Pincode / cijfercode

A

anasveld

L.S.,

Ik kreeg een Asscom Reference satellietontvanger, maar heb die nooit gebruikt. Zodoende heb ik hem doorgegeven aan iemand die er wel wat in zag. Nu wil de nieuwe eigenaar de ontvanger in gebruik nemen maar na het plaatsen van een smartcard wordt er om een 4-cijferige code gevraagd. Heeft dit te maken met het apparaat (en heeft het dus zin contact op te nemen met de vorige eigenaar) of heeft het met de smartcard te maken die de nieuwe eigenaar gebruikt?

Alvast heel erg bedankt je hulp.

Vriendelijke groet,

Anne

Beste Anasveld allereerst welkom op Satellite Fun.

Het helpt vaak om de zoekfunktie even te gebruiken want vaak staan dingen al vermeld zoals hier:

http://www.satellitefun.org/forum/index.php?topic=9452

waar jouw oplossing ook staat.

De pincode wordt opgeslagen op de smartcard dus men zal Canal Digitaal even moeten bellen om de pincode te resetten.

Beste Black Tiger,

Dank voor de tip. Ik ben weer wat wijzer. Kan Canal+ zo'n kaart ook resetten als je er helemaal geen abonnement hebt? De nieuwe eigenaar wil Free to Air kanalen ontvangen en heeft geen abonnement bij Canal+. Zeer veel dank als je deze vraag ook nog zou willen beantwoorden, ik ben helemaal niet thuis hierin en zal er hierna ook helemaal mee ophouden.

Anne

Voor ons hoef je helemaal niet op te houden hoor, iedereen is hier welkom met vragen.

Alleen kan ik je helaas die laatste vraag niet beantwoorden.

Meestal doen ze niets met een niet of niet meer geregistreerde smartcard.

Een andere oplossing is dan om een goldcard te gebruiken. Dat stamt nog uit jaren geleden, maar zorgt vaak dat ontvangers gewoon kunnen opstarten om naar de vrije kanalen te kunnen kijken.

Misschien dat iemand anders hier nog wat meer informatie over heeft, want voor mij is dat al weer een tijd geleden.;)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan