Plasma / Satreceiver

C

canuto

welke combinatie is de Nr 1
ik heb bijna een nieuwe plasma en welke satontvanger erbij zou mij het helderste beeld kunnen verzorgen

volgens mijn onderzoek zou de PANASONIC TH-42PW6
met een goede satontvanger het moeten zijn
wie kan dit bevestigen

mvg

Canuto

Een HDTV receiver misschien? Alleen is er nog maar 1 HDTV kanaal in Europa ....

Inderdaad HDTV is echt heel erg mooi!
Verder kan je op dvi / component uitgangen letten (DVI nog beter dan component, maar het verschil is niet schrikbarend groot.) Als je scart aan kan sluiten is RGB over scart ook een goede optie.

Ik weet niet wat voor ingangen je plasma heeft?

Plasma tv's beschikken vaak wel over meer dan alleen een scart aansluiting, ik zet even de mogelijkheden op rij beginnend bij de beste keuze en dan aflopend:

1. DVI-I (digitaal) is het beste, maar heb nog geen sat ontvanger gezien die deze aansluiting heeft, wel zijn er al dvd spelers met DVI (er zijn DVI kabels die zowel digitaal als analoog signaal kunnen dragen)
2. Component YUV, het beste alternatief na DVI en meerdere sat ontvangers kunnen dit (oa Dreambox)
3.Component RGB, zelfde principe (hoofdkleuren apart) als YUV maar ondersteund geen progressive scan
4. S-vhs, naar mijn idee nog steeds de meest gebruikte aansluiting, maar echt af te raden heeft veel last van ruis.
5. Composite, geen optie wat mij betrefd

Verknal je mooie plasma niet met een prut kabel van 10 eurie, maar schrik niet als een knappe kabel 50 eurie kost, maar geloof mij het is het waard. Zelf was ik verbijsterd om te ontdekken dat de meeste speciaalzaken plasma's verkopen en dan een scratkabel meegeven...duh :(

Hoop dat je wat hebt aan de info

inderdaad.. goede kabel is natuurlijk heel belangrijk.
Zijn er sat receivers die progressive uit sturen? (als dat zo is moet je deze een behoorlijke voorkeur geven!)

@ducatist
Ik heb mijn plasma ook gewoon met een scart verbonden met de echo7000.Is ook zo'n goedkoop kabeltje,wat zou jij dan aanraden welke kabel te nemen.Misschien domme vraag,maar is daar een aparte kabel voor ''Component YUV'' .

Wat is de bandbreedte van de ingangspoort van de plasma TV en zijn hoogste ing frekw?
Dan is er gemakkelijk na te kijken welk soort kabel en pluggen...
Je hebt CB-ers die een N connector gebruiken voor hun antenne !

De topfield 5000 is heel geschikt voor Plasma schermen heb er goede ervaring mee..

Ik heb ook een Topfield 5000. Een reden waarom ik hiervoor gekozen heb is dat deze Component uit kan sturen.
En aangezien ik mijn beeld projecteer is het wel nuttig om een goede beeldkwaliteit uit de decoder te halen.
Momenteel heb ik hem nog s-video aangesloten, er moet nog een keer een andere kabel komen...

Pikkie, gebruik jij component-uit?

YCbCr = Interlaced

YPbPr = Progressive

De Dreambox die ik gebruik met een HDTV Beamer kan dus YPbPr en daarom zie ik nauwelijks verschil met de DVI aansluiting die ik gebruik om dvd's te kijken vanaf mijn pc.

@tony27 kabel is in beide gevallen hetzelfde, ik gebruik zelf een Profigold scart naar 3x rca (van die tulp pluggen).

Topfield 5000 en Dreambox 7000 staan bekend om hun goede beeld. Ook de Force 1144s/1145s/etc is niet slecht.

Verder staan de oude Nokia's ook bekend om hun goede beeld.

Nee ook nog svideo

Intel schijnt een vinding gedaan te hebben die de platte TV schermen zo'n 40% goedkoper maakt.
Na de zomer van 2004 worden de eerste toestellen hier in NL verwacht.
Das toch leuk nieuws,normaal wordt alles 40% duurder !
Bron was geloof ik het journaal of teletext.

Ik ben zeer te spreken over mijn Philips plasma en overigens geeft mijn Philips decoder hier veel beter beeld op dan mijn Humax 5400

Gr. Lagos

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan