PC Loopt vast....

P

p.fermont

Hallo allemaal,

Ik was een tijdje geleden bij iemand waarvan de pc iedere keer vastliep.

Ik ben erachter gekomen dat dit alleen gebeurd bij bv. de bewegende animaties op internet en bij een zware screensaver.

Ik heb de voeding al uitgewisseld,
Intern geheugen uitgewisseld,
Videokaart uitgewisseld,

op dit moment hebben ze de pc niet meer maar het had me wel aan het denken gezet.

Pc was ook opnieuw geinstalleerd en verder geen hardware conflicten enz....

Is er iemand wat een soortgelijke situatie heeft gehad??

Is weer ene leuk begin van een nieuw draadje.

Groetjes, Pascal.

Tja, bij winslow kan er zo verschrikkelijk veel fout gaan!
Ik kan alleen vanuit w2k over ervaringen spreken.
Als deze dus vastloopt, dan is het in de meeste gevallen een hardwarezaak. Dus GEEN FOUTE HARDWARE, maar windows kan er niet goed mee overweg (zou niet graag de uren betalen die softwaredriver programmeurs van hardware producenten maken).
Verder heb ik eens een screensaver geinstalleerd die zodra hij startte, het systeem deed rebooten! Die gebruik ik dus niet meer!
Ik kan het natuurlijk fout hebben, maar in de meeste gevallen zijn de drivers niet goed (genoeg).
En ik ben benieuwd of de fout gevonden wordt.
Grtz.

Je kan eens proberen Windows Update bij te werken, met name het gedeelte rond dirextx (ga bijv. naar 9.0).
Het kan zijn dat na het installeren van spellen je verschillende versies over elkaar hebt geinstalleerd waardoor bepaalde 3D of DirectDraw zaken niet meer goed functioneren.

Rolo

Ja, Rolo, daar was ik eigenlijk al vanuit gegaan dat dat in orde was.
Waar je wel op kunt letten zijn de grafische drivers. Als je al bv op de site van nvidia (grafische/video chips) kijkt wat die aan drivers produceren en geproduceerd hebben (driver archief), dan zakt je de moed in de schoenen. En dat moet allemaal werken op de kaarten van de kaartfabrikanten die de chips gebruiken!
Grtz.

Hallo,

Het vastlopen gebeurt ook als ik alleen windows 98 installeer en alle software ( drivers en stuurprogramma's )

het gaat hier om een P3 met een asus p3bf moederboard.

na een frisse installatie en drivers geinstalleerd dan is er niks aan de hand,

op het moment dat internet opgestart wordt, is er ook nog niks aan de hand.

Vervolgens ga ik bv naar www.planet.nl en dan vraagt hij voor de flash media plugin te downloaden.

Daarna zie ik de bewegende animaties en zodra ik hier met de muis op ga staan dan loopt de pc helemaal vast.

Zou het de CPU kunnen zijn???

Ik heb deze nog niet kunnen uitwisselen want ik heb gee slot1 CPU.

Groetjes en bedankt voor het meedenken.

Pascal.

Het zou de cpu of het geheugen kunnen zijn.
Flash in combinatie met een Cyrix CPU zou een crash tot gevolg kunnen hebben (bekend probleem zie google)
Dan zou je dus een ouder type pc hebben.

Wat zit er in je pc?

Rolo

Als je met P pentium bedoelt dan weet ik er niets van. Ik heb altijd AMD's gebruikt.
Wel met asus moederboards in combinatie met AMD. Daarmee heb ik nooit problemen gehad ook niet met een biosflash.
Je moet wel bij oudere moerboard goed opletten dat je de jumpers goed zet voor het type cpu en de bijbehorende voltages (spanningen). Als deze niet goed zijn kan ie ook wel eens raar gaan doen. Nakijken in het manual. En de site van asus is zeer uitgebreid met drivers en al wat je wil hebben.
Een biosflash met de laatste versie vind ik niet onverstandig.
Grtz.

De pc is als volgt samengesteld.

Asus P3bf Moederboard,
Intel Pentium 550 Mhz Cpu
512Mb intern geheugen.
Soundblaster awe 64
Voodoo3 vga kaart
20Gb harddisk (westernDigital )
16speed DVD-rom speler
Aoen cd-rw brander 48x24x4
1,44 Mb diskettestation.

Als de pc alleen op het moederboard, vga-kaart, cpu, interngeheugen en harddisk loopt dan loopt hij ook al vast.

geheugen en vgakaart en voeding heb ik ook al uitgewisseld, maar dit had geen resultaat.

groetjes, Pascal.

Zoals Kilroy al aangeeft kun je de BIOS upgraden.

Je kunt ook, gezien de leeftijd, een probleem hebben op het moederbord of met de voeding (onregelmatige uitgangsspanning).
Voeding kan je testen als je er een andere inzet en een tijd proefdraait of dan het probleem ook voorkomt.

Ook kun je kijken of het probleem reproduceerbaar is: treedt het probleem op na handeling x of na opstarten van een bepaald programma? Zit er een bepaalde tijd tussen dat het optreed?

Heb je goede koeling? Doet de ventilator het nog naar behoren? Anders wordt de processor te warm en onstabiel.

Met een oudere pc kan het van alles zijn, met name door simpelweg ouderdom.

Rolo

Voodoo3? Die had je uitgewisseld schreef je laatst. Heb je al eens een huidige vgakaart geprobeert? Een ATI Rage pro of iets in die geest, dus een niet-voodoo kaart met 64mb geheugen of meer?

heb ik ook ge had met win me 2000
heb nu xp er opstaan nergens meer last van
ligt denk ik aan windows zelf

gr

Nee, Geen resultaat tot nu toe.

Pc heeft de zelfde problemen als er win98 opstaan dan wel XP.

Heeft altijd gewerkt.

Tot een tijdje geleden dus.

Ik krijg donderdag een P3 CPU dan probeer ik die eens.

Maar geheugen is ook al uitgewisseld.

Het moet eigenlijk alleen nog maar het moederboard of de cpu zijn, de rest is al uitgewisseld maar hierbij dus geen resultaat.

toch bedankt voor het meedenken,

Ik laat jullie donderdag avond iets weten of het de cpu was.

Groetjes, Pascal.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan