Poort 25 uitgaand ook dicht bij planet?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.288
Punten
113
Leeftijd
61
Kennis van me draait een mailserver op planet. Dat inkomend poort 25 dicht staat is al jaren zo, dat kun je dan via de DNS regelen door de MX te laten verwijzen naar mailrelay.planet.nl.

Doch sinds een dag of 2 a 3 kan de mailserver opeens ook niet meer UITgaand verzenden via zijn eigen smtp, krijgt een time-out.

Is iemand bekend dat sinds een paar dagen de uitgaande mail bij planet ook beperkt wordt tot de eigen smtp server of zoiets?
Op dit moment heb ik de mailserver voor smtp laten verwijzen naar mail.planet.nl en dan gaat wel alle mail gewoon de deur uit.

Het zou ook kunnen zijn dat er iets met de DNS van zijn domein is, want als ik een nslookup doe op mail.zijndomeinnaam.nl krijg ik geen ip adres, wel op www.zijndomeinnaam.nl dus dat zou ook een oorzaak kunnen zijn.

Maar misschien dat hier nog iemand anders een planet account heeft en even zou willen testen door via een command prompt te telnetten naar poort 25 van een extern domein in zijn bezit?
Betrouwbare personen kunnen via pm ook een domeinnaam van mij krijgen om te testen.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan