over stappen naar nieuwe provider.

V

vincere

Hallo ik wil overstappen naar een nieuwe provider .Ik heb nu xs4... via adsl dus. Nu wil ik over stappen naar up. coaxcabel. Maar er schijnt een vershil te zijn.
Bij adsl heb je een statisch adres, dat moet ik eigenlijk hebben ,dit in verband met de router en de modem.
Bij up. heb je een dynamisch adres en dat schijnt meer problemen te geven,Wie kan mij hiet wat over vertellen of je bij de kabel meer problemen hebt ,Omdat je niet in de modem van upc kunt komen om de juiste poort open te zetten. Klopt dat of heb je nergens last van ,want er zullun toch wel mensen op dit forum zitten die upc , of een andre kabelaar hebben. Ik hoor graag wat jullie er van vinden ,want ik heb het ook maar van horen zeggen. gr vincere.

Hoi.

Het klopt dat je een dynamisch IP krijgt bij de kabelaar.
Maar dat hoeft helemaal geen probleem te zijn.
Je hebt namelijk de mogelijkheid om de verwijzingen voor de buitenwereld naar jouw (dynamische) IP mee te laten gaan met de dynamiek van je provider,
Zoek maar eens naar de term dyndns.
Dyndns is een merknaam, er zijn meerdere "dns providers" die dezelfde truuk bieden.
Doordat je een naam in plaats van een IP nummer naar jou laat verwijzen, is het mogelijk de koppeling tussen naam en dns ook mee te laten gaan met je kabelaar's dynamiek.
Dan heb je dus niet meer de verwijzing 10.0.0.10 (das een voorbeeld van een LOKAAL IP adres) maar bijvoorbeeld vincere.dyndns.org
De servers van Dyndns zorgen ervoor dat je IP up to date blijft, maar om er heel zeker van te zijn kun je daarvoor ook tootljes installeren.
In sommige gevallen kun je dat ook op je router installeren maar das wel ff aanpakken.
Want dan heb je wel alternatieve software op je router draaien (het lijkt je satelliet ontvanger wel... (en daarop zou je ook zo'n tootlje kunnen installeren))

Is er een bepaalde reden dat je voor UPC wilt kiezen c.q. voor kabel?

Waarom wil je bij xs4all weg? Wordt ie te duur?
Er zijn natuurlijk vele mogelijkheden maar als je echt een vast ip wilt hebben, dan zou ik naar TweakDSL verhuizen. Dat is nog een van de weinige providers waar dit mogelijk is (kun je aangeven dat je dit hebben wilt en krijg je gratis) en daarmee kun je ook alles doen, dus ook eigen smtp draaien etc. Kom je in een dns blacklist kun je jezelf ook er uit halen niet zoals nu het geval is dat er vaak netblocks op zitten die er door de provider op gezet zijn.

En zo zijn er nog wel meer fijne dingen die een vast ip met zich meebrengen.

Als dat niet perse nodig is, dan is inderdaad iets als dyndns of soortgelijken een oplossing voor je. De meeste routers ondersteunen dat al standaard.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan