Oyster Freak even voorstellen

F

fisker

Hallo All,

Sinds kort in het bezit van een Oyster schoteltje, op m'n camper.

Maar ben op zoek naar een ontvanger die deze schotel kan aansturen.

Er zit n' Duitse ontv. in de camper, maar heeft geen CI en ontvangt alleen Duitse zenders

Dus wie weet een oplossing? Of weet een Ontvanger die wel een Oyster kan aansturen.

Herman

ik heb jou posting even naar dit forum verplaatst, het stond in de helpdesk onder het topic "stel jezelf even voor" en daar hoort deze vraag niet thuis.

Wellicht dat jou vraag hier beter gezien wordt.

ik denk dat je nog een oude analoge ontvanger hebt in princiepe zou er iedere ontvanger op kunnen of hij moet electrische aan gestuurd worden en zich zelf richten dan durf ik er eigenlijk geen zinnig antwoord op tegeven en zal de lnb ook wel vervangen moeten worden heb ik zon vermoeden want die zal dan ook wel wat ouder zijn
gr frans

Inderdaad zo'n oyster is een zelfzoekend ding voor op de camper.
Er zal een eigen ontvanger bijhoren, die dat ding moet aansturen.
Waarschijnlijk is dat dat ontvangertje dat er ook bij zit.
Voor zover ik meen te weten doet dat ding standaard ook de hoge band en daarmee dus ook digitale tv.
Is het niet zo dat er een uitgang voor een tweede ontvanger op de eerste ontvanger zit ?
In dat geval is het antwoord op je vraag dus snel gegeven.
Wellicht dat je het systeem eerst moet laten zoeken en dan je NL ontvanger moet inschakelen zodra er beeld verschijnt.

Allereerst Freggel1 bedankt voor het verplaatsen.

MAS3 zei

Wellicht dat je het systeem eerst moet laten zoeken en dan je NL ontvanger moet inschakelen zodra er beeld verschijnt.

Oke, de camper staat nu in de winterstalling, zodra ik weer in de buurt ben zal ik de ontvanger even goed bekijken.

Alvast bedankt voor de opmerkingen.

Herman

Welkom op forum ik ken die tuners die jij hebt zijn van duits makelij je hebt er wel wat aan maar nederlands pakket zal niet gaan, je kan meen ik een digitaal ontvangertje erbij plaatsen, het is alleen dan nog de vraag of je schotel de motor sturing aan kan....

hallo
het is een analoge ontvanger die de schotel aan stuurt
je kunt er een digitale ontvanger op de loop uitgang aan sluiten
althans zo heb ik het wel meer gezien je laat de analoge ontvanger naar de sat positie draaien en waneer deze op zijn plaats (positie) staat doe je de analoge ontvanger uit en de digitale aan waar mee je naar de zenders kijkt
je gebruikt de analoge ontvanger puur voor het richten van de schotel

Ok snap ik maar digitaal moet toch ook kunnen aansturen of is deze set op elkaar afgestemd????

Dat ligt er dus aan hoe de set werkt.
Sommige van zulke sets hebben een specifieke ontvanger nodig.
Andere weer niet.
In ieder geval werken de oudere sets door een bepaalde frequentie te zoeken.
Is er een signaal op die frequentie gevonden, dan heb je dus ook de satelliet gevonden.
Maar aangezien er steeds meer sat-posities vol aan het raken zijn, zijn er dus ook steeds meer signalen op dezelfde frequenties te vinden.
Dan moet je een geavanceerder manier vinden om te controleren of je al goed zit.
Zoals bijvoorbeeld een aantal frequenties te controleren, zodat de kans groter is dat je een specifieke combinatie hebt die alleen voor de door jou gezochte satelliet geldt.
Wanneer je eerst op een bepaalde band zoekt, en daarna overgaat op (digitale)kijk-modus, maak je het je (als fabrikant) zo een heel stuk eenvoudiger.
Vandaar ook rienk en mijn antwoord, grote kans dat dat de bedoeling is (de digi ontvanger aansluiten op de bij de set behorende ontvanger).

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan