Patchen nieuwe DSX7072/03A geeft probleem met oslink

E

eric

Ik heb een nieuwe DSX7072/03A en wilde deze gaan patchen.
Het heeft nog nooit een probleem gegeven met patchen, maar nu wel.

Ik had gelezen dat die nieuwere types een soort van beveiliging hadden en als je eerst een oudere type deco aan hangt en je doet read signature en als hij de chip herkent dan omwisselen met die nieuwe dan schijnt het wel te werken. Wie kan dit bevestigen uit persoonlijke ervaring.

Ik heb xp en heb voorheen hiermee wel kunnen werken in combinatie met oslink.

Ik heb diverse oslinksoftware versies gebruikt maar geen van alle werkten.
De "read signature" foutmelding is trouwens: "unknown 00040020: unknown 44DA225B".

wie kan mij vooruit helpen.

Groeten eric.

gewoon oslink V3 pakken en dan eerst een lege firmware erin.!

@ superzwever

Dat is wel erg omslachtig, en het werkt ook nog eens niet.

Je krijgt pas een fimwere (al of niet leeg) pas in de decoder als je contact hebt.

Groeten S_H :)

Dat is nu juist het probleem, ik krijg te lezen dat hij de chip niet herkent dus verder werkt het programma niet meer.
Zolang hij hem niet herkent kun je niet verder gaan.

groeten eric

Ditzelfde probleem heb ik in een thread bij Hutsefruts ook al toegelicht ...

-= ff copy en pasten =-

De OS-link kijkt niet naar de software, maar naar het type IC wat gebruikt is voor de firmware/eeprom (meestal Thomson).

Als ie hem niet herkent kan je OS-link soft v4.0 handmatig het commando 'ENABLEPGM' ingeven zodat de OS-link gewoon data overpompt, al herkent ie het type ic dus niet. Onnodig om te zeggen dat daar wel risico's aan vastzitten en dat ik er geen verantwoording voor neem.

Probeer anders ook ff de OS-link soft v1.4 die Huts in de Downloads bij Philips heeft staan. Deze herkent de juiste chipset wel.

Succes !

ik heb dat geprobeerd, maar als ik dan de firmware erin wil blazen, zegt dat ding alleen maar "erasing ..." en vervolgens gebeurt er niets meer. Wat kan bij mij het probleem zijn?
(DSX7072/03a)

Aan Jay:
En werkte daarna jouw decoder wel met de nieuwe firmware??

groeten eric

Originally posted by sat_hobby
@ superzwever

Dat is wel erg omslachtig, en het werkt ook nog eens niet.

Je krijgt pas een fimwere (al of niet leeg) pas in de decoder als je contact hebt.

Groeten S_H :)

Bij mij werkt het wel, en zo omslachtig is het niet. Duurt maar 5 minuten langer.

Jazekers Eric, de mijne doet het perfect zelfs ... je kan me eventueel bellen als je echt niet verder komt, stuur me maar een PM-etje.

Ook ik had het zelfde probleem en kon er niet uitkomen, dankzij een tip van benni wel, je moet een oudere philips nemen en daarmeede oslink activeren. Als je dat gedaan hebt, haal je de oslink van de deco en plugt hem in de nieuwe. daarna kun je hem uitlezen en de nieuwe firmware er in pompen.

Heb hier 3 oslink's (2 met pvc kast 1 zonder) welke gisteren alle drie nog werkten. Vandaag heb ik meerdere phillipsen , meerdere computers , meerdere kabels en oslink software versie's geprobeerd. Ook de truc met de oudere versie ontvanger werkt sinds vandaag hier niet meer.

Aangezien er aan de computers en de oslinks niets is veranderd , komt mij dit vreemd voor. Ook de leverancier melde toen ik hem belde hetzelfde verhaal.

Probleem aan deze kant of toch iets anders?? Wellicht dat er iemand is (of meerdere) die voor de grap dit eens met hun Phillips en de Oslink kunnen proberen....

Serieel is wel leuk maar erg langdurig ....

wacht af ...

gr.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan