Power Sky???

H

homerus

Hallo iedereen,

even in't kort schetsen wat mijn probleem is: Ik kocht verleden weekend op een tweedehandsbeurs een digitale sateliet ontvanger (Powersky, PS-1900ci) met schotelantenne voor 100euri.

De verkoper verzekerde me dat dit toestel garant stond voor de ontvangst van 3000kanalen en enkel plug en play te installeren was. Eens thuisgekomen en de nodige tijd gespendeerd te hebben aan monteren en richten kom ik tot de conclusie dat ik ongeveer 300kanalen kan ontvangen, grotendeels oninteressante Frans- en duitstalige zenders.

Het is in principe de bedoeling dat ik zaken als Discoverychanel, primeOne, etc kan ontvangen. Er zit geen kaart in het toestel, maar de gleuf waar er zo'n kaartje in kan, zit blijkbaar dicht. Daaronder zit een vrij grote opening waar er ruimte lijkt om een module van z'n cm dikte in te steken denk ik.

Ik ben een ABSOLUTE LEEK, (voor wie het nog niet door had ;-)

Dit is mijn allereerste sateliet, ik begrijp meestal geen snars van wat er op de diverse fora verkondigt wordt.

Kan iemand me concreet helpen hoe ik dit apparaat functioneel kan gebruiken aub? De verkoper vertelde me dat ik via mijn pc "codes kan upgraden". Er zit effectief een RS-232c (volgens de manual) connector achteraan het toestel. Hoe gaat dit in zijn werk? Graag een seintje aub. email kan ook (andyvw@skynet.be)

THX!

Dit zijn ongeveer de gevgevens de ontvanger.

2 common interface slots (voor irdeto, Viaccess, Nagravision, Conax, Cryptoworks, Mediaguard en meer.) Hier zul je dus een CI in moeten hebben wil je iets meer zien dan FTA (Free to air) kanalen. Free to air kanalen zijn kanalen zonder codering.

Easy Graphic menu interface

RS-232 port for update (Update van software cq firmware)

DiSEqC 1.2

Multi language

Last channal Memory

256 Color Graphic user interface

EPG Onscreen

Digital audio output

DVB common interface

OSD Teletext

Usals

S/PDiF