PowerQuest DriveImage7

W

wlady

Wie kan mij aan een oplossing helpen.
Ik heb een Image file op mijn computer geinstaleerd op de e:/ schijf met PowerQuestImageDrive7.En nu is mijn vraag hoe kan ik die terug zetten als ik problemen krijg op de c:/ schijf.Want ik heb geen diskettestation op mijn computer.Dus denk ik dat ik een cd als opstart schijf moet maken.En nu is mijn vraag hoe ik dat moet doen Dat ik de imagefile die ik terug wil zetten van de cdrom kan opstarten.Als iemand mij kan helpen graag in het nederlands.
Bijvoorbaad dank.
Peter

Als van je c een image wil maken en die op e wil wegschrijven dan zou ik de software van je imageprogramma ook op je e installeren.

Zo kun je mocht je c crashen o.i.d dan kun je via dos je e bereiken en je imageprogramma starten en je image terugplaatsen.

Waarom gebruik je geen Norton Ghost? Dat werkt onder DOS en dus heb je dan genoeg aan een opstartdiskette :)

PFFFFf ghost sucks

4 filetjes vanuit de Power Quest naar de E: schijf kopieren is voldoende .

PQDI.exe
PQDI.pqg
PQDI.rtc
PQDI.ovl

Start je in dos op dan even naar de E:\schijf en start dan PQDI.exe

Advies zet de image file op CD's of DVD en maak een Rebootable CD met deze 4 files

Oeps je hebt geen floppie drive dan is een rebootable CD moeilijk te maken.
Dat wordt lastig als je XP hebt geinstalleerd want dan kun je niet naar DOS.

Mocht je een "opstart CD" met deze 4 files willen hebben dan kan ik je er wel een opsturen. Geef dan je adres per PM en hij komt naar je toe.

Succes

Ik ben het met Matrix eens. Ghost was vroeger stukken beter dan wat er nu van overgebleven is.

Partition Magic Pro, Powerquest en Driveimage zijn tegenwoordig de betere programma's om te gebruiken.

Dat klopt Boeddha, alleen moet de drive waarop je het installeert dan wel FAT of FAT32 zijn zodat je je programma's ook nog benaderen kunt met een opstartdiskette nadat je je c geformatteerd hebt, of je moet de pc na het formatteren niet uitzetten voordat de backup teruggezet is.;)

In het geval van @Wlady zal dit een opstart cd moeten zijn

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan