Premiere stopt Card-Sharing

S

stephopper

Premiere stopt Card-Sharing
[fp] Der Abosender Premiere will auch weiterhin den TV-Hackern keine Chance geben und ergreift Ma?nahmen gegen das Card-Sharing.

Wie DIGITAL FERNSEHEN, das Magazin f?r Digital TV ?ber Satellit, Kabel und Antenne in der aktuellen Ausgabe berichtet, will Premiere jetzt das Card-Sharing unterbinden. Bei dieser Form des Schwarzsehens wird von einem Server aus ein Chipkartenleser angesteuert, der ?ber eine g?ltige Premiere-Smartcard verf?gt. Der Server gaukelt der Karte einen Digitalreceiver vor, womit die Smartcard den f?r die Dekodierung des Bildes n?tigen Verschl?sselungscode ?bermittelt, berichtet die Zeitschrift. ?ber das Internet versorgt der Server mehrere angeschlossene Digitalreceiver, die so mit dem Code versorgt werden.

mvg.sath.

Nou, dan denk ik dat ik weet wat de volgende stap gaat worden ;)

G

(niet dat ik dat duits begreep, maar gewoon als reactie op topic titel)

Ach als het toch al 'open' ligt maakt dat ook niet meer uit.

stja eigenlijk staat er dat ze het dus idd willen gaan aanpakken en er wordt uitgelegt wat CS nu eigenlijk inhoud thats it Big G

Dat snapt Big_G wel, maar hij voorziet al de volgende stap die dan door de hackers genomen gaat worden.

Anyway, ik ben reuze benieuwd op welke manier ze dat willen tegengaan.
Kijk, Sky Italia is al heftig, die krijg je niet zomaar even ergens op geshared, maar ook daar is iets op gevonden.

Ik heb dan ook zo het vermoeden dat het erg moeilijk gaat worden om dit echt tegen te gaan.

bekijk het eens andersom,

Stel dat Premiere het wel lukt om Sharen aan banden te leggen, of sharen heel onaantrekkelijk te maken door de snelheid van keywissel gigantisch op te schroeven of wat dan ook zodat er geen tijd overblijft om te sharen.

Dat de rest van de coderingen "gaan" volgen is dan wel duidelijk.

Ik voorspel een "no share 2006"

Wedden??????

Nou, daar hoeven we niet om te wedden. Ik twijfel er aan of het lukt.
Maar mocht het wel lukken, ja dan kan men op zijn 10 vingers inderdaad natellen dat de rest van de providers gaat volgen.
Geheid dat de Spaanse en Italiaanse providers dan ook haantje de voorste daarmee zullen zijn. Daar zijn we het snel over eens.:)

De reden voor mijn twijfel is het volgende. Ik heb me eens laten uitleggen door iemand, dat het wisselen van keys, en het vraag en antwoord spelletje met de kaart, zo zijn beperkingen heeft qua snelheid en aantal.
Probleem schijnt te zijn, dat sowieso een aantal chips de snelheid niet aankunnen c.q. raar kunnen gaan doen.
Daarnaast zijn er nog een hoop oudere ontvangers op de markt die het weer niet aankunnen, mocht de kaart het al wel kunnen.
Of dit verhaal inderdaad klopt weet ik helaas niet 100% zeker daar ik niet zo technisch onderlegt ben op dat gebied. Doch als ik me niet vergis heeft iemand me dat uitgelegd die daar wat beter in thuis is. Alleen weet ik niet meer wie het was dus zelfs daar kan ik geen zekerheden meer aan verbinden.

Misschien dat andere wel technisch onderlegde mensen op dit gebied, dit verhaal kunnen bevestigen of ontkrachten.
Interessante materie wel.:)

zie de ophef als reclame.

veel mensen hebben nog nooit van cardsharing gehoord.

doordat premiere nu van te toren staat te roepen zal te interesse bij het grote publiek alleen maar aangewakkerd worden.

denk dat heren verkopers alleen maar blij zijn met dit soort berichten.

Der M?nchener Pay-TV-Sender will DIGITAL FERNSEHEN zufolge nun die Zeitzyklen f?r die ?bermittlung des Verschl?sselungscodes derartig verk?rzen, dass eine DSL-Internetverbindung nicht mehr ausreicht. Bei den Schwarzsehern ist dann der Bildschirm wieder schwarz.

@BT Bedoel je zoiets Ook ik heb het vernomen dat het wel mogelijk is heb trouwens een familie lid die in het code 3 gebeuren zit voor kenners wel duidelijk. zelf heb ik er niet veel sjoege van en ga er ook niet verder op in .

En wat the matrix zijn bericht aangaat is niet onwaarschijnl

mvg.sath..

Hoeveel mensen hebben een satelliet ontvnger de Cardsharing ondersteunt..
Duck kan de vraag (anders verpakt) op het algemene forum stellen.

Best Eendenteam....doe eens een poll welke ontvanger de mensen hier zoal hebben?

Weten we meteen de verdeling in percenten..

En dat zijn dan nog eens de "freaks" die hier komen.
Over het algemeen nemen de mensen een abbo uit gemak en omdat ze inderdaad nog nooit van hacking, keyfiles of cardsharing gehoord hebben.

Ik ben benieuwd..

:bier:

groetjes,

Cliff

Een simpel PCI STAR2 kaartje van ca 60 euro is in staat om te sharen

zowel client als server(icm een phoenix programmertje). en dat werkt perfect.

En ga me niet vertellen dat bijna niemand gehoord heeft van sharen.

stephopper zei:
Der M?nchener Pay-TV-Sender will DIGITAL FERNSEHEN zufolge nun die Zeitzyklen f?r die ?bermittlung des Verschl?sselungscodes derartig verk?rzen, dass eine DSL-Internetverbindung nicht mehr ausreicht. Bei den Schwarzsehern ist dann der Bildschirm wieder schwarz.

@BT Bedoel je zoiets Ook ik heb het vernomen dat het wel mogelijk is heb trouwens een familie lid die in het code 3 gebeuren zit voor kenners wel duidelijk. zelf heb ik er niet veel sjoege van en ga er ook niet verder op in .

En wat the matrix zijn bericht aangaat is niet onwaarschijnl

mvg.sath..

Dit roepen ze dus al vanaf het begin dat CS bekend is!!
Lijkt me sterk dat de adsl van tegenwoordig de snelheid niet aan zou kunnen.

Op het moment is de data snelheid tussen kaart en ontvanger niet hoger als 9600Bits per seconde (6MHZ kristal hardware bepaald in de ontvanger ) en deze wordt niet volledig gebruikt op het moment.
De adsl kan dus gemakkelijk deze snelheid voor meerdere clients aan.

Als ze wat aan de update snelheid doen zal dat hooguit gevolgen hebben voor het aantal clients dat de server aan kan (Hoe deze is gemaakt en het aantal verzoeken dat de kaart kan verwerken).

Op het moment werkt CS zelfs met een inkies lijn (56K).

Probeer eens groter te denken dan alleen internet.

Ik durf te beweren dat van de ruim half miljoen satellietkijkers in Nederland nog geen 10% van cardsharing gehoord heeft.

In Europa gaat het om enkele tientallen miljoenen huishoudens die via de satelliet kijken.

Ook hier zal nog geen 10% van cardsharing gehoord hebben.

Doordat satellietproviders zicht buiten het internet bezig houden met uitspraken over cardsharing zal de groep mensen die bekend is met dit fenomeen alleen maar groter worden ;-)

CS is met name bekend bij mensen die zich op het internet bewegen en meer dan alleen maar TV willen kijken : hobbymatige uitbreiding.

Sinds enige tijd zal ook de vriend-van-een-vriend bekend raken; mond op mond verspreiding.

Door het in de algemene media te vermelden, zal dit proces alleen maar versneld worden en zit je in 2006 straks met een enorme groep mensen die het fenomeen kennen en willen zien.

Al met al : prima reclame voor de verkoop van de linux bakjes :)

Ik had ergens anders gelezen dat dit een oud bericht was ,van begin dit jaar.
En ergens weer opgeduikelt is.

Derk

idd je moet het ruim zien

10% van 10 tallen miljoenen is nog altijd enig miljoen

Oke 2 miljoen maal abootje van zeg 30 euro/pm is een strop van 60 miljoen euro!!!!/maand

Zet aan dit probleem 1000 programmeurs gedurende 1 jaar tegen een vorstelijk salaris van 60.000 euro per jaar.

Binnen 1 maand terug verdiend

Ook dat mag je in een ruimer perspectief zien :

1. veel mensen, maar hooguit 10%, weten wat cardsharing is. Dat laat aan de andere kant zien dat 90% geen notie heeft.

2. Van deze groep die w?l weet wat cardsharing is, is slechts een gedeelte ook daadwerkelijk aan het cardsharen, relatief dus een enorm kleine groep.

3. Van deze groep die dan uiteindelijk actief cardsharing verricht, berokkenen de meeste g??n schade :

Een voorbeeld ? een groep mensen die een Premiere World abonnement hier in Nederland in een share heeft draaien brengt geen schade toe.

Schade ontstaat pas indien de provider (in het voorbeeld premiere) inkomsten mis zou lopen. Aangezien dit abonnement officieel niet verkocht mag worden in Nederland, heeft Premiere dus geen derving van inkomsten, laat staan schade.

Hetzelfde geldt dan voor SkyTelevision UK en vele andere providers.

Het is nu ju?st de communicatie van de providers z?lf die op dit moment ontwetende klanten wakker schudt en nieuwsgierig maakt.

Mij kan het niet boeien, kan hoogstens lachen om h?e het er aan toegaat.

De providers z?lf maken cardsharing populair, waarschijnlijk tot grote vreugde van de fabrikant(en).

Buiten het feit dat de rekensom niet klopt over programmeurs, is het ook weinig zinvol, technisch zo goed als onhaalbaar en afgezet tegen andere maatregelen die een provider kan treffen een verkeerde investering.

Wat ze dan w?l moeten doen ? lekker zelf laten uitzoeken, ze verdienen genoeg om mensen met kennis en kunde aan te nemen, die hoeven wij ze niet te geven ;-)

Maar voor die 60 miljoen die je berekende ... :)

Key schakeling op een kaart is chip gebonden dat betekent dus de kaart kan een bepaalde snelheid aan hangt van een aantal faktoren af.
Als je eens een kaart uitleest kan je wel het een en ander zien wat ik bedoel.
Met name degene die bezig is met unloop weet het
Afgelopen weekend is er weer op een aantal kaarten het een en ander bij gezet om zelfs het unloopen en cs aan te pakken alleen werkt het gelukkig nog niet helemaal, dus het zou inderdaad kunnen dat men sneller gaat wisselen denk aan videoquard maar dan op hun coderings gebied.

Het enigste wat ze tot nu toe zouden kunnen doen is proberen de servers op te sporen vandaar dat ik ook nog wel eens roep op forums kijk uit met wat je zegt en wat je doet.

Dus ik zou me niet ongerust maken het enigste wat ze gaan bereiken is dat er nog meer geprobeert gaat worden om de boel open te gooien...

En nogmaals laat je niet gek maken boys is nergens voor nodig...
Ook met de sammy kan je nu mee doen met cs.....

correct, mee eens.

En laten we zeggen dat zolang menig canal digitaal dealer nog steeds reclame maakt voor een dreambox met de tekst : ideaal voor cardsharing ......

er geen vuiltje aan de lucht is :)

zoals ze zelf al zeggen : er hang iets moois in de lucht !

Ik denk idd ook dat het %tage CS-ers erg klein is hoor... Uiteraard wel genoeg om het middels coderingen wel lastig te maken, maar ik denk dat er altijd wel een oplossing gevonden wordt.

G

(No CS intended ;))

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan