PREFER_EMU = no??

S

sat4ever

Wat betekend dit PREFER_EMU = no

Als ik dit verander in yes wat gebeurt er dan??

# Use emulator?
EMU = yes
# if both control word server and emulator keys are available for the
# channel, which method should be tried first?
PREFER_EMU = no

sat4ever.

Als zowel de key's in de softcam als via de server (sharing) beschikbaar zijn, dan zal bij de instelling "PREFER_EMU = yes" CCcam als eerste kiezen voor de keys in de softcam en als dat geen beeld geeft gaat ie kijken na de server (sharing).

Bij PREFER_EMU = no heeft de server voorrang.

dan zal bij de instelling "PREFER_EMU = yes" CCcam als eerste kiezen voor de keys in de softcam
Ik neem aan dat je Newcamd c.q. mgcamd bedoeld als die de newcamd.conf aanspreekt? Cccam heeft namelijk zo'n regel niet in de config staan.

Klopt tijger,ik had iets vreemd,s ik had alle zenders via een server,maar behalve rtl5,

toen ben ik eens gaan kijken waar het aan kon liggen.

Nu bleek als ik de code,s van canaldigitaal uit de softcam.key gooi hij het wel deed.

Dus de 006A verwijderd en toen deed rtl5 het wel,vreemd daar nog nooit last van gehad maar nu opeens wel.

Pet123 bedankt voor het antwoord.

sat4ever.

Da's inderdaad vreemd. Maar het kan wel aan keysfiles liggen.
Verleden week of 14 dagen geleden had ik een soortgelijk probleem, alle zenders werkten behalve VH1-Classic en nog een paar muziekzenders, dus ik dacht al dat de kaart niet goed was.

Daarop kreeg ik van iemand het advies de keyfile directory eens leeg te kiepen, dat gedaan en hups daar was het beeld weer.
Hierna heb ik nieuwe keys er in geduwd en toen bleef weer alles goed werken dus inderdaad kunnen keyfiles soms rare dingen veroorzaken, zelfs met shares.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan