Plofkraak Zundert. Wat hebben ze hier gebruikt?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
716
Punten
113
Leeftijd
59
Vandaag of morgen vallen er nog doden bij een plofkraak!!!

Ik weet niet wat ze precies gebruikt hebben om de kluis te kraken, maar zelfs de dakpannen liggen scheef!!! 

De kraak 

ZUNDERT -Met twee enorme knallen is dinsdagnacht rond drie uur de pinautomaat van ABN AMRO aan de Molenstraat in het centrum van Zundert opgeblazen. Bij de plofkraak sneuvelden ruiten en ontstond een grote ravage. Ook de pastorie tegenover de bank is zwaar getroffen. "Het was angstaanjagend", vertelt Gerry van de Wouw van het parochiebestuur.

De pakkans is nihil dus de criminelen hebben vrij spel. Zo wie zo geen geldautomaten meer plaatsen bij woningen of winkels, maar ik denk dat banken ze liever volledig verwijderen uit het straatbeeld.

Daar zal het wel op uit draaien @parabolica.

Of misschien de kluizen waar het geld in zit achter een gewone versterkte wand, en de kluis van dusdanig licht materiaal dat alles bij de ontploffing versnipperd is.

Als ze de kluizen niet meer kunnen opblazen dan blazen ze vroeg of laat mijn portemonnee op. :)

Geld automaat iis uitgerust met camera toezicht, en bij ontploffing of bruut geweld de verfspuit op het geld.

Indien geld doordrenkt is met verf door storing , geldautomaat defect melding.
Het is toch zo makkelijk.

Mijn portemonnee is leeg betaal alles met apple pay via Iwatch.

Ik denk dat er nog meer niet meer open gaan? 

Afgelopen nacht was het in Breda raak!!!

Ik denk dat je als bank gewoon geen enkel risico meer kan nemen want niemand zit er op te wachten dat er gewonden vallen of nog erger. Het enige wat nog als oplossing zou kunnen werken is pinautomaten op minder kwetsbare plekken plaatsen en die na zonsondergang hermetisch worden afgesloten.

Toch ben ik bang dat die criminelen dan naar alternatieven gaan zoeken en dat het er allemaal niet veiliger op wordt zolang ze die randfiguren niet te pakken krijgen. 

Wat gebruiken die gasten om de kluis te kraken??? 

Dit zijn iets zwaardere bommen als een Cobra!

Je zou verdomme maar net op je fiets vertrekken om het krantje rond te brengen. :confused:

ohja parabolica, jij noemt ze nog randfiguren, maar ik noem ze randdebielen!

freggel1 zei:
ohja parabolica, jij noemt ze nog randfiguren, maar ik noem ze randdebielen!

Ik denk dat de bewoording randfiguren of randdebielen eigenlijk beide niet de juiste zijn gekozen voor dit soort criminelen, daar is de impact op onze samenleving en veiligheid veel te groot voor.

Nou wat ze gebruikt hebben is wel duidelijk.. Die zijn bij Boets wezen shoppen!! :biggrin: :biggrin:

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan