Philips DST 5816 + funkaart

S

satlover

Ik ben van plan om een Philips DST 5816 te kopen.

Ik zou graag willen weten of dit apparaat ook overweg kan met een funkaart?

Hoi satlover.

Welkom op het Satellite FUN Board !

Ook deze ontvanger kan inderdaad overweg met zo'n funkaart.

Maar als je vraag is of je met die combinatie naar de NL kanalen kan kijken zonder gebruik van een abonnement (een aanname van mij), dan moet ik je teleurstellen.

Sterker nog, er zijn geen kaartjes te koop waarmee zoiets kan en waarmee je goedkoper uit zult zijn dan met een regulier abonnement.

Dat neemt niet weg dat je met dergelijke combinaties nog steeds wel leuk kan spelen, maar reken dan dus niet op hele snelle resultaten.

Een Philips D5816?

@Satlover, ik wil mezelf niet teveel bemoeien met jou plan, maar waarom zo'n "oudje"?

Ik kan natuurlijk niet in jou beurs kijken, maar @Mas3 zegt het al een beetje, aan een Funcard heb je niet veel meer hoor.

Voor een Philips wordt er op dit moment niet veel meer gedaan op het gebied van firmwares, dus je zult een beetje handig moeten zijn om zelf wat aanpassingen te kunnen doen om in een emu wat sleuteltjes toe te voegen waardoor de funcard helemaal overbodig wordt. ;)

Nee ik de funkaart gebruiken voor het ontvangen van de Oosterijkse zenders ORF1 & ORF 2.

Hoeveel CI sloten heeft dit ontvanger eigenlijk.

Ik heb eerder begrepen dat dit er twee zijn, klopt dit?

Kan ik de funkaart rechtstreeks plaatsen in een slot, ook als de Canal Digitaal kaart reeds in de ontvanger zit?

Hoi satlover.
Welkom op het Satellite FUN Board !

Ook deze ontvanger kan inderdaad overweg met zo'n funkaart.

Maar als je vraag is of je met die combinatie naar de NL kanalen kan kijken zonder gebruik van een abonnement (een aanname van mij), dan moet ik je teleurstellen.

Sterker nog, er zijn geen kaartjes te koop waarmee zoiets kan en waarmee je goedkoper uit zult zijn dan met een regulier abonnement.

Dat neemt niet weg dat je met dergelijke combinaties nog steeds wel leuk kan spelen, maar reken dan dus niet op hele snelle resultaten.

@Satlover. er zitten idd twee sloten in, maar bij mijn weten werkt er maar 1 slot voor een eventuele kaart.

Ik weet het niet meer zeker maar ik dacht dat het tweede slot een 'toekomstmogelijkheid" was voor PPV-kanalen.

Misschien dat iemand dit eventueel kan onderschrijven?

Hoeveel CI sloten heeft dit ontvanger eigenlijk.

Ik heb eerder begrepen dat dit er twee zijn, klopt dit?

Kan ik de funkaart rechtstreeks plaatsen in een slot, ook als de Canal Digitaal kaart reeds in de ontvanger zit?
Nee, dat klopt niet.

Deze ontvanger heeft nul (geen dus) CI sloten.

Een CI slot is een sleuf in een ontvanger, bedoeld om daarin een decoder module te steken.

In deze module steek je dan weer je kaart zodat je kunt bewijzen recht te hebben het betreffende programma te bekijken.

Dankzij deze CI-vinding is het dus mogelijk een passend codeer systeem in jouw favoriete ontvanger te bouwen.

Daarvoor zal uiteindelijk wel meer betaald moeten worden dan voor een geïntegreerde oplossing.

Deze Philips ontvanger is gemaakt om te werken met het SECA codeer systeem, en je kan er een (1) SECA kaart instoppen.

Het is dus zo'n geïntegreerde ontvanger.

Het andere slot is bedoeld voor je bankpas.

Dat is geen geintje; het is bedoeld om direct af te rekenen wanneer je eens een film op bestelling zou willen ervaren.

Om dat verder ook nog mogelijk te maken beschikt deze ontvanger daarom ook over een ingebouwd MODEM, zodat je de werkelijke bestelling ook kunt uitvoeren.

Deze toepassing zou de reden zijn dat canal+ destijds van hun oude codeer systeem af wilde (die zouden dat niet kunnen) en geïntegreerde SECA ontvangers voorschreef.

Jammer alleen dat we in NL nooit een dergelijke toepassing aangeboden hebben gekregen, en dat men in Duitsland met dat oude systeem jarenlang films kon bestellen.

Wanneer deze ontvanger de originele canal digitaal software nog heeft, is het ding verder behoorlijk beperkt in de mogelijkheden, en moet je dus die kaart sloten zo gebruiken als ik voorheen beschreef.

Zo niet dan kan het mogelijk zijn dat het tweede kaartslot ook gebruikt kan worden voor een abonnementskaart (of een alternatief zoals die funkaart).

Ik meen dat de ORF nog in Betacrypt codeert, een afgeleide van irdeto.

Of er voor dit type ontvanger ook irdeto (allcam) software beschikbaar is in een alternatieve software, weet ik niet.

Maar het is niet bepaald beginners werk om dit uit te zoeken, want dan krijg je nogal wat informatie tegelijk te verwerken.

Als je dat wel ligt is het uiteindelijk natuurlijk wel erg leuk als je dat uiteindelijk aan het werk hebt.

Ik hoop dat je wat met deze informatie aan kunt.

Oke het apparaat heeft dan geen CI slot, maar 1 'gleuf' alleen geschikt voor Seca.

Als ik de Canal digitaal kaart uit het apparaat haal en ik steek daar een funkaart voor in, werkt deze dan, of werkt deze alleen in combinatie met de Canal Digitaal kaart?

Als ik de Canal digitaal kaart uit het apparaat haal en ik steek daar een funkaart voor in' date=' werkt deze dan?[/quote']
Als je zorgt dat je goede files op je funcard hebt staan dan zou deze gewoon moeten werken.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan