PiP Picture in Picture(plugin)

Hoi Rayman en welkom op Satellite Fun.

Of hij nog bestaat weet ik niet maar er is ooit in een van de images inderdaad een PiP plugin geweest.

Deze werkte echter zo bar slecht dat ik hem volgens mij ook niet meer tegen gekomen ben. Daarnaast was het niet mogelijk om een soort PiP te krijgen zoals je dat bij TV toestellen hebt of had, waarbij je mooi beelden naast elkaar kon zetten ofzo.

Met de plugin kon je het hoofdbeeld bekijken en in een hoekje van het scherm een heel klein beeldje van een andere zender op dezelfde polariteit (dus horizontaal of verticaal) op dezelfde satelliet (bijv. Astra). Daarbij meen ik me te herinneren dat het ook nog eens dezelfde transponder moest zijn.

Maar het was een en al hakkeltak. Geluid kon je niet schakelen en met regelmaat viel het beeldje uit of hing de ontvanger zich op.

Misschien dat iemand anders nog leukere ervaringen met eventuele latere versies heeft, indien deze nog geweest zijn

Hoi Black Tiger,

Bedankt voor de reactie, ja ik wil tuurlijk wel helder beeld en goed geluid.

Maar goed, ik google of zoek nog goed op forum's.

Alternatief kan denk ik wel met een andere decoder (cable).

Draai nu met gemini image, kon daar nog geen plugin/script voor vinden.

Mocht ik vinden, dan zal ik dit zeker melden.:banaan:

Dat zou mooi zijn, alvast bedankt.

Ik zal mijn ogen ook nog even open houden en hier een melding plaatsen als ik er eentje tegen kom.

Bedankt.. overigens doen we reklame maken voor andere sites in onze link sectie, niet in een posting.:)

SFteam zijn de makers van de SF Team images, vroeger een van de besten. Maar al een tijd lang niet meer wat het geweest is.

Als ik me niet vergis zijn die ipk dingen alleen voor de Enigma2 versies te gebruiken, dus 7025, 800 en 8000.

Je kunt deze dan in de /tmp zetten en via telnet met dit commando er in zetten:

ipkg install /tmp/bestandsnaam.ipk

Misschien kan het ook via de afstandsbediening.

Sorry voor de advertising...:[

Ik had, de link's sectie wel gezien.. :sorry:

De meer tuner versies van de Dreambox n.l. de DM7025 en de DM8000 hebben standaard PIP ingebouwd in de image. PIP heeft ook eigenlijk weinig zin op ontvangers met één tuner omdat je dan gebonden bent aan de kanalen op de transponder waarna je kijkt.

@Rayman: Is niet zo erg hoor, op dit forum kijken we niet zo vreselijk streng.;)

@Cluyveduyker: heeft de DM800 het dan niet ingebouwd? Ik heb er eerlijk gezegd nog niet naar gekeken op de 800. Mijn TV heeft het wel, maar doet het alleen als je wilt "pippen" tussen (rf ingang) tv en hdmi aansluiting bijv. maar doet het weer niet als je wilt pippen tussen rf ingang tv (gewone kabeltv dus) en scart.

De DM800 heeft geen PIP in de image, althans niet in PLI.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan