Plaatsing schotel

L

leo_Gsx600f

Sinds 2 jaar heb ik een schotel. Met slecht weer valt deze soms uit. Nu had ik met de plaatsing een probleem. Ik had een aluminum haakse beugel van circa 25 cm aan het huis gemonteerd. Ik kreeg op geen mogelijkheid voldoende signaal op de 60 cm schotel.
Op het moment dat ik de schotel circa 40 cm van het huis monteerde ging dit wel goed!

De veklaring heb ik nog steeds niet? Wat is de relatie tussen de afstand tot het huis en het ontvangen van het signaal?

Ik ben voornemens om een nieuwe 100 cm schotel te kopen met een dubbel lnb voor kanaal digitaal. Op dit moment heb ik een enkele LNB met 2 uitgangen. Bestaat deze constructie ook voor een dual LNB?
Daarnaast las ik op het forum over de geweldige prestaties van de Invacom 0,3 db en een kap. Zijn deze lnb ook in de genoemde configuratie te krijgen, dus voor 2 decoders ?n combinatie met de dual lnb van kanaal digitaal?

Gelijk veel vragen voor mijn eerste post maar misschien heeft iemand tijd om mij te helpen bij deze keuze.
De decoders die ik gebruik is een Pace Puma en een Challanger Unlimited II
Alvast bedankt.
Leo

Waarschijnlijk is de kwaliteit van je 40cm schotel beter als die van je 60cm schotel. Er is bij de ingebruikname van de Astra 3A door Canaldigitaal een duo lnb op de markt gebracht voor de ontvangst van Astra 19 oost en Astra 23,5 oost. Ook in de uitvoering voor het aansluiten van 2 ontvangers.

Zie ook http://www.canaldigitaal.nl/default.asp?id=585

Deze LNB zal al goed moeten werken op een 60cm schotel (bijvoorbeeld van het merk Triax)

Hoi Leo,

De Pace puma is niet standaard geschikt voor 23oost gewoon omdat deze niet satellieten lijst voorkomt bij de Pace.
Echter als je de instellingen van de Astra op 28oost overneemt zal het prima werken.
Tevans heeft de Puma in een aantal gevallen problemen met de duo lnb's.
Je schrijft dat je het voornemen hebt om een 1meter schotel te gaan kopen dan is draaibaar het beste aangezien de Puma nogal wat problemen heeft met de Diseq schakelaars.
Hou er rekening mee dat je 2kabels naar binen hebt ligggen voor de werking van de Puma.
De Invacom is een leuke LNB maar de kapjes voorop de lnb gaan nog al eens kapot door de warmte.
Kijk ook eens naar de Maximum , Golden interstar en Smart twin lnb's de zijn allemaal redelijk geprijst.

Als je naar een nieuwe schotel gaat kijken goed naar de schotel en de mount.

Ga hierbij niet uit van dat is lekker goedkoop maar op kwaliteit, dus geen aldi of lidle of bouwmarkt zooi die roesten onder je kont vandaan.
Ga naar de goede Satelliet vakhandel.

De Challanger Unlimited II ken ik zelf niet deze heb ik nog nooit in mijn handen gehad.

Och als het maar een goed merk schoteltje is hoeft niet dat niet bij de vakhandel te zijn.
Bij bv de mediamark hebben ze ook goed merk spul!
Maar dat is dan ook een Duitse firma en heel wat beter dan de rest hier.
Over prijzen kun je genoeg vinden op het net, zoals hier!

Grtz.

Leuk deze spontane en snelle reacties. Het geeft mij wel te denken om mij verder in deze materie te verdiepen. Voor pet123, het ging om de plaatingsafstand van de 60 cm schotel vanuit het huis. Niet om een 40 cm schotel. Dus dicht tegen het huis geplaats met een 25 cm haakse beugel aan het huis heeft de 60 cm schotel geen ontvangst.
Dezelfde schotel met een 40 cm beugel werkt wel.
Op dit moment gebruik een een LNB met dubbele aansluiting en heb dus al 2 kabels lopen. één kabel gaat naar de Puma de ander naar de Challanger. Uiteindelijk wil ik 4 toestellen aansluiten, 2 op de puma één op de Challanger en een op een Philips ontvanger uit een campingset. Deze wil ik voorzien van een channel digitaal kaart en 2 extra kaarten. Mogelijk dat ik nog wat ga proberen met SmartWi of i.d. Dit schijnt een cardshare oplossing te zijn.

@leo_Gsx600f: woon je in de buurt van Rotterdam? Zo ja, dan denken we dat TheWizzard je wel verder kan helpen met advies en aanschaf.

Hoi EendenTeam,
Nee ik woon niet in de buurt van Rotterdam maar n de buurt van Ede.
Grt
Leo

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan