poort openzetten router?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Vraagje over het openzetten van een poort in een router:

Ik heb hier een "sitecom breedbandrouter" waar volgens mij iets niet goed gaat met de poort die normaal gezien open zou moeten staan?

Gezien bepaalde dingen met een Dreambox moet er hier een bepaalde poort opengezet worden, en dat is volgens mij al gebeurd, maar toch wordt men tegengehouden....

de huidige situatie is als volgt:

ID: 1 = de service poort ( 1234 als voorbeeld! ) server ip: 192.168.123.***
Enable ( yes) Use rule# 0

Als ik dan kijk naar degene die op dat moment op die bepaalde poort in mag loggen dan krijg ik onderstaande melding:

Unallowed access from "zijn ipadres" :34511 to 192.168.123.***:"de poort" protocol=6 rule=-1

Dat wil dus zeggen dat de poort niet openstaat mag ik aannemen?

Nou ben ik dus verder gaan kijken in de router met name bij de "help' die er in zit, en ik zie daar wel iets staan over zogenaamde gebruikte/ te gebruiken poorten ( 21, 80, 1723, 2000-2999) wil dit nou zeggen dat ik alleen poorten kan openzetten met deze router die daar staan?

Ik heb van dit weinig tot geen verstand, maar ben wel opzoek naar de oplossing?

Hmmz... het is een beetje vaag zo.
Het kan zijn dat die rule 0 hem tegenhoudt, omdat misschien daar niets ingesteld is wat mag, of juist niet.

Ligt er ook een beetje aan wat de mogelijkheden zijn, in welk onderdeel je de poort geopend hebt.

( 21, 80, 1723, 2000-2999)
Ik zou me ook kunnen voorstellen dat als je poorten wilt openen, dat die dus binnen de 2000-2999 moet liggen in deze funktie van deze router alhoewel dat ongebruikelijk is.

Je zou me eens kunnen mailen met wat je exact aan het uitspoken bent, en daarbij dan het exacte type router opgeven zodat ik de handleiding erbij kan pakken, ik weet wel dat die info ooit van je gehad heb, maar typenummers onthoud ik niet.:)

Dat is toch een handig medium!!!

Langs deze weg is het "euvel" opgelost. ;)

Thanks BT.

@freggel: Heb je het per email/pm/teamspeak met BT opgelost?
Zo ja, kun je dan hier beschrijven hoe je e.e.a. hebt gedaan c.q. wat nu de oplossing was?

Misschien hebben andere gebruikers er dan ook iets aan

Het is op dezelfde manier opgelost als toen met jullie voor de weekendfunmixen. ;)

Ik wist het niet helemaal zeker meer, maar in mijn router kan ik in de 'inbound' 8 ip-adressen invoeren met poort en toegang tot mijn Dream, een ander ip komt er dan gewoonweg niet in. ;)

Maar nu door verandering van image in mijn Dreambox, en andere Emu, Newcamd ism Evocamd, is de manier verandert....

Nu is er een "virtuele server" aangemaakt onder "advanced settings" en kan ik een onbeperkt aantal toegang geven, alleen wordt er nu met wachtwoord, gebruikersnaam, en ip gewerkt, maar zo zullen het er zat doen denk ik.

Hopelijk geeft dit een beetje de uitleg die jullie zochten?

Dit alles is getest via de Teamspeak

Graag gedaan.

Nog een kleine aanvulling. Het gebruik van die inbound is gekoppeld aan het afsluiten van al het andere, dus alles wat niet in de inbound vermeld is, of andres vermeld (special applications, virtual server) wordt stomweg geblokkeerd.
Je moet dus een keuze maken bij die router of je ofwel virtual server en special applications etc. gebruikt, of dat je van de inbound en/of outbound filter gebruik maakt.

Alles was in feite goed ingesteld, alleen die actieve inbound filter gooide roet in het eten.
Ja, inderdaad handig die Teamspeak soms.:)

@freggel: bedankt en mooi dat het is gefixed

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan