philips DSX 6073

P

Peter01

Weet iemand of je een digitale ontvanger Philips DSX 6073 geschikt kan maken voor TV zenders van Azie ?

Groeten Peter01

Wat bedoel je eigenlijk?
Grtz.

Hoe kan ik de zenders van de filippijnen ontvangen ?
Heb ik dar een speciale kaart of software voor nodig?

Groetjes Peter01

Je kunt hier alleen satellieten ontvangen die aan de horizon "zichtbaar" zijn.
En die satellieten moeten hun signaal dan richting Europa zenden (footprint heet dat).
En dat signaal is in de DVB-mpeg-2 norm.
Wil je dus zenders uit de Filippijnen ontvangen zullen ze via een satelliet moeten uitzenden die ons hier kan bereiken.
Of er iets op die manier wordt doorgelinkt is me niet bekend.
Het heeft dus niets met kaart of software te maken.
Grtz.

Het heeft wel met kaart en software te maken de zenders zijn hier te ontvangen op de Atlantic bird 3 en zenden uit in Irdeto2 de Philips is een seca bak.

Mijn kennis van de Flips gaat niet zo ver om te weten of met alternatieve software hij een originele Irdeto kaart slikt.

GR

Goed gezocht kerel!
Blijkbaar worden inderdaad enkele kanalen (5) doorgelinkt naar een satelliet boven Europa. Want de satellieten voor de Filippijnen hangen aan de andere kant (oost) van de aardbol en kunnen niet ontvangen worden, en dat bedoelde ik. Het fysieke ontvangen dus.
Als coderingssysteem wordt inderdaad irdeto2 gebruikt.
Dat kun je wel op een flips met aangepaste FW ontvangen, maar van irdeto2 is niets open. Je zult dan een originele kaart moeten kopen en of daar hier aan te komen is betwijfel ik sterk.
Dat lijkt me ook niet erg zinvol voor zo'n paar kanaaltjes.
Grtz.

er is wel irdeto1 emulatie op de flip, maar of een irdeto2 kaart er op werkt betwijfel ik. antwoord is waarschijnlijk dus nee.

gr blokker

Ja die kaarten zijn hier gewoon te koop bij een satdealer maar je moet er een Irdeto bak bij kopen losse kaarten zijn zover ik weet niet te koop.

En ik heb er niet naar gezocht dat wist ik gewoon de zenders zitten er al jaren tot voor een half jaar terug zonden ze uit in Nagra 1 en waren dus zo te bekijken.

GR

Dus de kaarten zijn niet te koop? En een irdeto deco erbij nemen is weinig aantrekkelijk natuurlijk.
Een kaart met abo voor Filippijnse zenders hier te koop vind ik wel vreemd.
Welke provider is dat?

Het maakt verder toch niets uit dat je wist dat de zenders op die sat zaten.
Gezien je late reaktie dacht ik dat gewoon.
En ik wist het dus niet.

Maar gezien de reaktie van blokker1 vraag ik me ook af of irdeto2 het op de flips doet.
Ik heb ook nog niets vernomen van werkende irdeto2 kaarten op de flips.

Grtz.

jammer dat de kaarten niet los te koop zijn, anders had ik hier nog wel een pace voor je mag je zo hebben.

gr blokker

Een PHILIPS (DST of DSX) is een seca decoder.
Ook met nieuwe FW werkt een Irdeto 1 of 2 kaart niet.

S_H

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan