printer delen

S

stephopper

hallo
heb een vraag over mijn printer.nl wie het zich eerst aanmeld op comp. kan printer gebruiken .nl mijn vrouw heeft haar eigen en ik. xp home wil ik printen wil het niet omdat mijn vrouw zich als eerste aanmelde.heb me suf gezocht in conf.instellingen maar geen resultaat geboekt.mijn vraag is of daar uberhaupt wel een oplossing voor is.
m.v.g sath.

Oplossing? Ja, netwerkprinter, of zo'n printservertje voor aan het netwerk kopen. Zal niet zo duur meer zijn 40 Euro schat ik. Schrijf hier anders even op in.

Aan welke computer zit de printer? Heb je file & printer sharing aan staan bij netwerk? Heb je ook hoofdletters en leestekens op je knoppenplank? Is de printer gedeeld?

volgens mij heb ik het ff wat verkeerd. geformuleerd het heeft niets met internet te maken puur huis gebruik. met gebruikers accounts. nl PIET EN KLAAS start piet de pc op en gaat dan naar zijn gebruiksaccount dus comp wordt daar opgestart. dan werkt printer ook. maar komt klaas en gaat naar zijn eigen gebruiks account. kan er niet geprint worden. alleen d.m.v en algehele reset. dus met andere woorden opnieuw opstarten en dan naar klaas zijn account. en dan kan piet weer niet gebruik maken van de printer.wie de comp. als eerst opstart d.m.v eigen account kan gebruik maken van printer.misschien zo iets duidelijker.

m.v.g. sathop/ xp home

Ja, dat is duidelijk. Leuk he? Windows :p

Zijn dit dus de specificaties:
  • - Geen netwerk, maar stand alone pc, windows xp
    - Printer ge?nstalleerd via usb [SIZE=-3]{edited by Kerstkonijn}[/SIZE]
    - (Vrouw heet Klaas of Piet)
    - Andere gebruiker aanmelden: Start -> Stoppen -> Inloggen als andere gebruiker = einde printen...
Ik denk dat je beter even kan wachten tot een windows kenner zich ermee gaat bemoeien.

Dit probleem wil wel eens op te lossen zijn door de printer instellingen aan te passen.

Je moet de printer als netwerkprinter installeren maar voor zover ik begrepen heb is dat al gebeurd.

Wat je nu moet doen op de machine waar de printer op aangesloten is, is even de settings aanpassen.
Als het goed is, dan kun je instellen of hij direct moet printen of eerst de printopdrachten in de wachtrij moet plaatsen.

Zorg er voor dat hij niet direkt afprint maar de afdrukken eerst in de wachtrij plaatst en begint met afdrukken als het eerste document in de wachtrij is geplaatst.

Daarmee zorg je ervoor dat printopdrachten van andere ingelogde mensen in de wachtrij komen te staan en netjes op de beurt afgedrukt worden.

Als je ingesteld hebt dat hij direct naar de printer moet printen, dan geeft het zich geen wachtrij, komt er een conflict en werkt het niet zoals het zou moeten.

Oops, ik werd er terecht op gewezen dat ik het een beetje verkeerd gelezen heb.
De titel is dan ook ietwat verwarrend.

Oke, oplossing zou kunnen zijn in dat geval, dat je in XP ofwel de snelle gebruikerswisseling uitschakeld (is een service, te vinden in het configuratiescherm onder systeembeheer->services) of anders bij het afmelden niet kies voor "andere gebruiker inloggen" maar echt voor "afmelden".

In dat geval word de eerste gebruiker echt afgemeld. Dan kun je middels gebruiker 2 toch weer inloggen, maar dan zou de printer "vrij" moeten zijn en zou je moeten kunnen printen.

Het is bekend dat als je gebruik maakt van snelle gebruikerswisseilng, dus ook d.m.v. na het start->afmelden kiezen voor "aanmelden als andere gebruiker" toch een aantal zaken van de af te melden gebruiker actief blijven. Deze zullen pas stoppen met activiteit als deze gebruiker echt volledig afgemeld word en dat kun je dus doen door bovenstaande omschrijving.

hoi bt
heb van alles geprobeerd wat jullie aangaven maar helaas wie als eerste de comp. opstart in zijn account kan printer alleen maar gebruiken.en het vreemde er van is dat andere app. die op usb. zitten geen probleem geven. maar goed we docteren nog ff verder. nog ff bedankt voor het meedenken.

mvg.sath.

Dus zelfs met volledig uitloggen werkt het niet?
Hmmz.. vaag. Ik neem aan dat je hem niet als netwerkprinter hebt ingesteld dan.

Strange probleem, hopelijk vind je nog een oplossing, zal het in elk geval mede in de gaten houden voor je, mocht ik iets horen of lezen dan laat ik het zeker weten.

hoi bt
ook door compleet afmelden werkt het.alleen door comp. opnieuw opstarten.en is ook niet als netw.print. geconf.hij werkt verder wel goed maar het is gewoon lastig. om iedere keer te switzen van gebruiker. maar ja misschien vind ik nog een oplossing.mocht dit zo zijn laat ik het wel ff horen.

mvg.sath.

sorry een woord vergeten. dus ook door compleet afmelden werkt het ook NIET

hoi.

Vreemd. Zoals gezegd, ik hoop dat iemand hier je er mee kan helpen en zelf zal ik in de gaten houden voor je of ik er iets over tegen kom.
Het is me wel bekend dat XP soms zijn compoorten en printerpoorten niet netjes vrijgeven wil, maar omdat jouw printer op usb zit is dat toch weer enigszins raar.

Hopelijk heeft er nog iemand een idee voor je.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan