pc

K

keymaker

hallo,
ik heb een pc met een cpu die stuk is het is een aopen met een intel 478 1700 mhz cpu. is er nog een cpu voor te krijgen of is het mogelijk om er een andere (sneller in te zetten.

thankzz,

Misschien nog wel te krijgen met goed zoeken.
Maar ik zou gewoon even het boekje van je moederbord erbij nemen, daar staat in tot welke snelheid ondersteunt word, dan kun je er gelijk een wat snellere processor in zetten.

Black Tiger zei:
Misschien nog wel te krijgen met goed zoeken.
Maar ik zou gewoon even het boekje van je moederbord erbij nemen, daar staat in tot welke snelheid ondersteunt word, dan kun je er gelijk een wat snellere processor in zetten.
bedankt heb zonet ff bij aopen gekeken en zie dat er tot 2,4 in kan dus zal ff kijken bij diverse winkels.

keymaker zei:
bedankt heb zonet ff bij aopen gekeken en zie dat er tot 2,4 in kan dus zal ff kijken bij diverse winkels.
heb net bij verschillende sites gekeken maar geen 2,4 te vinden weet jij mischien nog een site (winkel) waar ze te krijken te zijn.
thankzz.

Marktplaats?
Je kan er ook een Cellie D erin duwen (2.66Ghz), en een mobo bios upgrade... (eventueel zet je de bussnelheid wat lager....)

G

BiG_G zei:
Marktplaats?
Je kan er ook een Cellie D erin duwen (2.66Ghz), en een mobo bios upgrade... (eventueel zet je de bussnelheid wat lager....)

G
op martplaats had ik al gekeken en een nieuwe bios update is er niet.maar als ik er een 2.66Ghz in zet zal de oude bios dit wel snappen als ik m omlaag zet.heb ff gezocht, Celeron 4-2.5Ghz FSB533 Box past dit ?.

Het gaat om het slot. 478, dat is belangrijk!
Past ut inelkaar? dan doet ie ut wel. Stel dat je proc op 533 draait en je mobo op 400, dan zal je proc ook gewoon omlaag gaan (want in = uit) je proc zal dus niet weigeren oid.

Wbt de boekjes zoals BT noemde, dat heeft in deze gevallen geen zin omdat het boekje gedrukt wordt in een tijdperk waar een bepaalde snelheid wordt behaald, met in achtneming van een groei naar... Dus tegen de tijd dat er snellere procjes zijn...

Pinnetjes tellen ;)

G

Helaas Big_G gaat dit niet altijd op zo van past de Cpu dan zal het ook werken niet echt ik ken diverse Aopen boardjes en die accepteren geen cpu met bus 533 heb het pas nog geprobeerd.

Wat wel past is een Celeron met 400mhz bus tot 2.6ghz werkt prima zelfs de bios gaf daar geen krimp pm en gaf keurig 2.6 aan ook onder wintendo.
Wat Keymaker zou kunnen doen op Marktplaats en op Ebay zoeken of binnenkort naar de HCC dagen toe gaan.

Ik deel die ervaring niet, maar TS zou z'n computer even mee kunnen nemen naar een PCspeciaalzaak, en vragen of ze er even een nieuwe CPU inzetten. Testen en je weet het.

G

Het boekje noemde ik omdat het wel degelijk zin heeft. Er staan belangrijke gegevens in, niet alleen de maximale snelheid van de cpu, want ja klopt die kunnen sneller worden en dan misschien toch draaien, maar ook gegevens zoals maximale FSB snelheid, sockettype zoals hier de 478.
Maar met alleen het sockettype kom je er niet.

Naar een winkel meenemen is dan inderdaad een verstandige tip, liefst naar een winkel waar ze je geen "onderzoekskosten" tellen om er even naar te kijken.
Ik heb helaas hetzelfde upgradeprobleem met mijn Asus A7v333 met een socketA(462). Bijna geen processor voor te vinden omdat die AMD Athlon XP's al weer zo'n beetje van de markt zijn.:(
Heb hier namelijk een 2000+ in zitten en wilde upgraden naar 2800+ of hoger.

Ja BT dat zal een probleempje worden heel soms kom ik ze nog wel eens tegen maar dat is maar zelden socket 754 word al een probleem ook daar is niet alles meer in verkrijgbaar.
Dit geld dus niet alleen voor AMD maar ook voor Intel het is best wel frustrerend zo af en toe wil je upgraden en dan kan dit niet meer.

Precies, en dan te bedenken dat de pc pas eigenlijk 2 jaar oud is.
Nja.. 2 jaar en een paar maanden nu....

Yep, voor keymaker wel, de mijne is zelfs daar niet de vinden.:)

Thanks voor het zoeken ik had op 462 gezocht.
Maar 99 euri voor een 2800+ is mij wat teveel, 2400+ is me te weinig verschil met de 2000+ die ik nu heb, dus eens afwachten, er zal vast nog wel iemand komen anders sloop ik wel eentje uit een oude pc die weggedaan word.:)
Maar nogmaals dank voor het zoeken.

bedankt allemaal zal s ff goed op marktplaats rond kijken of er wat te vinden is,of er mee naar een goeie pc shop gaan.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan