Paypal! Waarschuwing!!!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.288
Punten
113
Leeftijd
61
Degenen die van jullie een Paypal account heeft, opgelet!!!

Op dit moment waren er weer spoof emails rond die heel erg lijken op echt offici?le Paybal email berichten.

De titel is vaak verschillend maar op dit moment de volgende:
"Notification of Limited Account Access".

Er wordt niet gevraagd om login gegevens, maar alleen dat waarschijnlijk een "third party" gebruik heeft gemaakt van je Paypal account en voor die redenen een deel van je account uit veiligheidsoverwegingen is afgesloten.

Verdere specificatie van die reden (netjes in Engels omschreven) kun je dan lezen door in te loggen op je Paypal account, waarbij de volgende link staat:
https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_login-run

Deze link IS de juiste link, maar de url die er onder verborgen zit en waar je dus op terecht komt is in werkelijkheid deze:
http://eizoo.info/img/ppal/webscr.php?cmd=_login-run

De phishers zijn zo stom geweest dit niet aan te passen zodat dit ook zichtbaar wordt in je browser. Eizo.info heeft echter niets met Paypal te maken en op deze manier proberen ze dus je account gegevens te stelen.

Hier is al vaker voor gewaarschuwd, maar zie je dus Paypal mailtjes, ook al zijn het echte, gebruik NOOIT een link in de email, wis de email en ga dan gewoon met je browser zelf naar www.paypal.com en klik op login, dan ben je in elk geval zeker dat je de goede hebt.

Verder advies van Paypal zelf is om goed naar berichten te kijken, want als Paypal zelf al een bericht verstuurd, begint deze met de echter bedrijfsnaam van je account, of je eigen voor en achternaam.

De fake mails beginnen over het algemeen met "Dear Paypal Member" of soortgelijke tekst maar dus niet je accountnaam en alleen al daaraan zijn ze vlug te herkennen.

Men kan echter niet genoeg waarschuwen en aangezien deze mails momenteel weer de rondte doen, bij deze dus nogmaals een extra waarschuwing.
Gebruik GEEN links in de emails, ook niet als die officieel is of er officieel uit ziet!

Graag gedaan!
Geldt trouwens ook voor andere dingen zoals Creditkaarten en mailtjes die je van je bank krijgt.
ALTIJD zelf de link intypen in je browser en zelf inloggen, NOOIT een link in een email gebruiken bij dit soort zaken, ook al is de mail echt officieel.
Dan kun je ook nooit slachtoffer worden van dit soort misbruik.
Succes allemaal!

Black Tiger;176719 zei:
Degenen die van jullie een Paypal account heeft, opgelet!!!

Die PayPal fake mail komt hier om de havenklap binnen, maar ervoor blijven waarschuwen is uiteraard prima. Kennelijk lonen die mailtjes, anders blijven ze er niet mee doorgaan en er trappen kennelijk toch vaak genoeg mensen in! Laatst is in Duitsland een jong iemand opgepakt, die ook de nodige PP rekeningen had geplunderd.

Black Tiger, ze hebben je e-mail gelezen. Bij mij kwam net ook zo'n mail binnen met deze URL:

https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_login-run

Ze hebben hem dus nu afgeschermd. Rechts aanklikken liet niets meer zien van een redirect ofzo.
Maar goed dat je er weer eens op gewezen hebt.
Is het niet mogelijk die "onnutten", op z'n maastrichts, te achterhalen of ze met hun eigen wapens het leven zuur te maken. Ik zou er best wat tijd en moeite voor over hebben om dit soort achterlijke cowboys een koekje van eigen deeg te geven.

Dank voor de waarschuwing.

Rechts aanklikken liet niets meer zien van een redirect ofzo.
Ik heb er op geklikt en bij mij kwam toen die andere URL bovenin de browser te staan, waar je normaal zelf http://www.etc.. intypt.
Dat is dus nu niet meer te zien? Dan zijn ze slimmer geworden ja.:)

Het is mogelijk die onnutten te achterhalen, middels de header van de email en uiteraard door de site waar je op uit komt.
Maar Paypal is inmiddels wel op de hoogte van deze nieuwe spoofmails en doen daar zelf ook onderzoek naar, daar komen geheid ook juridische stappen van als de bij de eigenaar kunnen komen (als ie niet in China zit ofzo).

Ik heb er verder niet naar gekeken, maar uit de headers van de email is de nodige info te halen.

V.w.b. waarschuwing, graag gedaan.
En die onnutte moste ze uns good oonder die balle trampe.

Black Tiger;176741 zei:
Ik heb er op geklikt en bij mij kwam toen die andere URL bovenin de browser te staan, waar je normaal zelf http://www.etc.. intypt.
Dat is dus nu niet meer te zien? Dan zijn ze slimmer geworden ja.:)

Wordt het toch eens tijd voor een echte browser BT ;)

Als je met Firefox op de URL klikt, krijg je een phishing waarschuwing te zien, mooie he zo'n echte browser?

Zo'n "echte" browser heb ik al, maar daar ziet m'n forum niet zo mooi op uit, daarnaast heeft ie teveel toeters en bellen.
Zou ook nog eens kunnen dat IE 7 inmiddels ook een phishing waarschuwing geeft, geen idee.:)

Daarnaast beschermd zo'n "echte" browser je ook niet bij al dat soort websites, waardoor je een vals gevoel van veiligheid krijgt. Mooi he zo'n echte browser? :biggrin:

Anyway, vandaag bevestiging gehad van Paypal, ze gaan de klacht onderzoeken. Uiteraard adviseren ze geen gegevens op die site in te vullen en mensen die dat wel gedaan hebben z.s.m. hun wachtwoord en geheime vraag te wijzigen.

Black Tiger;176766 zei:
Anyway, vandaag bevestiging gehad van Paypal, ze gaan de klacht onderzoeken. Uiteraard adviseren ze geen gegevens op die site in te vullen en mensen die dat wel gedaan hebben z.s.m. hun wachtwoord en geheime vraag te wijzigen.

PayPal is al een tijdje bezig om phishers op te sporen, met wisselend succes. Ze hebben ook al eens een waarschuwingsmailtje gestuurd naar de gebruikers van PP, maar of iedereen dat leest of echt bewust is van de dreiging? Ik denk dat het gros denkt en zegt dat zij wel veilig zijn.

Maar wat je al eerder aangaf: let op URL's waar je naar toe gelinkt wordt en kijk of er https vooraan in de adresbalk staat. Het mailadres van de afzender en de opmaak van de site waar je op uitkomt ziet er verraderlijk echt uit.

Ter bevestiging...
Ik kreeg dus die mail van Paypal waarin ze aangaven e.e.a. te onderzoeken, de aanhef daarvan was inderdaad voorzien van mijn voorletters en mijn achternaam (mijn registratiegegevens dus). Dat is bij die fake mailtjes nooit het geval.

Black Tiger;176788 zei:
Ter bevestiging...
Ik kreeg dus die mail van Paypal waarin ze aangaven e.e.a. te onderzoeken, de aanhef daarvan was inderdaad voorzien van mijn voorletters en mijn achternaam (mijn registratiegegevens dus). Dat is bij die fake mailtjes nooit het geval.

Yep, dat is inderdaad ook zo'n verschil. PayPal heeft dat laatst ook nog gecommuniceerd naar de gebruikers. Een goede zaak!

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan