printen dos prog onder xp

S

skilla

heb een dos programma en xp op de pc en kan niet printen met het dos pogramma,net use lpt1 etc gedaan maar het programma zegt printerfout,ook een progje gedowload dspr of zoiets maar dan print hij ook allerlei rare tekens etc de printer is een hp 710c

wie heeft hie een oplossing voor

gr ruud

Misschien kent het dosprogramma geen inktjetprinters
wat probeer je te printen ?? tekst of plaatjes ???
Bij alleen tekst kun je eens een andere printer installeren
Tekst only printer (bij algemeen)
of Kun je kijkken in je dos programma oj je daar een printer kiezen ??? b.v in setup

suc6

Is het niet zo dat de 710c naast usb ook nog gewoon parallel aangesloten kan worden? Zoja, zou je kunnen overwegen gewoon nog een printerkabel erbij aan te sluiten.
Dan kun je in windows via usb printen en met dos proggies via lpt1.

Heb je ook bij de installatie van de drivers aangegeven dat hij ook via dos moet kunnen printen?
Bij de mijne (880c) en een aantal anderen kun je dat tijdens installatie aangeven, dus misschien eens een herinstallatie doen en zien of je die optie ook te zien krijgt en zoja aanvinken dan.

Ha, ha! Bij w2k werkt dat oude dos spul nog! (net geprobeerd).
Als je tekst naar de printer wil sturen doe je dat in de command mode (zwart dosscherm).
Zo stuur je een tekst bestand naar de printer (i.p.v naar het beeldscherm) met het commando: type bestandsnaam.txt>prn
Dir>prn stuurt de dir (folder-bestandsnamen) naar de printer i.p.v het scherm. Je snapt de syntax en logica erachter wel.
Ik heb hier een canon bublejet eraan hangen die gewoon onder w2k geinstallerd is zonder verder wat te doen. De logica (en tekens) zit verder (zoals altijd) in de printer zelf.
Een programma dat in dos vroeger zeer accuraat grafisch printte was printgld. Daarmee kon ik bv goed pcb ontwerpen maatcorrekt uitprinten, om dan de printplaat te etsen.
Het zal in xp toch niet veel anders zijn?
Grtz.

kilroy ik snap je niet ik wil niet een malig iets printen het is een factuur programma dat prima werkt onder xp maar als ik de fatuur wil printen gaat het mis,onder normale instellingen gebeurt er niets ,als ik net use etc doe gebeurt ook niets alleen met het progje dosprn 177 print hij wel maar dan met allerlei rare tekens

gr ruud

Ach so! Ik bedoelde eigenlijk, werkt er wel iets in de command mode (en dus de dos mode) met die printer. M.a.w. wat gebeurt er als je de dos print commando's gebruikt die ik noemde?
En als je met het programma wil printen, doe je dat met een print commando binnen het programma?
En wat moet er uitgeprint worden, pure tekst of grafisch?
Zitten er binnen het programma printer instellingen e.d.?
Grtz.

OPMERKING: De HP Deskjet 710c, 720c en 820c serie printers werken alleen onder Windows en vereisen het Windows besturingssysteem om af te drukken. Deze printers kunnen niet rechtstreeks vanuit programma?s onder MS-DOS afdrukken

maar toch bedankt voor het meedenken

gr ruud

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan