Power Sky???

H

homerus

Hallo iedereen,

even in't kort schetsen wat mijn probleem is: Ik kocht verleden weekend op een tweedehandsbeurs een digitale sateliet ontvanger (Powersky, PS-1900ci) met schotelantenne voor 100euri.

De verkoper verzekerde me dat dit toestel garant stond voor de ontvangst van 3000kanalen en enkel plug en play te installeren was. Eens thuisgekomen en de nodige tijd gespendeerd te hebben aan monteren en richten kom ik tot de conclusie dat ik ongeveer 300kanalen kan ontvangen, grotendeels oninteressante Frans- en duitstalige zenders.

Het is in principe de bedoeling dat ik zaken als Discoverychanel, primeOne, etc kan ontvangen. Er zit geen kaart in het toestel, maar de gleuf waar er zo'n kaartje in kan, zit blijkbaar dicht. Daaronder zit een vrij grote opening waar er ruimte lijkt om een module van z'n cm dikte in te steken denk ik.

Ik ben een ABSOLUTE LEEK, (voor wie het nog niet door had ;-)

Dit is mijn allereerste sateliet, ik begrijp meestal geen snars van wat er op de diverse fora verkondigt wordt.

Kan iemand me concreet helpen hoe ik dit apparaat functioneel kan gebruiken aub? De verkoper vertelde me dat ik via mijn pc "codes kan upgraden". Er zit effectief een RS-232c (volgens de manual) connector achteraan het toestel. Hoe gaat dit in zijn werk? Graag een seintje aub. email kan ook (andyvw@skynet.be)

THX!

Dit zijn ongeveer de gevgevens de ontvanger.

2 common interface slots (voor irdeto, Viaccess, Nagravision, Conax, Cryptoworks, Mediaguard en meer.) Hier zul je dus een CI in moeten hebben wil je iets meer zien dan FTA (Free to air) kanalen. Free to air kanalen zijn kanalen zonder codering.

Easy Graphic menu interface

RS-232 port for update (Update van software cq firmware)

DiSEqC 1.2

Multi language

Last channal Memory

256 Color Graphic user interface

EPG Onscreen

Digital audio output

DVB common interface

OSD Teletext

Usals

S/PDiF

Geen ingebouwde kaartlezer. (Dus kun je geen kaart plaatsen ook al zit er een gleufje in. Deze is dichtgemaakt omdat er geen kaartlezer aanwezig is.)

Om te beginnen zul je een common interface (CI) erbij moeten kopen en een kaart. De kaart kun je in deze CI steken. Wanneer je het nederlandse pakket wilt hebben word dat dus een Mediaguard CI en een Kaart van de Canal+ boy's. Maar je kunt natuurlijk ook voor een andere codering kiezen. Zelf kun je er twee Common interface's in kwijt, maar ik zou eerst maar eens met 1 beginnen.

Voor de rest denk ik dat je eens moet zoeken op het internet is hier en daar wel wat informatie te vinden over deze ontvanger..

Laatst bewerkt door een moderator:
Er bestaat dus geen manier om die andere gecodeerde kanalen te zien te krijgen zonder kaarten, CI e.d. ?

Nee helaas, dat gaat niet meer.

Misschien vroeger via de firmware, maar sinds elke provider de codering gewijzigd heeft lukt dat niet meer.

Alleen nog via een CI slot, en dan nog zijn er beperkingen op het aantal gecodeerde zenders waar je illegaal naar kunt kijken.

De Nederlandse zenders in elk geval niet voorlopig.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan