Printer problemen

S

spanjool

Ik ben in het bezit van een canon bjc 6100 die altijd goed gewerkt heeft.
Als ik nu echter de printer aanzet hoor ik de printerkoppen schuiven maar na een paar seconden gaat er een oranje lampje knipperen.
Zolang ik de printer aan laat staan herhaald zich dit elke paar minuten.
Weet iemand waar dit aan kan liggen.

Hoe lang heb je hem niet gebruikt?
Canon printers wensen zich te initialiseren, naar mijn idee duurt dat bij die apparaten nogal lang.
Ik zou me kunnen voorstellen dat het oranje lampje gaat branden omdat de printer ofwel geen papier ziet ofwel omdat de printkoppen verstopt zijn.

Black Tiger zei:
Hoe lang heb je hem niet gebruikt?
Canon printers wensen zich te initialiseren, naar mijn idee duurt dat bij die apparaten nogal lang.
Ik zou me kunnen voorstellen dat het oranje lampje gaat branden omdat de printer ofwel geen papier ziet ofwel omdat de printkoppen verstopt zijn.
Toch maar ongeveer 2 weken.Als het de printkoppen zijn kan ik die dan zelf schoonmaken met alcohol

De printkoppen kan je ook schoonmaken met een wattenstaafje met water. Alcahol is een beetje aggressief voor de tere printkopjes.

Inderdaad Kerstkonijn water ik gebruik het liefst lauw tot warm water en als het dicht zit dat zet ik ze wel eens in een schoteltje met warm water dan kan het lekker los weken meestal als de inkt zelf niet verdroogd is in de cardridge is dan werken ze meestal wel weer.

Neem dan liever wat keukenrol. Met wattenstaafjes heb je weer het probleem dat je moet opletten dat die haartjes er niet op blijven zitten.
Vaak is wat warm water ook al genoeg en phoe... laatst zag ik een idee dat was nog wat handiger en werkte nog beter, een of ander oplosmiddel geloof ik, maar ben de naam alweer kwijt, stond ergens op het CID forum.

Nadeel is dat 2 weken niet gebruiken bij een Canon of en Epson al voldoende kan zijn om de zaak te verstoppen, zeker met die aparte spuitkopjes.
Ik hou het dus lekker bij m'n HP. Altijd HP gehad. Soms echt maandenlang (zoals nu zeker een half jaar) niet gebruikt.
Eergisteren hoesjes gaan printen, ik was nu toch iets benauwd omdat een half jaar wel erg lang was, in kleur feitelijk 9 maanden niet geprint, maar geen probleem, printer werkte perfekt, zonder eerst koppen schoonmaken of wat dan ook.:)

Black Tiger zei:
Neem dan liever wat keukenrol. Met wattenstaafjes heb je weer het probleem dat je moet opletten dat die haartjes er niet op blijven zitten.
Vaak is wat warm water ook al genoeg en phoe... laatst zag ik een idee dat was nog wat handiger en werkte nog beter, een of ander oplosmiddel geloof ik, maar ben de naam alweer kwijt, stond ergens op het CID forum.

Nadeel is dat 2 weken niet gebruiken bij een Canon of en Epson al voldoende kan zijn om de zaak te verstoppen, zeker met die aparte spuitkopjes.
Ik hou het dus lekker bij m'n HP. Altijd HP gehad. Soms echt maandenlang (zoals nu zeker een half jaar) niet gebruikt.
Eergisteren hoesjes gaan printen, ik was nu toch iets benauwd omdat een half jaar wel erg lang was, in kleur feitelijk 9 maanden niet geprint, maar geen probleem, printer werkte perfekt, zonder eerst koppen schoonmaken of wat dan ook.:)
Ik heb ze schoongemaakt met keuken papier en warm water maar helaas heeft dit geen effect gehad.De printer is ongeveer 6 jaar oud is dit oud voor een printer?

Okee, op printers staat nog geen uiterste houdbaarheiddatum, maar met een inktjetprinter met een vaste printkop is dat wel een leeftijd dat ie tegen z'n pensioen aan loopt. Ik weet alleen niet hoeveel ie gebruikt is, maar als de printer tussendoor steeds lang stil heeft gestaan, vervang 'em dan maar gewoon. Een HP heeft de printkop op de cartridge zitten, dus heb je met een nieuwe cartridge een nieuwe printkop. Die hebben er wat minder problemen mee.

Een mogelijk opborrelende vraag als reactie op deze posting, wat voor printer mijn voorkeur heeft wanneer je voor een nieuwe gaat? Doe mij maar een laserprinter. Zelfs liever eentje zonder kleur, dan een trage inktjet met inkt die duurder is dan safraan.

Zo, heet dit nu proactief posten? ;)

Het zwarte goud...

Ik ben het met KK eens dat je het beste een laserjet kan kopen.

Ze zijn duurder in aanschaf
inkt (toner) is duurder in aanschaf

Maar: Ze gaan erg lang mee, ze hebben geen last van stilstaan voor langere periode, met een cartridge toner doe je zomaar 10000 vel (kleine cartridge, die van mij, een netwerk bedrijfsprinter 'tn4100' doet zomaar 200000 vel, een inktjet cartridge zwart? 150 vel?)
In de jaren elke keer een nieuwe bubblejet kopen is duurder op langer termijn, het komt altijd verkeerd uit (want je hebt hem nu op zaterdagavond nodig, en maandag moet je naar werk / school)...

G

Klopt, daar las ik ergens anders ook nog iets over. Een tweedehands goede laserprinter kun je ook al hebben voor rond de 100 euri als je een beetje goed zoekt.
Diegene met wie ik sprak had een HP Laserjet, de tonercardtridge kostte 57 euro, dus ongeveer 2x zo duur als een zwarte HP deskjetcardtridge, maar deze printe ook iets van een aantal duizenden vellen, 7000 of zoiets, weet het niet meer, in elk geval kom je dan stuks gewijs vele malen goedkoper uit dan met een deskjet of inkjet printer.

Black Tiger zei:
Klopt, daar las ik ergens anders ook nog iets over. Een tweedehands goede laserprinter kun je ook al hebben voor rond de 100 euri als je een beetje goed zoekt.
Diegene met wie ik sprak had een HP Laserjet, de tonercardtridge kostte 57 euro, dus ongeveer 2x zo duur als een zwarte HP deskjetcardtridge, maar deze printe ook iets van een aantal duizenden vellen, 7000 of zoiets, weet het niet meer, in elk geval kom je dan stuks gewijs vele malen goedkoper uit dan met een deskjet of inkjet printer.
O.K bedankt allemaal voor de snelle reactie ,dan zit er niks anders op dan toch een nieuwe te kopen.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan