Pictogrammmen dubbel op bureaublad

• Topic starter gerritspencer
  • Startdatum
G

gerritspencer

Hallo,

Als ik snelkoppelingen op het bureuablad wil plaatsen, krijg ze er steeds dubbel op.
Hoe kan dat?

gerrit

Geen idee, misschien is het handig als je eerst vertelt hoe precies je de snelkoppelingen op het bureaublad plaatst want dat kan op verschillende manieren.

Het zou kunnen zijn dat er een snelkoppeling word geplaatst in jouw persoonlijke buroblad ?n in het buroblad van elke gebruiker.
Ook als je alleen jezelf maar hebt ingesteld in je pc dan nog heb je dus jezelf (current user in het register) en iedereen (all users).
Ik heb geen idee hoe dat veroorzaakt word (niet eerder gezien), maar wel hoe je de snelkoppelingen weer weg kunt krijgen.
Gewoon gaan naar de map documents and settings gaan, en daar dan de betreffende gebruiker kiezen.
Daar zul je zien dat elke user een eigen buroblad heeft.
De koppelingen uit 1 van die mappen kun je weghalen, zolang je toegang hebt tot deze map.
Dat betekent dus dat als zeg maar je vrouw een eigen gebruikersnaam heeft op je pc en ze niet administrator (beheerder) is, ze ook niet in jouw mapje kan en dus daar ook niks weg kan halen of erin kan zetten.
Dit is al zo in windows 98, maar daar zit het iets dieper verstopt in windows.
Ik ben hier van XP uitgegaan.

Zoals BT je al vertelde; meer informatie over wat je doet (en hoe) en waar je mee werkt geeft een grotere kans op een passend antwoord op je vraag.

op de icoon staan-- rechter muis knop-- krijg je een menu en dan klik je verwijderen aan.
dan krijg je snelkoppeling verwijderen of software verwijderen

Dag Gerrit Spencer!!

Je hebt toch niet teveel gedronken?
Daarvoor is het nog te vroeg hoor!!

Groetjes: Oane!!

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan