printer op 2 PC's laten werken.

C

cuizenier

Hey forumleden.

Om het begrijpelijk te maken het volgende.

PC 1 hangt als Primaire PC aan de Router en was voorheen DE aansluiting met de Printer HP F 380. software nog geïnstalleerd.

PC 2 daar is nu DE printer op aan gesloten en werkt.

Wat wil ik graag ?deze Printer zodanig delen, dat deze ook werkt op PC 1.

Sorry,maar ik heb hier een heel boekwerk liggen over netwerken,maar zoals bijna een ieder,te weinig tijd om mij erin te verdiepen,komt jullie misschien bekend voor ?

Bij voorbaat Merci

Cuizenier

Niet zo moeilijk hoor.

Je hebt het niet genoemd, maar ik ga er van uit dat je windows gebruikt.

Ik heb geen ervaring met Vista en wil dat ook niet leren.

Bij XP kun je naar de printereigenschappen gaan en daar aangeven dat je 'm wil delen.

Windows zal nu vragen hoe je wil delen, kies de meest uitgebreide modus.

Er zal om een installatie schijf gevraagd worden.

Op je pc worden nu alle eventueel nodige drivers geïnstalleerd.

Nu ga je op zoek in je netwerk groep naar de printer en geeft daar aan dat je die wil installeren.

Omdat je zojuist alles op je andere pc hebt gezet, zal van die gegevens de betreffende drivers voor die printer geïnstalleerd worden op de "oude" pc.

Hierna is deze printer beschikbaar wanneer de pc waarop deze is aangesloten, ook aanstaat.

Het kan wel zijn dat jouw printer dit niet onderstuent.

Hoe dat bij Vista en 7 zit weet ik niet, die gaan gelijk zeuren over risico's.

Optie 2:

Nadeel echter om je printer te laten delen, zodat je deze kunt gebruiken op een andere pc is dat deze pc waar de gedeelde printer aan hangt altijd aan moet staan om te printen.

http://www.xcomputers.info/tipsxp/printerinnetwerk.php

http://moderators.seniorennet.be/Handleiding/Printer-delen-in-een-thuisnetwerk.pdf

Ik zou zeggen verdiep je in een printservertje. Deze krijgt binnen in je netwerk een vast ip of dmv DHCP.. En hoef je niet altijd een pc aan te hebben.

En kan je op beide pc zonder moeite altijd printer.

Printer server: Usb Of Parralel aansluiting, ligr aan je printer..

Je kunt ook eens kijken naar de mogelijkheden van je router. Er zijn tegenwoordig al diverse routers verkrijgbaar waar een usb printer aansluiting op zit. Als je zo'n router hebt zou je die mogelijkheid ook kunnen gebruiken.

Anders is het inderdaad of een printerservertje ofwel gewoon printer delen middels rechter muisknop en dan "delen en beveiliging".

Soms wil het met die drivers niet lukken, dan wil het ook nog wel eens helpen om de drivers gewoon als "lokale" printer te installeren en daarna de printer om te zetten naar een netwerkprinter waarbij je dan verwijst naar de printer op de andere pc.

Hey mensen .

Het is gelukt,een kind doet de was.

Maar als je er niks van af weet,poe poe is het een krime.

Bij deze dank ik jullie allemaal,hartelijk voor jullie bijdrage.

Salu Michael

lol,,

Daarom bestaan er van dit soort forums mekaar helpen..

Althans mijn mening..:cool:

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan