poort openen in livebox

S

SONJA

Is er nog een ducker die mij even helpt met het openen van een poort in LIVEBOX.

Gr. SONJA

In het menu onder firewall.
En toevoegen en dan invullen.

Grtz.

Nou wordt het interessant voor BT!
Heb je alles goed gedaan, en wat werkt niet?

Grtz.

Naar de livebox met 192.168.1.1
Daarna naar firewall
Dan toevoegen
Daar heb ik het volgende ingevoerd:

Naam :Game port
Toegang geactiveerd :Ja
Protocol :TCP
Van poort :34343
Tot poort :34343
Lokaal IP-adres :192.168.1.18

Na dat ik dat heb ingevuld heb ik "toepassen" aangeklikt.

De wijzigingen zijn doorgevoerd.

Vergeet niet de wijzigingen op te slaan
voordat u de Livebox uitzet of opnieuw opstart.

Wilt u de wijzigingen nu of op een later tijdstip opslaan ?

Hier heb ik "NU"aangeklikt.

Bij controle met "WWW.canyouseeme.org" gaf deze een ERROR.

Waar gaat het nu fout.

Gr SONJA

Nja, ik hoef hier nooit iets open te zetten.
En ik weet niet met wat voor spul je bezig bent.

Maar allereerst moet je waarschijnlijk de livebox opnieuw opstarten (spanning eraf).
En dan kijken of alles nog goed staat.
Dan neem ik aan dat 192.168.1.18 het adres van je pc is.
Of tenminste het apparaat dat toegang moet krijgen.

Grtz.

Wat denk je wat je met een open poort kan.
Er staat al GAMEPORT,dus wat doe je er mee,,,,,,,,juist.
Er kan nog veeeeeeeeeeel meeeeeeeeeeeeeeeer.
Maar daar gaat het niet om.
Ik heb het nodig.

Gr. SONJA

Als je het gewoon bij firewall gedaan hebt en niet bij geavanceerd dan heb je het goed gedaan. En daar ziet het wel naar uit want bij Geavanceerd ziet de manier van instellen er heel anders uit.

Dus is de oorzaak vermoedelijk toch iets anders, misschien dat we het kunnen achterhalen met wat meer informatie?

1.) Je schrijft dat canyouseeme een error gaf. Welke precies? Kan je niet zien of verbinding refused?
2.) Als het om gaming gaat, welke game gaat het om?
3.) Draait ook de applicatie/game als server die je wilt gebruiken op dat 1.18 ip adres op het moment dat je de scan doet?
4.) Is er nog een firewall actief op die 18 pc en zoja welke?

Black Tiger;199912 zei:
Als je het gewoon bij firewall gedaan hebt en niet bij geavanceerd dan heb je het goed gedaan. En daar ziet het wel naar uit want bij Geavanceerd ziet de manier van instellen er heel anders uit.

Dus is de oorzaak vermoedelijk toch iets anders, misschien dat we het kunnen achterhalen met wat meer informatie?

1.) Je schrijft dat canyouseeme een error gaf. Welke precies? Kan je niet zien of verbinding refused?
2.) Als het om gaming gaat, welke game gaat het om?
3.) Draait ook de applicatie/game als server die je wilt gebruiken op dat 1.18 ip adres op het moment dat je de scan doet?
4.) Is er nog een firewall actief op die 18 pc en zoja welke?
Error: I could not see your service on **.***.**.*** on port (34343)
Reason: Connection refused

Dit is wat ik te zien krijg.

Symantec antivirus draaid hier

SONJA

Alleen Symantec antivirus? En firewall dan?
En op de overige vragen heb je helaas geen antwoord gegeven dus is het nog steeds koffiedik kijken momenteel.

Black Tiger;199929 zei:
Alleen Symantec antivirus? En firewall dan?
En op de overige vragen heb je helaas geen antwoord gegeven dus is het nog steeds koffiedik kijken momenteel.

Een firewall op de pc heb ik niet.
Wat de gaming betreft kijk even op PM.

Ik zie dat ik je niet via PM kan bereiken.

CanYouSeeMe.org - Open Port Check Tool
This page will serve as a free utility for remotely verifying a port is open or closed. It will be useful for users who wish to check to see if a server is running or a firewall or ISP is blocking certain ports.
Your IP: **.***.**.***
What Port?

Common Ports
FTP 21
SSH 22
Telnet 23
SMTP 25
Web 80
Pop 3 110
IMAP 143
Other Applications
Remote Desktop 3389
PC Anywhere 5631

Reason: Connection timed out

Background
Most residential ISP's block ports to combat viruses and spam. The most commonly blocked ports are port 80 and port 25.

Port 80 is the default port for http traffic. With blocked port 80 you will need to run your web server on a non-standard port in conjunction with a port 80/web redirect from No-IP.com.

Port 25 is the default port for sending and receiving mail. ISPs block this port to reduce the amount of spam generated by worms on infected machines within their network. If you need to send legitimate email and your ISP blocks port 25. Consider the solutions from No-IP.com.

Open Port Check tool is a free tool provided by No-IP.com. If you are having problems with your ISP blocking ports including port 25 and port 80, No-IP has a solution.

IP Check Tool - Free Dynamic DNS - Port Check Tool

Ik zie dat ik je niet via PM kan bereiken.
????????? HuH? Waarom niet? Iedereen kan me een pm sturen, ook jij, heb er vanmiddag nog eentje van Killroy gehad en mijn pm box zit ook niet vol, waarom zou je me geen pm kunnen sturen?

Misschien zit je eigen pm box te vol dat je er daardoor geen weg krijgt? Probeer nog maar eens zou ik zeggen, of anders per email kan ook wel, geen probleem.

Reason: Connection timed out
Deze melding wijst er op dat de poort open staat, maar de betreffende service niet bereikbaar is.

Diezelfde krijg je bijvoorbeeld ook op CS poorten, omdat die wel open staan, maar er een bepaalde manier van verbinding maken nodig is, of als je poort 21 open zet maar geen ftp server hebt draaien (dus feitelijk niets actief is op die poort).

De poort staat dus echt open. Als hij dicht staat krijg je de error melding "connection refused".

Je kunt ook bij grc.com testen. Als de poort daar rood en Closed staat is ie dicht. Maar als hij groen en stealth staat. Is ie open maar kan er geen verbinding gemaakt worden.

Hallo BLACK TIGER en ook de anderen die me hebben geholpen, ik ben der uit.
Ik heb de poort open.Hoe?????
Als volgd heb ik het gedaan.
Alles heb ik van het modem afgekoppeld.
Mijn PC aangesloten op de eerste aansluiting en mijn gameserver aangesloten op de tweede aansluiting van de livebox.
De game server geheel geinstalleerd met zowel de interne ip-adres voor het netwerk
en in het programma de poort ingesteld waarmee we samen spelen.
Het modem, de livebox weer opgestart.
Ergens op een forum heb ik gelezen dat er zeker geen HUB tussen mocht zitten
en ook geen FIREWALL actief mocht zijn op de PC en of de server.
Weer de test gedaan met "WWW.canyouseeme.org" en ja hoor hij is open.
Hier na heb ik mijn HUB er weer tussen gezet en weer de test gedaan en ja hoor
de poort blijft open.
De livebox vind ik toch nog niet zo,n gekke modem maar je moet hem wel kennen.
Ik heb er intussen veel van geleerd.

Allemaal nog bedankt voor de meedewerking en graag tot een volgende keer.

Groeten SONJA

PS: Black tiger dat ik jou niet kon PM-en was mijn instelling op DUCK-site.

Ergens op een forum heb ik gelezen dat er zeker geen HUB tussen mocht zitten
Pure onzin natuurlijk.:)

Maar dat met die firewall is wel correct, mag ook wel actief maar dan moet ie wel goed ingesteld staan en da's nog wel eens moeilijk.

Maar bedankt voor de uitleg hoe je het nu voor elkaar hebt gekregen en veel plezier met gamen.;)

V.w.b de pm, yep, da's dan ook weer in orde.:biggrin:

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan