pli-Diamond voor de 7000

S

simply

heb deze img erop gezet zederlijst gedownload via het panel ze staan er echter niet de zenders en kan niet meer zappen met de pijltjes links en rechts doe ik iets verkeert

boven staande is opgelost wilde nog wat weten heb een orgineele c+ card moet ik ook dingen aan passen bij deze img om updates te ontvangen van c+
en moet ik me cardje in het bovenste slot of onderste slot doen al vast bedankt voor de hulp

@Simply, wat betreft de update van je kaartje is afhankelijk van met welke emu je kijkt, bij radegast is het gewoon aangeven in welk slot je kaartje zit, maakt niet uit welk onder of boven, bij newcamd gaat het ook...

Let wel dat je kaartje met de chip naar onderen in het slot zit.

heb newcam 6.05 toen ik hydra had moest ik iets aan passen zodat de updates binnen kwamen moet dat bij 6.05 ook

Ik weet dus niet of dat met de nieuwe moet, maar ik heb zojuist mijn instellingen bekeken bij de newcamd de v6.01, maar daar heb ik bij G S U kruisjes staan, ook bij CS en bij EMU en AU, en mijn kaartje zit in het bovenste slot, en heb zojuist op die manier de update gekregen.

nu wil ik dit doen

Voor newcamd doe je dat in de file /var/tuxbox/config/cardserv.cfg.

Voor seca2 zijn o.a. deze settings van toepassing:

EMM-G = yes
EMM-S = yes
EMM-U = yes
SPECIAL_FEATURES = yes

maar als ik dit volg /var/tuxbox/config/ staat cardserv.cfg er niet
waar moet ik die cfg vinden met deze img

Velen lezen over dingen, neem nu bijvoorbeeld in dit forumgedeelte de afdeling Tips

Daarin staat bijvoorbeeld een posting van @Guardian over hoe een cfg van Newcamd in te stellen. ;)

Suc6.

simply zei:
nu wil ik dit doen

Voor newcamd doe je dat in de file /var/tuxbox/config/cardserv.cfg.

Voor seca2 zijn o.a. deze settings van toepassing:

EMM-G = yes
EMM-S = yes
EMM-U = yes
SPECIAL_FEATURES = yes

Simply, al die aktie is niet nodig hoor, alle configs staan goed in de laatste Pli met newcamd 6.05 en euuhhh het maakt niet uit in welke kaartlezer ze doen het allebeide:))).

simply zei:
maar als ik dit volg /var/tuxbox/config/ staat cardserv.cfg er niet
waar moet ik die cfg vinden met deze img

Als je goed gelezen had dan had je de configs gevonden in :

var/tuxbox/config/newcamd

FF voor iedereen de configs zijn weer behoorlijk aangepast de laatste tijd hiero de 6.05:

# /var/tuxbox/config/newcamd/newcamd.conf
EMU = yes
PREFER_EMU = yes
AU = yes
OSD_TIMEOUT = 0
OSD_WEB_LOGIN = root:dreambox
SHOW_ALL_CA_SYSTEMS = no
DEBUG_ECM = yes
DEBUG_EMM = no
DEBUG_CWS = yes
DEBUG_CAM = yes
SHOW_PAT = no
SHOW_PMT = no
SHOW_ECM = no
SHOW_CAT = no
SHOW_EMM = no
SHOW_CWS_ECM = no
SHOW_CWS_EMM = no
EMM_REPORT_WRONG_SIG = no
DEFAULT_CW_DELAY = 0
RELOAD_CONFIG_ON_ZAP = yes
RELOAD_KEYLIST_ON_ZAP = no
CA_INFO_FILE = /tmp/cainfo.txt
# CWS = uds 1 dummy dummy
# CWS = linux.domain.com 10000 dummy2 dummy2 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 lan cardserver
# CWS = 127.0.0.1 10000 dummy3 dummy3 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 lan cardserver
CWS = uds 0 local local
CWS_MULTIPLE = 127.0.0.1 10000:10001 local local 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 lan cardserv
CWS_CONNECT_TIMEOUT = 20
CWS_INCOMING_PORT = 12000
CWS_DEBUG_PORT = 12001
CWS_KEEPALIVE = yes
ADMIN_PASSWORD = secret 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

is er niet een kleine beschrijfing voor de nieuwe pli voor de instelleingen en zo wan deze jongen komt er ook niet echt uit

PLi installeren is niet zo moeilijk:

- upload de image naar je dream (wij doen dat vrij snel met flashwizzard pro)
- klik op de dream knop om in het menu te komen
- loop de keuzen door en pas deze naar behoefte aan (vooral de communicatie - en de satelliet configuratie)
- upload je settinglist naar de dream
- de rest gaat allemaal via de blauwe knop en de daaropvolgende keuzes (vergeet vooral niet emu(s) te downloaden via software management-downloads-softcams/cardservers, wat ook handig is je var op hdd of usb te laten zetten via Dreambox Tools)

eenden team bedankt voor de info pli draait hier nu ook op de kaart

heb de eerste op default staan

tweede en derde op newcamd 6,5

en de laaste op cardserv en nu werkt hij

nu heb ik nog een vraag heeft pli ook een key update

alles staat nu goed kaartje bij een ander in de resiver gehan en hoppa beeld bij ons erin krijg ik te horen cant decode what is dat

Heb via dreamup diamond geinstalleerd op mijn dreambox 7000,maar het display komt niet verder als pli booting.

wat doe ik verkeerd ?

heb het geprobeerd zonder flash erase en met flash erase maar geen resultaat.

@bromar: keys worden niet geupdate door een image maar door bestanden met de juiste gegevens erin of via een kaart. Of bedoel je het updaten van de softcam.key. Daar is eenvoudig een script voor te schrijven, die je vervolgens automatisch laat uitvoeren via een zg. cronjob (crond). Je hebt dan wel een URL nodig waar die softcam.key altijd en up-to-date gedownload kan worden.

@simply: als je kaart in een andere receiver wel beeld geeft, zijn de gegevens op je kaart goed. Als je dan toch can't decode krijgt betekent dat de door jou gebruikte emu de kaart niet kan lezen. In jouw geval denken we aan een verkeerde config-setting.

@veldmuis: trek de stekker achter uit de DB en wacht 10 sec. Upload daarna met dreamup PLi naar je DB en doe voor de zekerheid een flash erase. Daarna eenvoudig met flashwizzard pro een volgende versie uploaden (als die er is), dat gaat veel en veel sneller dan dreamup. Let wel je hoeft flashwizzard pro niet te installeren op je DB om een img te uploaden.

mooi weer bedankt eendenteam ik ben nu klaar met pli deze draait nu goed gaan we nu klooien met The Gemini Project 2.60 zien of we daar beeld mee krijgen

compliment eendenteam drie antwoorden in een

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan