Outlook op meerdere PC'S

B

Bertje!

Ik heb 2 pc op winxp pro met multi pc modem en kan bestanden en printer delen dat gaat prima. Mijn vraag is kan ik nu op beide pc's mijn mail synchroniseren want nu komt alles binnen op 1 pc maar eigenliojk wil ik beide oulook op pc1 en pc2 hetzelfde hebben.

Zou ik je toch even voor een andere bert aanzien...

Antwoord op je vraag: Ja, dat kan.
De manier die ik zou doen verdient niet de schoonheidsprijs maar het kan wel.
Denk even aan gedeelde mappen: Laat van beide pc's het outlook bestand op de zelfde gedeelde map staan (plep het daar neer, zou ik zeggen) En laat outlook daar naar toe wijzen. Let op: De remote pc (waar het betreffende bestand op staat) moet WEL ALTIJD aanstaan.

@Bertje

open je outlook
open de optie boven in (extra)
open daar accounts
klik op tabblad E-mail
selecteer de mail waarvan je ook op de andere pc wilt ontvangen en kies de optie eigenschappen
klik op geavanceerd
vink het vakje (kopie van berichten op de server achterlaten) aan.
bepaal zelf aantal dagen hoelang de kopie moet blijven staan (staat standaard op 5)
en klik op toepassen.
op deze manier kan je op meerdere pc's zowel binnen als buiten een netwerk je mail ophalen ook al is hij opgehaald via een andere pc.
op meerdere pc's je mail beheren is op deze manier dus mogelijk.
je moet dus op de andere pc je outlook wel even hetzelfde instellen als op de pc die nu goed staat.

Is het niet voldoende om IMAP met leave mail on server te kiezen?

Btw: beheren van de mail is wat anders dan een mailprogramma gebruiken. Maar ik begrijp best wat er bedoeld wordt, dus never mind.

Kerstkonijn zei:
Is het niet voldoende om IMAP met leave mail on server te kiezen?

Btw: beheren van de mail is wat anders dan een mailprogramma gebruiken. Maar ik begrijp best wat er bedoeld wordt, dus never mind.

Als jij het begrijpt...

Leg ut dan is uit, want ik snap ut niemeer...

@D-SQUAD: Het blijkt dus toch niet voor ieder duidelijk te zijn. Zal je het nog ff willen uitleggen?

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan