Philips DSX 7072 - Diseqc 4 weg?

• Topic starter baldessarini
  • Startdatum
B

baldessarini

Werkt een DiSEqC Switch 4 (4 LNB ingangen, 1 uitgang) op een philips 7072?

Philips heeft 1.42 firmware.

Ik wil Astra Hotbird en Sirius ontvangen en ik vind een rotor to oncomfortabel. Ruimte genoeg voor schotels, dus dat is geen probleem.

Originally posted by baldessarini
Werkt een DiSEqC Switch 4 (4 LNB ingangen, 1 uitgang) op een philips 7072?

Philips heeft 1.42 firmware.

Ik wil Astra Hotbird en Sirius ontvangen en ik vind een rotor to oncomfortabel. Ruimte genoeg voor schotels, dus dat is geen probleem.

Werkt diseqc switch 4 wel in de nieuwste firmware EMU34 ?????

Wie weet ?????

Nee dus. In de emu34 in elk geval niet. En in de daarvan afgeleide versies dus ook niet. En ik betwijfel of het met diseqc 1.X wel mogelijk is (diseqc is een norm, en die is dus omschreven).
Het zal wel een stille wens van velen zijn.
Grtz.

Verdere toelichting! Goed en slecht nieuws. Ik heb het diseqc protocol nog eens bekeken, en het is goed mogelijk om 4 sat posities (lnb's dus) te sturen. Het protocol staat dat toe. Alleen moet het in het besturings programma van de ontvanger zitten. En dan weet ik nog niet of de harware van de philips dit ook kan. Het wordt gerealiseerd door 2 commando's samen te gebruiken (welke de philips dan ook hardwarematig moet herkennen).
Nu zijn de fw makers dus aan de beurt!
In de huidige fw's zie je dat het niet kan als je + b 5 (transponder) 6 (diseqc) kiest, en kunt kiezen tussen A of B zoals vanouds. Bij andere fw's kan het + menu anders zijn.
De hardware kant ben ik dus nog niet zeker.
Groetjes.

Zal wel handig zijn als diseqc 4 werken op de Philips.

nou schijnt op Hispasat interssante zender te zitten ;)
Koop een nieuwe ovale schotel met 3 lnb holder en richt je op astra1, astra2 en hotbird. En je bestaande schotel richt je dan op hispasat.

Zou btw een 78cm schotel genoeg zijn voor de hispasat?

Heeft iemand al diseqc 4 op een philips bak werkend kunnen krijgen.

Please tell !

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan