pli fluber

P

ploeger

script: waar ken ik die vinden het gaat om deze 2 bestanden
gbox_cam.sh en deze. gboxnagra.sh die moeten in de map script.
ik ken hem niet vinden in de pli fluber {7020}

Normaliter is dat in /var/script.
Als je die niet kan vinden kun je hem wellicht zelf aanmaken via telnet.

1.) Telnetten naar de Dreambox
2.) cd /var
3.) mkdir script

bedankt black tiger voor je snelle antwoord.
het is gelukt.

en dat werkt goed ploeger? vroeg me namelijk ook al af hoe dat zat.
maar ik had iets van als die map er niet is dan zal hij wel een andere manier gebruiken om emu op te starten.
dat was namelijk laatst bij een ander soort image die ik laatst er eens ingezet had.
gr blokker

Dat werkt goed blokker1.

Overigens kan het zijn als je meerdere cam's gebruikt dat hij die gbox niet goed uitschakeld op een 7020 in elk geval, omdat er een foutje in dat script zit.

De directory voor dat script hoeft ook niet perse /var/script te zijn, kun je ook elders neerzetten. Maar voor de eenvoud, omdat de meeste uitleg er zo over schrijft, kun je ook die map aanmaken.

Dan even terugkomend op wat ik zei betreffende het gbox_cam.sh bestand waarmee je gbox opstart.

Check de inhoud daarvan eens even.
Ga naar het stukje waar hij gbox moet killen. Vrijwel zeker staat daar
/bin/prockill gbox
en dat gaat niet werken op een 7020, simpelweg omdat prockill in /usr/bin (oftewel /var/bin) staat en niet in /bin of /sbin. De /usr/bin staat overigens wel in het path dus dat maakt het weer gemakkelijk.

Eenvoudige oplossing hiervoor is er een van onderstaande van te maken:
/usr/bin/prockill gbox
of
prockill gbox

Ikzelf heb hier laatst eens een vraag over gesteld, maar niemand wist schijnbaar het antwoord, dat heb ik later wel zelf nog gevonden dus zet ik het er nu maar even bij.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan