Powersky/Ferguson/Arioner firmware vraagje (ivm EPG)

P

pakewak

Hoi,

Ik heb een Powersky PS-1900CI box (Arioner/Ferguson compatible) in combinatie met een TV-Vlaanderen abonnement. TV-Vl biedt een EPG aan, maar deze wordt niet weergegeven door de stb.

Ik dacht dus nieuwe firmware te installeren. De nodige applicaties/hardware om dit te doen heb ik, maar de firmware zelf is moeilijk te vinden, en de bestanden die ik vind zijn steeds voorzien van keys voor allerlei illegale zenderpaketten (die ik niet per se moet hebben).

Mijn vraag: zou het kunnen dat dit aan de firmware ligt? En brengt het bedrijf zelf die nieuwere firmware-versies uit, of is het steeds de sat-community die er vanalles aan toevoegt om illegaal te kijken? Ik heb voorlopig nog niks geprobeerd te installeren wegens schrik dat de stb niet meer boot, of dat de nieuwe firmware niet goed samenwerkt met de TV-Vl module.

Alvast bedankt,

T.

Nu moet ik voorzichtig zijn met wat ik zeg, maar volgens mij valt het TV Vlaanderen pakket toch onder een stukje van Canal Digitaal of in elk geval iets waar dat van geweest is.

Ze zenden ook onder seca2 uit en het nadeel van C+ is dat ze niet van de standaard DVBnorm voor EPG gebruik maken doch hiervoor Mediahighway EPG gebruiken, een EPG die dus niet standaard is.

Een hoop ontvangers kunnen deze niet aan. In de Dreambox bijvoorbeeld is deze ook slechts met alternatieve firmware tevoorschijn te toveren als daar MHW EPG support bij zit ingebouwd.

Mijn vermoeden is dus dat daarin je probleem ligt en dat je dat slechts opgelost krijgt als de fabrikant MWH EPG support in de firmware duwt, danwel middels alternatieve firmware die deze support er in heeft zitten.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan