pdf files?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Hoi, ik heb een vraagje over "PDF-files"

Iedere keer als ik een een online pdf bestand wil kijken duurt het een "teringeind" voordat het bestand is geopend.

Wil ik intussen andere dingen doen met mijn pc, wat iets meer vraagt, dan loopt hij direct vast.

Want op dit moment wilde ik wat testverslagen lezen in de satellitegids en dit zijn allemaal pdf bestanden, en je moet toch niet denken dat ik dat met fatsoen geopend krijg! :confused:

Ja ik had ook de gidsen kunnen bewaren :biggrin:

Wie legt me dit even uit?

Ohja adobe acrobat heb ik.

Een PDF bestand rechtstreeks openen op internet in de browseer is vragen om moeilijkheden.

Als de PFD uit een simpel pagina bestaat dan is dat zo gepiept maar met meerdere pagina's moeten die allemaal geopend worden en dat betekent downloaden openen van de PDF viewer en dat allemaal online.

Heb je een Giga verbinding EN de site waar de PDF staat ook, dan valt de tijd wel mee maarrrr de zwakste schakel bepaalt de totale duur.

Je noemt het zelf al de PDF bewaren naar schijf en dan lokaal openen gaat vele malen sneller.

@Matrix, je hebt volkomen gelijk vaak zijn het heel veel pagina's die in 1 keer geopend moeten worden.

Maar wat jij nu zegt met bewaren naar schijf, je bedoelt "opslaan als" neem ik aan?

Daar had ik nog niet aangedacht, ik ga het straks nog even uitproberen.

yip

Op de "pdf file" met rechtermuis klikken en dan
"opslaan als" en dan openen

Dus niet eerst openen en dan opslaan als want dan heb je het kip en ei probleem

Dat geldt overigens voor meerdere file types.
Om te voorkomen dat iets geopend wordt, geef je met de rechter muisknop opdracht om op te slaan, zonder dat je het hoeft te doen. Eerst activeren, en dan al dan niet uitvoeren. (of kijken wat er zit).
grtz

Er is overigens een veel kleiner progje als Adobe reader dat duurt niet zo lang ook om een pdf te openen.

Zoek maar eens op Foxit pdf reader het is freeware, ik zou zeggen probeer het eens je kan hem ook zo weer uitschakelen dan opent adobe het weer.

GR

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan