Overstappen van provider en Mail

D

d0xt3rCb

Ik wil eindelijk eens van @home overstappen naar een ander provider die ADSL 2+ aanbied, en heb daarom een paar vragen aan jullie.

Wat me heel lang heeft weerhouden om over te stappen is mijn email adres mijn @home mail heb ik "jammer genoeg" altijd als zakelijk adres gebruikt, nou ben ik iemand die een aardige schat toch wel meer als 50 shareware proggies heb gekocht waar ik regelmatig mail van krijg, om deze allemaal aan te schrijven en hopen dat ze hun systeem updaten is natuurlijk geen pré.

Verder zijn er nog een heel hoop relaties die ik hierbij zeker zou vergeten.

Is er een mogelijkheid om je mail geadresseerd naar mijn @home mail op een of ander manier door te sturen naar een ander adres, al zou ik hier een bedrag voor moeten betalen zou het mij het waard zijn.

Tweede vraag, ik heb gekeken naar de volgende providers, misschien kan iemand hun gebruikers ervaringen delen om een goede inzicht te krijgen.

Versatel - TweakDSL - Publishnet - SpeedXS -Fiberworld

Bij publishnet ben ik vooral geintereseerd of ze nog een FUP hanteren en hoe hoog die is, aangezien ik daar niet zo'n voorstander van ben.

Alvast bedankt voor de reakties

Publishnet zou ik zeker niet aan beginnen gezien mijn slechte ervaringen bij die gasten en de idiote datalimiet op hun newsserver (eigenlijk een abo van hun bij news-service.com).

Op de hoofdpagina staat dat ze geen datalimieten hebben, als je bij Economy gaat kijken kun je lezen "Het datalimiet is vastgesteld op basis van fair use policy."

Bedenk daarbij dat ze een jaar geleden 150 gig nog als vreselijk veel zagen, de limiet lag toen op 120 gig.

Tweakdsl heb ik uitstekende ervaringen mee, echt geen datalimiet en ook geen fup, staat ook als zodanig vermeld op de site. Goede service, over het algemeen ook binnen een 2 a 3 dagen antwoord op vragen per email.

Een uitstekende eigen newsserver waar geen datalimiet op zit en ook geen caps (behalve voor 24mbit abo's word dat een 8mbit cap). Deze newsserver gebruiken ze ook als payserver (7,95 p/m) dus ze zorgen wel dat deze zo goed mogelijk blijft werken om geen klanten te verliezen.

Pay users kunnen met 4 threads downen, Tweak klanten met 8 lijntjes.

Adsl2+ kost hier het eerste jaar 39,95 p/m + 9,40 p/m voor het laatste stukje koperdraad van de kpn, dit zal bij elke provider erbij geteld worden, alleen vermeldenz e dat niet allemaal.

De andere 3 genoemden heb ik geen ervaring mee.

Speedlinq schijnt administratief niet goed in elkaar te steken.

Quicknet doet het vrij aardig, nog geen klachten over gehoord en is met de normale abo's een stuk goedkoper dan andere providers, wel een 50 gig limiet op de newsserver.

He Black Tiger bedankt voor het snelle antwoord, en ja ik kijk toch het meest naar TweakDSL leuke prijs geen datalimiet of FUP, daar ga ik helemaal voor aangezien ik mij bij @home nooit druk heb moeten maken om mijn data gebruik wil ik dat zeker bij een volgend provider ook niet hebben, dat TweakDSL nieuwsgroepen gecapped heeft tot 8 mbit en bij 9.95 euro bijbetaling 24mbit maakt voor mij niet veel uit heb nu ook nog een payserver kan ik eerste tijd de kwaliteit ervan testen zo nodig het abo upgraden.

Maar ja ik wou eens kijken wat de ervaringen zijn met al deze providers alvorens een keuze te maken :)

Greetings

Logisch, ik zou ook even de ervaringen nagaan eerst, vandaar dat ik die van mij al even geplaatst heb, ik ben heel happy, geen payserver nodig, werkt perfekt.

Maar het viel me wel op dat ik je andere vraag nog niet beantwoord had.

Wellicht dat je je mail automatisch kunt laten doorsturen naar je nieuwe mail adres via een instelling middels de instellingensite van @home.

Edoch een verplaatsing zoals jij bedoelt is helaas niet mogelijk. Ik heb zelf geboft dat bij mijn overstap @home zeker nog een maand of 6 het mail account heeft laten werken voordat het echt uitgeschakeld werd. Officieel is het geloof ik iets van een aantal weken.

Je zult dus helaas toch die email adressen overal moeten gaan wijzigen, heb ik ook moeten doen toendertijd.

Derhalve heb ik dat soort zaken nu op een "los" email adres geregistreerd wat ik alleen voor dit soort dingen gebruik, mocht ik ooit nog eens van provider wisselen hoef ik me daar niet druk meer over te maken.

Daarnaast heb ik van jou eens die tip over PINS ontvangen, daarin staan alle belangrijke registraties vermeld en zodoende weet ik precies wie ik wel en niet moet aanschrijven of waar ik moet wijzigen.

Ik zou zeggen volg je eigen tips op. :biggrin:

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan