pc loopt vast regelmatig

P

petersat

hoi duck vrienden. ik onlangs nieuwe orginele xp erin laten gooien door een vriend die system beheerder is . en m,n pc loopt regelmatig vast . wat kan de oorzaak zijn en wat kan ik er an doen om dit te verhelpen? die vriend van me weet het ook niet.

alvast bedankt.

Mja, hier zie je de kwaliteit van de gem. systeembeheerder ;)

Het probleem nu even is dat er 1001 mogelijkheden zijn met de hoeveelheid van info die je nu geeft.

Het kan een software matige foute instelling zijn, het kan hardware failure zijn zoals een kapotte dimm of een foute driver...

Ik zou beginnen met een memtest etc, en dan windhoos eens onder handen nemen.

Dit zijn dingen die een systeembeheerder zou weten (tenzij hij helemaal geen windows beheerd maar bv unix servers ;))

G

Systeembeheerders zijn over het algemeen niet deskundig op gebied van gebruikerspc's is me al opgevallen.
Echte goede beheerders heb je niet meer zoveel. Van de andere kant zijn spontane hangers ook wel zaken die inderdaad zoals Big_G al zegt, zo'n 1001 oorzaken kunnen hebben.

Bekende oorzaken zijn ook al door hem genoemd, zoals geheugen, drivers, hardware.... en ja daar komt ie weer... zelfs voeding, doch dat laatste gebeurd vrij zelden, het meest is geheugen en drivers de oorzaak. Ook USB problemen kunnen wel eens hiertoe leiden.

Probeer bijv. eens te bepalen wanneer hij precies gaat hangen, is het als je bijv. iets doet waarbij de processor en geheugen belast word? Zware games, of grafische dingens, converteren van dvd's of zoiets?
Of is het gewoon tijdens browsen op internet, als je verder niets doet of niets aparts loopt...

Tja zoals al vermeld ik ken ook beheerders die verdienen een berg geld word je eng van maar iets weten doen ze niet er lopen echt grote prutsers rond die zijn aan hun baantje ge komen omdat ze net iets meer wisten als de andere gebruikers binnen het bedrijf klaar ben je ermee.

En tja waarom de pc vast loopt kunnen inderdaad 1001 en 1 dingen zijn vertel is wat over je systeem wat voor board wat voor processor en geheugen en hoeveel geheugen ook heel belangrijk.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan