pc start niet meer op help!

E

edje

ik wou het laatst mijn pc aandrukken alleen kreeg toen een foutmelding. en nu kan ik niks meer doem met mijn pc.

ik heb de volgende pc
packerd bell imedia 5860i rw.

als ik de pc opstart krijg ik de volgende melding.
c:\windows\ifschlp.syswinint.exe: druk op een toets om door te gaan.
als ik dat doe krijg ik de volgende melding

het volgende bestand is beschadigt of ontbreekt.
C:\windows\systeem\vmm32.vxd

nu word mij gevraagt om de windows lader in te toetsen bijvoorbeeld het bovenstaande.
maar hier begrijp ik er al nix van en lukt het mij niet.
hopelijk dat iemand van jullie mij kan helpen hiermee.

ik heb ook al de hersteldiskette geprobeerd maar die werkt ook niet.

krijg de volgende melding als ik hem gebruik.
file not found
D:\drivers\mcdbf\sourcel\oemsetup.exe

ik hoop dat jullie raad hiermee hebben want ik heb mijn pc hard nodig voor school en heb helaas geen geld voor een nieuw.

alvast bedankt.
gr edwin

Oei, dat wordt moeilijk!
Is er mogelijk iets met je HD aan de hand?
En heb je die gechecked?

Maar als je via de herstel diskette (heet bij mij "emergency repair disk") wil werken moet je dat met de installatie cd of setup flops doen.
Boot op de windowz installatie cd (of flops).
Na een tijdje zal je een scherm krijgen met de keuze tot nieuwe installatie of reparatie van een windowz die erop staat.
Als je reparatie kiest zal hij een keuze geven voor gebruik van de herstel diskette.
Hij zal een disc check gaan doen, en mogelijk rebooten als er iets mis was.
Daarna doe je hetzelfde nog een keer en hij zal via de herstel diskette en cd gaan repareren.
Als dat allemaal is gelukt zul je waarschijnlijk weer in windowz kunnen booten.
Maar mogelijk zul je een hoop hardware drivers opnieuw moeten installeren.

Je komt ook in een reparatie mogelijkheid via de F8 toets tijdens booten (althans in w2k).
Je kunt daar verschillende opstart opties kiezen.
Je kunt wel vaak via deze optie in de windowz command prompt komen, maar van daaruit iets repareren is bijna niet te doen.

Of je zet windowz er weer opnieuw op over de oude heen, maar dan ben je alle programma toestanden kwijt.

Suc6 & grtz.

C:\windows\systeem\vmm32.vxd
Het is wel verstandig om volgende keer even erbij te vermelden welke windows je draait.

De vmm32.vxd is namelijk een bestand wat voor Win95/98/ME van toepassing is en -niet- voor windows XP.
Feitelijk is het probleem dus gemakkelijk op te lossen door je windows 95/98/me cd er in te doen, daarvan op te starten en dan gewoon kiezen windows te installeren, deze ziet dan dat er al een windows geinstalleerd is, en dan moet je dus niet formatteren maar herstellen als hij dat aangeeft, of anders aangeven "in dezelfde directory installeren" maar in elk geval zonder formatteren.
Dan houdt je je gegevens.

Wat je ook kunt doen is hier eens kijken als je Engels kent:
http://www.helpwithwindows.com/techfiles/vmm32.html

Maar ik denk dat je met windows even er overheen installeren sneller klaar bent, als je het op de juiste manier doet, blijven ook al je gegevens en de registry bewaard en hoef je hooguit wat windows updates opnieuw te doen.

Oh, is dat zo BT!
Tja, had er niet bij stil gestaan dat er nog mensen met 98 bezig waren!
Als ik me goed herinner zat de registry daar in user.dat en system.dat.

Grtz.

Ja dat is zo, het viel mij ook pas op toen ik met google er naar ging zoeken. Toen ging me een licht branden en ging dus maar eens wat dieper onderzoek doen.:)
Er werken nog mensen met 98(se) en ME, maar het zijn er nog maar weinig vandaar dat men het dan beter even aan kan geven.

Klopt wat je zegt over die registry. Is zelfs een backup van dus je kunt ook dat restoren, een soort systeemherstel voor 98 zeg maar.;)
Alleen heeft men daar niets aan als files weg zijn.
De goeie ouwe tijd.

oke bendankt voor alle tips/oplossingen.
alleen ik kan nergens mijn windows cd vinden.
het gaat om windows ME was ik ook vergeten erbij te zetten.
maar weet iemand waar ik die versie kan downloaden.

gr edwin

Ahjasses.... ME oftewel Meer Ellende.
Dan zul je een vriend/kennis moeten vragen om een copietje of eens kijken in de binairie newsgroepen daar komt hij ook nog wel eens voor.

Je zegt het BT!
En dan de cd niet kunnen vinden met een win produkt!
Ik zag wel dat ME in boneless gepost is geweest wat dagen terug.
Heeft ie geluk als hij een payserver heeft.
Ja kerel, je zult toch een of andere aktie moeten ondernemen.
Maar vooral een disc check (schijf-controle) op de HD doen.

Grtz.

Shit zit ik te editten en ben net niet binnen 5 miuten klaar dan maar weer een reply erbij

Dat van XP is niet serieus bedoeld.

Ik dacht dat bij een reparatie aktie het systeem toch om recovery disken vraagt en als je die niet hebt valt er niks te repareren.

Dan blijft een herinstallatie over met het gevolg dat alle programma's ook opnieuw geinstalleerd moeten worden.

Heb je al geprobeerd om via de safe mode te starten zoals BT opperde
Dit doe je door op F5 of F8 te rammen na opstarten van de PC.

Ik dacht dat bij een reparatie aktie het systeem toch om recovery disken vraagt en als je die niet hebt valt er niks te repareren.
Dan blijft een herinstallatie over met het gevolg dat alle programma's ook opnieuw geinstalleerd moeten worden.
Neen dat is alleen bij XP het geval.
Bij 95/98/me kun je windows gewoon er overheen installeren en dan hoef je net -niet- alle programma's opnieuw te installeren, wel moet je dan de windows updates opnieuw doen.

Maar je hebt wel kans dat je middels veilige modus opstarten nog wat kunt repareren en wellicht de missende bestanden terugzetten. Dat is correct.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan