Parttioneren welk progje is het beste?

A

anansie

ik ben een nieuwsgierig mens wat gebruiken jullie hiervoor en wat werkt het beste en het snelste ?
het aloude fdisk ? , gdisk ? xfdisk ?

gebruik zelf parttition magic 4 (dos) is er wat beters wat je kan gebruiken vanuit dos ? .

Partition magic 8.0 werkt perfect,zelfs als je hem gebruikt met 2 bootdiskette's kun je alles veranderen/aanpassen.

Rolbird.

heb hem net neergeladen via http://xxx.yyy/ ga morgen even testen thnkzzz.
leuke software trouwens op deze site!
{editted by duckteam}

Ik weet niet wat je nog met dos moet, maar als het schijven tot 60 gig betreft ben je het snelste klaar met gewoon plain old fdisk op een win98 bootdiskette.

Althans persoonlijk ben ik daar bijna zowat mee klaar voordat je paritition magic opgestart hebt onder dos.

Voor grotere hd's gebruik ik echter ook liever Partition Magic of een speciale fdisk versie die groter dan 60 gig aankan.
Gdisk ben ik niet zo kapot van, behalve om partities eens goed te verwijderen.;)

Dan heb ik ook nog part234 of zoiets liggen, daar kun je ook nog ntfs of linuxpartities mee maken, is ook maar een kleine .exe file, alleen weet ik zo uit mijn hoofd niet hoeveel gig dat die aan kan.
Is ook middels een klein menu'tje dus zeer handig en zeer snel.

Ha, heeft ie fosi gevonden! Ja, da's een leuke. Dan ken je cdrsoft natuurlijk ook wel, of gulli ofzo!
Maar ik kan me aansluiten bij de rest, partition magic is een absolute must.
En die 60Gb was lange tijd niet belangrijk vanwege de HD capaciteit. De technologie gaat snel tegenwoordig!
Grtz.

Originally posted by Kilroy
Ha, heeft ie fosi gevonden! Ja, da's een leuke. Dan ken je cdrsoft natuurlijk ook wel, of gulli ofzo!
Maar ik kan me aansluiten bij de rest, partition magic is een absolute must.
En die 60Gb was lange tijd niet belangrijk vanwege de HD capaciteit. De technologie gaat snel tegenwoordig!
Grtz.

Ja zat ik eerst nog te kicken op me wd,s 200 gb hd,s ,is het nu net zo makkelijk 250 ;)
Maar wel blij dat er zo,n goed progje voor is partition magic.
Groeten Ben bye bye ;)

Eens dan heb je het ...... ;-)))))

met een grote grijns van oor tot oor , ja jullie hebben gelijk.
partition magic werkt inderdaad erg goed,
heren bedankt voor de tips , zo leer je elke keer weer wat meer , en ikdenk dat dit een van de goede dingen van dit board is , dat mensen die net even wat meer weten bereid zijn hun kennis met jou te delen .
ik ben een nieuwsgierig mens en zal dus vragen blijven stellen , als het begint te irriteren hoor ik het wel (kwaak).

houd er rekening mee dat het met partition magic ook heel erg fout kan gaan en weet ik uit eigen ervaring. Dus.. eerst een back up maken van je bestanden alvorens je aan je partities begint te sleutelen.

Neej, dan is er iets anders met je HD aan de hand geweest. Een bootvirus ofzo, dan kan partitionmagic ook van de slag raken. Verder is het uiterst betrouwbaar, bomvast, en zijn er geen bekende bugs van gemeld. Verder kun je met partitionmagic aan de partitiegrootte werken zonder die partities leeg te maken. Fdisk kan dit zeker niet. Je kunt ook safe spelen en helemaal niets doen. Dan loop je ook helemaal geen gevaar!
Grtz.

Ja, maar als je met PM bezig bent, en je pc krijgt een stroom hickup of ie valt even uit waardoor hij zich reset is het toch over het algemeen een probleem wat door PM ook niet meer in orde te maken is.
Met die nieuwere versies misschien wel iets beter.

Maarja, dat heb je ook met fdisk, alleen kun je de partitie dan wel gewoon opnieuw aanmaken.
Voordeel is dan dat je data nog bewaard is net omdat je de data die je nodig hebt moet backuppen voordat je met fdisk aan de gang gaat.

Anyway, ik heb zelf ook al eens een partitie met data vergroot en 2 andere samengemerged tot eentje, ging perfekt.
Gewoon een kwestie van een beetje uitkijken, beetje voorzichtig doen en gewoon op zijn gemak de pc met PM hun werk laten doen, niet ongeduldig worden.
Werkt heel fijn.

Klein tipje als je een seagate schijf gebruikt kan je ook partitie beheer van seagate downloaden werkt prima en je kan dit op cd zetten en die laten opstarten bere snel binnen 3 minuten je schijf klaar in partitie's en geformateerd.

Zo snel kan partition magic dit niet maar wel een heel mooi programma daar is iedereen het over eens.

En bij tijd en weilen wil nog wel is good old fdisk gebruiken maar ook de nieuwere voor groter als 60gb.

gr,

Thewizzard

Hoi,
Ik heb nog nooit last gehad met een partition magic 8.0....
Wel gedult en alles laten gaan tot het klaar is.
Van kleine tot grote stukken maakt die in een fluitje van een cent.
En je pc draait ook nog beter als je een schijf van 200 gb ineens in achten hakt hihihihi.
Dus een dikke ++++++ voor dit programma .
Groeten Ben bye bye ;)

het mooie van PMagic is dat je op simpele wijze 2 of meer besturingssystemen kan installen zonder IT-er te zijn.
je kan ook eenvoudig de clustergrootte aanpassen en veel ruimte terugwinnen . Ook kun je als je 2 besturingen hebt vanuit de partitie die op dat moment open staat een bestand verwijderen op de andere partitie die op dat moment buiten gebruik is. Bijvoorbeeld eeen besmette file waar je anders niet bij komt omdat windows die gebruikt.dit is handig als je virrusscanner het virus herkent maar niet op kan ruimen maar wel de locatie aangeeft. ik draai bijvoorbeeld Windows ME en windows XP op dezelfde pc. dit omdat ik nog wat oude proggies gebruik die t niet doen onder XP en omdat ik vind dat XP akelig bemoeizuchtig is.

PM slechts ??n maal gebruikt ... was alles kwijt nadien

Ben sindsdien opnieuw met de gewone fdisk beginnen werken. Gaat stukken sneller, is veel eenvoudiger ... gewoon simpele DOS.

CU
Red

Yep, plain simple fdisk, of de geupdate versie daarvan werkt nog het simpelst en best als je geen speciale dingen wilt.

Maar zou gauw je partities wilt samenvoegen of bijv. een partitie vergroten of verkleinen, dan gaat dat niet lukken met fdisk, althans niet als je een en ander wilt doen zonder de data te hoeven verliezen op die partitie(s).
En daarvoor is PM nu weer fijn

hoi allen,

Ik ben al een week aan het klooien met partities maar ik ben daarover niet tevreden. Ik had het zodanig gedaan dat ik 3 partities had. 2 partities met windows xp en omdat bootmagic niet op 1 van die twee partities geinstalleerd kon worden (misschien heb ik een oudere versie en gaat met de huidige wel?) heb ik dus maar een derde partitie gemaakt met een win millenium waar dan boormagic op stond. Zo kon ik kiezen van welke partitie ik wilde opstarten. Maar kan ik het ook anders doen? dus zonder derde partitie en millenium. Ik wil dus gewoon 2 partities met op elke partitie windowsxp (partitie 1 voor de kids met internet erop en partitie 2 voor mijn videobewerking zonder internnet en alle andere fratsen) waar ik bij het opstarten uit kan kiezen. Nu de vraag: hoe ga ik te werk om dit voor elkaar te krijgen. eerst een partitie met windows xp maken, dan met partition magic een tweede primaire partitie maken.. of wat ik erover kan vinden: eerste een partitie met win98 of millenium, daarna de rest?

Je kunt ook gewoon een apart inlogaccount maken voor de kids, waarop zij internet hebben en 1 account voor jezelf waarop dat allemaal weg is.

Maar oke, win98/me/xp kun je naast mekaar draaien, maar als je echt 2x XP naast elkaar wilt gaan draaien, dat "begrijpt" windows XP niet.

In dat geval kom je er dus niet onderuit om een bootmanager te gaan gebruiken anders dan die van XP omdat die het zelf niet meer snapt.

Er zullen meer mogelijkheden zijn, maar mijn advies zou in dit geval luiden:
1.) Boel leegkiepen (ben je toch al van plan dacht ik)
2.) Bootmanager installeren, liefst een stabiele, misschien bootmagic ofzo
3.) Niet-xp operating systems installeren voor zover je die er nog op wilt (want wie wil er nog ME? IEKS), 98 kan ik me nog voorstellen.
4.) De eerste windows XP versie installeren
5.) Andere manier booten naar een lege partitie en de 2de xp versie installeren.

Maar ik zou het dus zelf simpelweg op een win98/xp houden en de 98 voor de kids en de xp voor jezelf.
Of anders op de xp aparte gebruikersaccounts aanmaken zodat ieder zijn eigen inlog heeft en dan de partities benodigt voor je videobewerking of wat dan ook, afschermen met rechten.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan