Poort 8000/8001 openzetten?

S

stephopper

Krijg met geen mogelijkheid die poorten open, heb in router poorten forward maar gaan niet open, firewal uitgezet helpt ook niet. wie weet raad. hieronder een log file txt van het benodigde.

source] connected from 127.0.0.1
<12/08/08@23:18:34> [source] icy-name:xxxxxxxxx ; icy-genre:xxxxxxxxx
<12/08/08@23:18:34> [source] icy-pub:1 ; icy-br:128 ; icy-url:http://xxxxxxxxxxxxxxx
<12/08/08@23:18:34> [source] icy-irc:#xxxxxxxxxx; icy-icq:0 ; icy-aim:N/A
<12/08/08@23:18:45> [yp_add] yp.xxxxxxxxxxxxx gave error (nak)
<12/08/08@23:18:45> [yp_add] yp.xxxxxxxxxxxxxgave extended error (Cannot see your station/computer (IP: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx from the Internet, disable Internet Sharing/NAT/firewall/ISP cache (Connection timed out).)

Grtz/..

Waar is die 8000 of 8001 voor nodig?
Vanaf waar test je die verbinding?

Je hebt Telfort, dat wil zeggen dat je zowel in de NAT bij forwarding alsook in de Firewall van je Zyxel instellingen hiervoor moet doen, of inderdaad de firewall in de Zyxel uitschakelen.

@BT,
Ik test de poorten via shoutcast die meld dat ze dicht staan vandaar ik ook niet kan streamen. ik zat bij speedlinq maar die is opgegaan in telfort.
Maar geen enkele instelling is veranderd.

Heb mijn eigen router linksys WAG354G dus niks van een provider. heb daar de poorten in forward.
Heb de firewal in router ook ff uitgehad. maar niets helpt.

Gebruik Eset Smart Security Business Edition als bescherming, en heb daar ook toestemming gegeven aan het programma.

Had ff in router poort forward 0 > 65000 bijde protocols ingesteld dus meenste poorten stonden open? maar niks hielp.

Heb windows firewal zowieso uitstaan. maar poorten gaan niet open aldus ping test het programma (server) draaid wel maar shoutcast ziet mijn server niet,

Ik denk zelf dat het in een ban of rip file zit want dat is ook een error die in de logfile staat als ik de server opstart.

Heb ff wat nagezocht over Ban en Rip maar zie daar de bomen niet door het bos heen.

En misschien zoek ik het helemaal verkeerd maar je probeerd wat.

Grtz/Sth.

Ik heb eens getest maar zie momenteel ook niets open staan.
Shoutcast is een externe server neem ik aan.

Het zou misschien in een ban of rip file kunnen liggen maar daar durf ik zelf geen uitspraken over te doen. Heb wel eens een paar keer een linux shoutcast server opgezet maar nog niet met windows gewerkt wat dit betreft.
Misschien als je de exacte foutmelding uit de log eens kan plaatsen dat we het probleem wat zuiverder kunnen zoeken.

Verder kun je ook eens een poortscan proberen bij https://www.grc.com/ klik dan bovenaan op services en dan op "Shield Up". Dan moet je nog eens proceed klikken maar daarna kun je een algehele poortscan laten uitvoeren of eentje met poorten die je zelf aan kunt geven.

Je zou die eens kunnen laten scannen, als die closed zegt, dan is je poort echt dicht.
Zegt hij "stealth" dan is je poort wel open, maar werkt de achterliggende applicatie niet die toegang zou moeten verlenen op de poort (je shoutcast server dus).

Port
Status Protocol and Application

8000 Stealth irdmi.
iRDMI

8001 Stealth vcom-tunnel
VCOM Tunnel.

Vreemd bij deze scan zegt hij stealth. dus zou de achterliggende protocol toestemming moeten verkrijgen? dus zou een firewal of een te hoge beveiliging de boosdoender kunnen zijn?

Onderstaande uit de logfile van de sc-server. nb: xxx heb ik handmatig ingevoerd uit veiligheid.

<12/10/08@07:47:06> [SHOUTcast] DNAS/win32 v1.9.8 (Feb 28 2007) starting up...
<12/10/08@07:47:06> [main] loaded config from C:\Program Files\SHOUTcast\sc_serv.ini
<12/10/08@07:47:06> [main] initializing (usermax:3 portbase:8000)...
<12/10/08@07:47:06> [main] No ban file found (sc_serv.ban)
<12/10/08@07:47:06> [main] No rip file found (sc_serv.rip)
<12/10/08@07:47:06> [main] opening source socket
<12/10/08@07:47:06> [main] source thread starting
<12/10/08@07:47:06> [main] opening client socket
<12/10/08@07:47:06> [main] Client Stream thread [0] starting
<12/10/08@07:47:06> [main] client main thread starting
<12/10/08@07:47:06> [source] listening for connection on port 8001
<12/10/08@07:48:58> [source] connected from 127.0.0.1
<12/10/08@07:48:59> [source] icy-name:xxxxxxx ; icy-genre:xxxxxx
<12/10/08@07:48:59> [source] icy-pub:1 ; icy-br:128 ; icy-url:http://www.shoutcast.com
<12/10/08@07:48:59> [source] icy-irc:#shoutcast ; icy-icq:0 ; icy-aim:N/A
<12/10/08@07:49:10> [yp_add] yp.shoutcast.com gave error (nak)
<12/10/08@07:49:10> [yp_add] yp.shoutcast.com gave extended error (Cannot see your station/computer (IP: xxx xxx xxx xxx:8000) from the Internet, disable Internet Sharing/NAT/firewall/ISP cache (Connection timed out).)

Grtz/sth.

Als hij daar Stealth aangeeft dan staan de beide poorten dus op de juiste manier geforward maar werkt ofwel de achterliggende applicatie niet ofwel inderdaad ergens een te strenge inregeling van firewall (te hoge beveiliging).

Er kan ook nog een andere reden zijn. Het laatste wat ik zie is "Cannot see your station/computer" met een ip er achter.
Waar komt dat ip adres vandaan? Heb je dat zelf ingegeven of zit ergens in de configuratie van de server een mogelijkheid om een domeinnaam in te voeren?

Zoja, wat is die domeinnaam? En als je het ip opgegeven hebt, dan heb je toch niet je 192.168.x.x ip adres opgegeven, toch?

Dat er geen .ban en .rip files gevonden worden lijkt me niet zo'n probleem.

Zowel 127.0.0.1 als naam localhost kan ik invoeren. 192.168.x.x heb ik niet ingegeven.

Cannot see your station/computer (IP: xxx xxx xxx xxx:8000) from the Internet, dit staat in de uitlezing van de log. en bij xxx xxx xxx xxx staat mijn ip adres correct. dus dat moet wel goed zijn.

Alleen is het van buitenaf niet te zien. door ene of ander block of beveiliging. maar d.m.v alles uit te schakelen en op een laag pitje te zetten blijft het probleem.

Grtz/sth.

Zowel 127.0.0.1 als naam localhost kan ik invoeren.
Dat is wel erg beperkt, ik zou daar eens het ip adres van je pc invoeren (192.168.x.x of in elk geval wat je bij ip adres ziet bij een ipconfig /all in commandline) of anders je externe ip adres, dus 195.241.x.x. En bij de x.x uiteraard wel de juiste cijfers zetten.

Ik durf te wedden dat hij met een van deze instelilngen wel zal werken, vermoedelijk als je dat 195 nummer (je externe ip dus) gaat gebruiken.

Als je dat allebei al geprobeerd hebt weet ik het ook niet meer, dan zul je even moeten gaan vragen aan mensen die zo'n ding hebben draaien.

Heb ipconfig/all uitgevoerd, daar de gegevens uitgehaald en vervolgens in serverconfig geplaatst. maar geen responce.blijft steeds roepen dat hij de ip: niet kan zien d.m.v firewal maar dat geloof ik niet.

Ga ik de shoutcast forums bijlangs roepen ze het zelfde.hieronder nog een stukje uit de config instel. van de server.

Network configuration
; ***************************

; SrcIP, the interface to listen for source connections on (or to make relay
; connections on if relaying). Can and usually will be ANY or 127.0.0.1
; (Making it 127.0.0.1 will keep other machines from being able to
; broadcast using your shoutcast server )
SrcIP=ANY

; DestIP, IP to listen for clients on (and to contact yp.shoutcast.com)
; can and usually will be be ANY. If your machine has multiple IP addresses,
; set this to the one you want it to be accessed by.
DestIP=ANY

; Yport, port to connect to yp.shoutcast.com on. For people behind caching
; webproxies, change this to the alternate port (666 is what it might be,
; check www.shoutcast.com if you have problems). Otherwise, leave this at 80.
; We're actively working on re-opening port 666, but as of release the only
; working port is port 80.
Yport=80

; NameLookups. Specify 1 to perform reverse DNS on connections.
; This option may increase the time it takes to connect to your
; server if your DNS server is slow. Default is 0 (off).
NameLookups=0

; RelayPort and RelayServer specify that you want to be a relay server.
; Relay servers act as clients to another server, and rebroadcast.
; Set RelayPort to 0, RelayServer to empty, or just leave these commented
; out to disable relay mode.
; RelayPort=8000
; RelayServer=192.168.1.58

Dit stond er standaard in. en heb hier met de parameters gespeeld.

Mvg/sth.

stephopper zei:
; RelayPort and RelayServer specify that you want to be a relay server.
; Relay servers act as clients to another server, and rebroadcast.
; Set RelayPort to 0, RelayServer to empty, or just leave these commented
; out to disable relay mode.
; RelayPort=8000
; RelayServer=192.168.1.58

Hier staat dus dat poort 8000 word gebruikt om te relayen.
Dat betekent dat wat jij ontvangt, door jou ook weer uitgezonden zal worden.
Als je die functie niet wil gebruiken, moet je helemaal geen moeite steken in dit verhaal.
Als je dit standaard hebt gehouden, dan staat poort 8000 dus ook niet open.
Want de betreffende regels zijn als commentaar gedefinieerd (= commented
out) door de puntkomma die ervoor staat en zullen dus worden genegeerd.
Bovendien staat daar dat de relayserver het IP 192.168.1.58 heeft.
Dat is een lokaal IP adres dat dus niet aan het internet hangt.
Het zou eventueel werken als je eigen IP dus die 192.168.1.58 is en je de beide puntkomma's weghaalt.
Mogelijk word heel die poort 8000 niet gezien vanaf de buitenwereld omdat je programma er niets mee doet.
Want ze zijn immers "commented out" met de puntkomma.

Helemaal correct Mas3.

Volgens mij zit je ook op de verkeerde plek, er zou ook een "portbase=" instelling moeten zijn en die moet dan wel op 8000 gezet worden, en uiteraard het comment weghalen wat ervoor staat om de setting te activeren.

Misschien kun je hier (klik) iets mee? Da's een mooie handleiding.

@Mas3@B.Tiger.
Ik heb alle mogelijke instellingen gehad. en kan maar met 1 config de server intern laten draaien. maar wordt niet gezien door shoutcast dus komt niet extern te zien.

En B.T die handleiding had ik ook al eerder gevolgd. natuurlijk zoek ik ook op het w.w.w voor oplossingen. maar in iedersgeval thx.

En over die portbase die staat op 8000.
PortBase. This is the IP port number your server will run on. The
; value, and the value + 1 must be available. If you get a fatal error when
; the DNAS is setting up a socket on startup, make sure nothing else on the
; machine is running on the same port (telnet localhost portnumber -- if you
; get connection refused then you're clear to use that port). Ports < 1024
; may require root privledges on *nix machines. The default port is 8000.
PortBase=8000

Als ik command>ipconfig/all set. dan zie ik ook dat ip routering op ja staat stond eerst op nee. heb ik in service aangezet. met de hoop van dat .

Het enigste waar ik steeds op vastloop is.
"Cannot see your station/computer"
Als het uitzenden niet lukt krijg je vaak een foutmelding in de serverlog. Niet zelden is het de volgende melding: "yp.shoutcast.com gave extended error (Cannot see your station/computer (IP: xx.xx.xx.xx:8000) from the Internet, disable Internet Sharing/NAT/firewall/ISP cache (Connection timed out) ". Er zijn drie mogelijke oorzakers van dit probleem:

Je firewall laat het verbinden niet toe;
Je router laat het verbinden niet toe;
Je firewall en je router laat het verbinden niet toe.

Firewal uit gehad poorten zijn geforward. en windows firewal meld ook netjes van blokkering voor server-scast opheffen.

In de router zelf staat de firewal uit.

Zou het nog wat te maken kunnen hebben met sp2/3?

Ben ff bezig met andere comp.de zelfde O.S zonder sp.even testen wat die geeft.?

Lukt dat ook niet. gooi ik de router er tussen uit. en probeer ik het pc om op internet te geraken indien dit mogelijk is? maar zover ben ik nog niet.

Er vliegen heel wat ideen door het bolletje maar misschien zoek ik wel heel verkeerd. maar ja dat heb je soms. en erg pc deskundig ben ik nu ook niet weer.vooral onderliggende zaken is meest een probleem.

Grtz/sth.

De ip routering zou ik weer uitzetten, die staat normaliter ook uit en zal je niet verder helpen.

Het is wel een routeringsprobleem, maar dat los je niet op met die iprouting aan te zetten, het zit hem inderdaad in de forwarding en/of de beveiliging.

Ik ga er van uit dat de forwarding wel goed zit.
Mijn vermoeden was ook al dat je die handleiding gezien had, maarja, voor alle zekerheid heb ik hem toch even geplaatst, wist het namelijk niet zeker.

Die portbase is dus goed, dat wil zeggen dat je poort 8000 en 8001 moet open hebben en die poorten moeten vrij zijn.
Dit betekent dus ook dat de relayserver setting absoluut NIET geactiveerd moet zijn. Overigens zou je die wel willen activeren, dan zul je die op een andere poort moeten zetten zoals ik het lees uit dat stukje handleiding wat je net plaatst.

Dan weer terug naar de probleemoplossing.
De portforwarding heb je gedaan op tcp EN udp naar je interne ip adres waar de server op draait dus dat moet dan ook goed zijn.

Blijft over de firewall. Heb je alleen die van windows zelf draaien of ook een andere die je weliswaar uitgeschakeld hebt maar niet van windows is?

Zo ben ik al vaker het probleem tegen gekomen dat mensen bijv. Norton Security hadden draaien. Deze uitgeschakeld hadden en problemen bleven houden. Het blijkt dat na het uitschakelen van Norton Security, toch nog delen van de firewall blijven werken en er zijn nog meer firewall's die dit probleem hebben.

Het enige wat hier tegen helpt is de firewall echt te deinstalleren.
Er zijn providers die bepaalde hoge poorten blokkeren, maar je zit bij Telfort en daar is dat niet het geval bij mijn weten.

Daarom blijf ik eigenlijk bij mijn vraag of er nog een andere firewall geinstalleerd is behalve die van windows zelf?
Staat de server altijd aan? Anders zou ik eens kunnen testen als ik weer online ben.

Ip routering had ik reeds weer op nee gezet. ik zet het meenstal terug als het geen effeckt geeft. anders zie je de bomen niet meer door het bos.en stel je dingen in die schadelijk kunnen zijn.

tcp EN udp zijn geforward op poort en interne ipadres. dat moet goed zijn,

Heb alleen firewal van nod 32 draaien in windows staat uit? ja uit. begin er aan te twijvelen van bijde. in hoeverre.

Voorheen was de provider speedlinq. is kortgeleden opgeslokt door telfort. en heb reeds gezocht of die bepaalde poorten niet toelaten. maar heb er niets over gevonden. dus ga ik er van uit dat ze beschikbaar zijn.?

Heb trouwens een pruts pctje zonder non windows firewal getest en geeft het zelfde probleem.

En server extern verbinding met maat getest. maar krijgt geen verbinding. dus komt niet naar buiten.wat ik ook verwacht had na foutmelding in server data.

Dus blijven er twee dingen over router of provider laat poorten 8000/8001 niet toe?

Als ik op het www zoek over het probleem. kom je het probleem vaak tegen. maar een echte oplossing kan ik er niet uit opmaken.alleen maar complexe termen lees ik.en word daar niet veel wijzer van.

Heb nog wat andere modems liggen. en ga daar nog ff mee aan de slag. maar heb daar niet veel hoop in. want ik gebruik linksys. en heb daar nooit problemen mee. en is gebruiksvriendelijk in config. maar goed je weet nooit wat ze buiten config omdoen.

Omdat steeds de poorten 8000/8001 van buiten af niet zichtbaar zijn. dus waar die verrekte blokkade zit is een raadsel.

Grtz/sth.

Waar kan ik precies die server versie van die shoutcast downloaden wat jij gebruikt? Dan wil ik die hier wel eens installeren en testen.
Ik gebruik het Zyxel modem wat ik van Telfort heb. Ik sta nu namelijk ook voor een raadsel en wil wel eens weten wat het probleem is.

Je zou ook kunnen proberen op een andere poort bijv.7000 en 7001.

Na uren prutsen, en bij toeval lezen om het zaakje via poort 9000/9001 in te stellen draaide de server openbaar.

Jij kwam ook met de sugestie om het op poort 7000 te proberen deze heb ik niet getest. ik moest alleen maar even een tijdelijke verbinding hebben. van een vergader media die rechtstreeks via broadcast (omroep) tot stand moest worden gebracht.

I.v.m problemen met de straal verbindings zender.was dit een oplossing. en is gelukt.dus het spul kan er weer af.

Verder doe ik er niets mee. want Buma&Sena leggen direct dwangsommen.op niet betaalde rechten. nu had ik daar geen last van want de omroep is daarin gedekt. maar als hobbyist is het vrij link.

In ieder geval B.T Bedankt voor het meedenken.

Het zaakje kun je hier halen. een plugin voor winamp. en de server zelf.

http://www.shoutcast.com/download

Grtz/Sth,

Onderstaande logfile werkende server:

PS; Er moet wel sound data lopen ander disconeckt.

Event log:
<12/18/08@10:24:13> [SHOUTcast] DNAS/win32 v1.9.8 (Feb 28 2007) starting up...
<12/18/08@10:24:13> [main] loaded config from C:\Program Files\SHOUTcast\sc_serv.ini
<12/18/08@10:24:13> [main] initializing (usermax:10 portbase:9000)...
<12/18/08@10:24:13> [main] No ban file found (sc_serv.ban)
<12/18/08@10:24:13> [main] No rip file found (sc_serv.rip)
<12/18/08@10:24:13> [main] opening source socket
<12/18/08@10:24:13> [main] source thread starting
<12/18/08@10:24:13> [main] opening client socket
<12/18/08@10:24:13> [source] listening for connection on port 9001
<12/18/08@10:24:13> [main] Client Stream thread [0] starting
<12/18/08@10:24:13> [main] client main thread starting
<12/18/08@10:24:32> [source] connected from 127.0.0.1
<12/18/08@10:24:32> [source] icy-name:xxxxxxxxx ; icy-genre:test
<12/18/08@10:24:32> [source] icy-pub:1 ; icy-br:128 ; icy-url:http://www.shoutcast.com
<12/18/08@10:24:32> [source] icy-irc:#shoutcast ; icy-icq:0 ; icy-aim:N/A
<12/18/08@10:24:33> [dest: 205.188.234.100] starting stream (UID: 0)[L: 1]{A: SHOUTcast Directory Tester}(P: 0)
<12/18/08@10:24:44> [yp_add] yp.shoutcast.com added me successfully
<12/18/08@10:25:20> [dest: 192.168.1.1] starting stream (UID: 1)[L: 2]{A: WinampMPEG/5.54}(P: 1)

grtz/sth.

Jij kwam ook met de sugestie om het op poort 7000 te proberen deze heb ik niet getest.
Ik kwam met de suggestie op een andere poort te proberen en gaf 7000 als voorbeeld maar het mocht ook iets anders zijn uiteraard.

Fijn te horen dat dit de oplossing was. Blijft natuurlijk de vraag waarom het op 8000 niet werkt. Maarja, zoek dat maar eens, misschien een of andere driver of een geheugenadres wat die poort blokkeert? Wie weet.
Mijn suggestie om op een andere poort eens te proberen kwam van m'n ervaring met gbox, daar wilde ik ook een poort gebruiken voor het lokaal verkeer tussen mijn server en mijn Dream in de woonkamer.
Dat wilde maar niet lukken, poorten zouden bezet zijn? Terwijl die echt nergens door gebruikt werden. Het wijzigen van de poort bracht hier ook de oplossing. Vandaar dat ik op dat idee kwam een andere poort te proberen.

Maar fijn te horen dat het werkt inderdaad. En ik heb ook begrepen dat Buma/Stemra nogal erg streng is en er vrij snel bij schijnt te zijn.
Een kennis van me heeft ook een prive radiostation en hij betaalt wel Buma/Stemra, is niet bepaald van het goedkoopst maar hij heeft het er voor over. Althans dat vertelde hij me, of het waar is weet ik niet.:)

Ja alle onderliggende gebeurtenissen wat in een P.C en Routers e,d omgaat kom je nooit achter.

Dat zie je nu maar weer over die poorten, en zo zijn er meer onverklaarbare dingen. en zullen ook wel blijven.

En die B&S streunen de hele dagen het net af. en sturen dan dwangmails. en om het spul te legaliseren kost een vermogen.en het stikt van die internet stations.persoonlijk luister ik nooit.

Ik zeg altijd vroeger zenden we via waterleiding. en de geschiedenis heeft zich herhaald alleen gaat het nu via coax e.d.

grtz/sth.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan