philips dsr 9005/02

P

philitalia

Ik heb net in Duitsland de Philips dsr 9005 gekocht. Deze is voorbereid voor Premiere, maar aanvaardt ook andere Pay TV modules (volgens de handleiding). Heb officiele Tv Vlaanderen smart card. Decoder weigert matrix cam. Blokkeert volledig. Welke cam werkt zowel met CanalDigitaal én met deze decoder ? Consumentendienst Philips heeft geen oplossing.

Ik ben even gaan kijken, deze ontvanger heeft een interne kaartlezer voor het Premiere pakket, is me echter nog niet duidelijk of dat een Irdeto of een Nagravision intern slot is.

Daaronder zit er nog een CI slot voor een CI module wat het dus een CI ontvanger maakt.

Misschien werkt een nieuwere versie software op de Matrix. Normaliter zou de TV Vlaanderen kaart moeten werken met een Mediaguard module, doch ik kan geen garantie geven dat dit ook werkt met deze ontvanger.

Misschien dat een andere TV Vlaanderen kaartbezitter alhier aangeven welke module bij de meeste ontvangers goed werkt. Dan zal desbetreffende module op deze Philips vrijwel zeker ook wel goed werken.

Bedankt Black Tiger

De interne kaartlezer is nagravision. Heb in een opwelling deze HD decoder gekocht daar Tv vlaanderen heeft aangekondigd binnenkort HD kanalen aan te bieden ... kon weer niet wachten.

Volgens de handleiding zou de 2de CI-slot moeten werken perfect moeten werkenmet ander Pay TV aanbieders. Denk eerder aan een software probleem bij Philips (vele mensen met decodeerproblemen bij dit model) ... maar na 4 emails naar Philips nog steeds geen antwoord.

Heb gehoord dat de nieuwe aston seca dual cam goed beter is dan de originele Canaldigitaal, maar heb er geen zekerheid over.

Over die nieuwe Aston kan ik helaas ook niets zeggen, wel weet ik dat Aston altijd gezorgd heeft voor seca beeld in CI ontvangers, C+ wilde er eerst niet eens aan, totdat ze met die Mediaguard module kwamen en toen Aston begonnen lastig te vallen in plaats van blij te zijn dat die fabrikant gezorgd heeft dat vele mensen naar C+ heeft kunnen kijken middels hun modules.

De 1.07 zou ook goed zijn, de nieuwe is me totaal niets over bekend.

Het hoeft overigens niet perse een software probleem bij de Philips te zijn, met de Matrix modules zijn er wel eens vaker wat storinkjes geweest.

Maarja, effe afwachten, hopelijk reageert er nog iemand met wat meer kennis betreffende de Matrix en TVV of nog andere tips voor je heeft.

Bedankt Black TigerDe interne kaartlezer is nagravision. Heb in een opwelling deze HD decoder gekocht daar Tv vlaanderen heeft aangekondigd binnenkort HD kanalen aan te bieden ... kon weer niet wachten.

Volgens de handleiding zou de 2de CI-slot moeten werken perfect moeten werkenmet ander Pay TV aanbieders. Denk eerder aan een software probleem bij Philips (vele mensen met decodeerproblemen bij dit model) ... maar na 4 emails naar Philips nog steeds geen antwoord.

Heb gehoord dat de nieuwe aston seca dual cam goed beter is dan de originele Canaldigitaal, maar heb er geen zekerheid over.
OK

ik heb ook z'n philips dsr 9005

maar k krijg geen canal digital

heb je al een oplossing ??

ik zou het graag weten ( ik vind het een pracht app,)

Karel

cverda added 1 Minutes and 29 Seconds later...

ik zoek een oplossing

weet iemand al wat meer ??

over de philips 9005/02

krijg geen canal digital

met smarcard

ook niet in ci slot

Laatst bewerkt:
krijg geen canal digital

met smarcard

ook niet in ci slot
Eerst welkom op het board.

Ja vertel eerst maar wat je zelf geprobeerd hebt??

De smartkaart moet in een ci module en daar zijn er vele van welke heb je geprobeerd???

Slikt de Flips geen enkele ci module, de originele van CanalDigitaal ook niet?

stom toestel werkt met geen enkele cam. diavolo, matrix revolutions, reborn, aston, originele canaldigitaal cam. het toestel blokkeert gewoonweg. jammer, want de beeld- en geluidkwaliteit van free-to-air HD kanalen is verbluffend.

philips weigert te erkennen dat er een probleem met software is en geeft geen software upgrade. ben nu juridische stappen aan het ondernemen.

Als je 'm in Duitsland hebt gehaald, let er dan even op of je 'm niet bij een specifiek premiere abonnement hebt genomen.

In dat geval zou het wel eens kunnen zijn dat je dan voor je firmware upgrade bij premiere moet zijn en niet bij philips.

Wanneer je met google zoekt naar het typenummer van die ontvanger tussen aanhalingstekens, kom je een groot onderwerp tegen over deze ontvanger op een Duits hifi forum.

Daarin las ik dit stukje:

da flexibler bei benötigten Updates weil diese nicht von Premiere Zertifiziert werden müssen somit kürzere Intervalle.
Dit is een stukje waar een andere ontvanger word aangeraden boven die Philips, en de beredenering daarvan.

Lijkt me dat dat boekdelen spreekt.

Is hetzelfde geneuzel als hier met CDS en officiële firmware.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan