Patchen Philips 7072/03A

R

rikje38

Er is mij gevraagd, of ik een 7072/03A wil/kan patchen.
Willen is geen probleem.
Ik heb in het verleden meerdere topics hierover gelezen, waarbij het net bij die ontvanger niet goed ging.
Ik zelf heb een 5816/33E en OS-link en gebruik altijd het eenvoudige prgramma 1.40 en heb hier tot nu toe geen problemen mee gehad.
Graag wil 1.40 of mischien 1.2a gebruiken.
Als nu blijkt dat het niet lukt, heb ik dan een ontvanger zonder software of wat.
Volgens mij, zou ik eerst de originele software uit kunnen lezen en opslaan, want "read signature" zou al bij meerdere mensen fout gaan en daarna de nieuwe software erop kunnen zetten.
Graag zou ik eerst antwoorden willen hebben, alvorens de toezegging willen doen dat ik het kan.
Ik weet het een lang verhaal, maar toch alvast bedankt voor jullie reactie

Rikje

hallo

ik heb hetzelfde gehad en kreeg als tip om met de oslink eerst op je eigen ontvanger de read signature te doen en dan in zijn geheel (niet van de stroom afhalen) over te zetten op de 7072 en
vervolgens te patchen.

het is allemaal goed gegaan.
je kunt als je het niet vertrouwd of niet durft nog serieel patchen met declink en lookerflash.

vr gr wiseguy

Ik gebruik ook Oslink1.4 omdat dit altijd goed werkt!
Eerst test ik mijn os-link door de eeprom uit te lezen, dit is een klein bestandje dus zo klaar. Als alles goed is aangesloten dan kun je een naam aan die eeprom geven bv prullebak maar als er iets fout zit dan kun je de file niet opslaan en gebeurt er niets. Met ctrl-alt-delete sluit ik het oslink programma en vervolgens controleer je alle kabels en probeer je het nog maals.

Als je de eeprom kan uitlezen dan kun je daarna beginnen met de firmware in je tuner te schrijven.

Ik heb ook net zo'n apparaat geflasht en geen problemen gehad.
Je moet er alleen even aan denken dat je niet oslink v2.99 of v4.00 gebruikt, dat werkt niet zomaar. De h2deetoo versie v1.4 doet het wel goed.
(met een truukje werkt v2.99 wel, zie daarvoor de new signature pagina van M_Z)
Denk er ook even aan dat je versie 6072 gebruikt (volgens mij heeft een 5816 decoder de 6071 firmware, maar weet dat niet zeker).
Vergeet niet in dezelfde sessie de eeprom te proggen (kan ook met oslink 1.4)

Suc6

Originally posted by grayfink
een 5816 decoder de 6071 firmware, maar weet dat niet zeker

Een DST5816 kan drie verschillende versie hebben:

DST5816/03 = DSI185 D (advies software Allcam V5)
DST5816/23 = DSX6071 (advies software EMU5-Zibi8)
DST5816/33 = DSX6072 (advies software EMU34-Zibi8)

Goed opletten dus!

M_Z

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan