Picbinedit

V

Viper32

Ben een redelijke newbie,

Heb een nokia mm9500 met DVB2000 erop, verder orgineel en bezit een "oude" goldcard met PIC en separaat geheugen IC. Ik heb een aantal vragen:

1. Welke hex file kan met welk edit programma bewerkt worden, vb. Yoakam files met Picbinedit?

2. Zijn er ergens source code files te vinden van de PIC en tevens hoe de verschillende keys in het geheugen IC zijn opgeslagen.

dank voor de response

Ik heb de vraag even verplaatst omdat het hier niet om een vraag over dvb2000 gaat maar over picbined en files.

1.) Een heleboel, als je picbined installeert zie je zelf welke .ini files er allemaal bij zitten, ook als je picbined start kun je kiezen aan de rechterkant uit irdeto of seca ofzo, diverse types, en aan de linkerkant kun je dan weer kiezen uit een hele reeks mensen die ze fabriceren zoals yoakam ofzo, het is teveel om op te noemen daarom kun je beter zelf maar eens kijken naar de mogelijkheden.

2.) Hmmz... dat weet ik niet, misschien of een van onze technische mensen daar antwoord op kan geven.

Als je op zoek gaat naar ICprog (doe es een gok) dan kun je zien dat dat proggie niet alleen de pic kan proggen, maar ook een aardige gooi kan doen naar de code die geprogd word.

Er zit dus een disassembler in.

En das aardig interessant, want dan kun je alvast vooruit terwijl je op zoek bent naar de source code.

Want een gedocumenteerde source code werkt toch wel een stukkie gemakkelijker.

Maar ik denk dat je daarvoor wel behoorlijk zult moeten zoeken.

Suc7 met je onderzoek, en laat even weten hoe je vooruit gaat.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan