partitioneren

M

musli

ik heb hier een oude dell(geen slet)staan 300mhz
harde schijf stuk
nieuwe harde schijf erin 40 gig
maar fdisk kan maar patitioneren tot +- 9 gig
nu wil ik 2 parti hebbeb van +- 20 gig
en xp is non option
ik heb het wel eens gedaan maar hoe ook al weer
en dat is nu de vraag

o ja xfdisk heb ik al geprobeert lukt niet
en voor partition magic heb je een besturingsysteem nodig

Welk operating system wil je er op gaan installeren? Dat kunnen we je misschien beter helpen.

Ga anders even kijken bij www.download.com en zoek op fdisk, dan krijg je allerlei utility's die ook partities kunnen aanmaken.

Zo kun je een bootdiskette nemen en dan bijvoorbeeld aefdisk starten om de partities te maken.

Ik heb ook ergens zo'n util met 243 of zoiets in de naam dacht ik maar ben de naam kwijt.
Er zijn in elk geval best wat utility's te vinden die deze grootte wel gewoon aankunnen.

in iedegeval windows
geen linux
en volgens mij maakt het niets uit wat voor windows versie je gebruikt(behalve xp)
ik heb de 95 ;98;me en win 2000 cd`s geprobeerd
win 95 ;98en 2000 maken van de eerste partitie iets van 9 gig
het beste ging met de ME cd(wat er ook op gaat)deze gebruikte de hele hardisk maar ik kan hiermee nog niet partitioneren
ik heb nu windows me erop staan en draai wel even partition magic
hij draait weer; en ja weer problemen video werkt weer op 95 drijvers nu de modem nog (us robotics sportster) waar er ook weer 20 verschillende van zijn en de geluidskaart met de tropische naam turtle beach maar whats in a name
duswe gaan weer spitten
in iedergeval bedankt

Turtle beach... hmmz... komt me bekend voor die naam, heb ik wel ergens gezien.
De sportster drivers zou je ofwel bij us robotics zelf (anders effe bij USR frankrijk gaan kijken) kunnen vinden of bij driverguide.com.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan