Printers.

Kilroy

Addicted Member
Waarderingsscore
1
Punten
0
Leeftijd
15
Ik zag een tv programma over printers.
Het betrof de nieuwe generatie printers van Canon, HP en Epson.
Ze geven alle wat betere print resultaten, alle op een andere manier.
Een probleem bij Canon was dat de kleuren langzaam wat verbleekten.
Epson heeft met hun nieuwe inkt en printkop heel kleurechte resultaten.
Canon en HP geven met hun inktdruppeltjes ook goede resultaten.
De prijzen van de printers liggen tussen de 100 en 130 euro.
Maar het gaat natuurlijk om de inkt cartridges, die het duur maken.

Maar nou stel ik het in het algemeen.
Hoe zit het met de huidige generatie printers?
Wat zijn de afdruk kosten, oftewel de prijs van de inkt patronen?
Of navulsets, of wat er beschikbaar is?
Ik zie in winkels inkt patronen hangen, merkloos, of van een merk, anders dan het printermerk.
Wat is aanbevelingswaardig, printer merk/model?
Graag reakties zodat iedereen er wat aan heeft.

Grtz.

De kleurenprinters heb ik al 4 jaar geleden verbannen en vooral de inktjet zooi.

Waarom een kleurenprinter??

Ik heb een laserprinter van HP (de 2300) deze print zwart aan beide zijden en heeft een netwerkaansluiting.
Alle Pc's printen via het netwerk

De cartridge of hoe dat ding heet gaat enorm lang mee .

Als ik een kleuren kopie (meestal fotoos) nodig heb dan loop ik even langs de kruidvat voor een fotootje.

Bij meerdere fotoos bestel ik die online.

Nee geen kleurenprinter in mijn huis nu niet dan niet nooit niet.

Das jouw opinie, maar geen antwoord op de vraag.
Als je de prijs per afdruk wil weten, moet je wel precies opgeven over welke printers je nadenkt.
Alleen het merk is dan niet voldoende.
Maar als die prijs omlaag moet, dan ga ik er van uit dat je bijna dagelijks print.
In dat geval is het wel slim om een kleuren laserprinter te overwegen.
Als je maar af en toe een kleuren afdruk maakt, is een inkjet prima.

Als je ook navulsets in overweging neemt, moet je je wel realiseren dat daar andere inkt inzit dan die die de originele fabrikant levert.
Dan kun je dus kleurverschillen krijgen.
De vraag is dan dus of je dat wil.
Daarbij gaat het dan dus niet om de kwaliteit van die producten, maar wel om het resultaat van je afdruk.

Juist, de aftrap is gegeven!
En dat was de bedoeling.
Het gaat er niet om wat ik wil, maar wat voor iedereen bruikbaar is.

Ik heb inderdaad ook een nog oude Canon printer.
En druk inderdaad ook alleen in zwart/wit tekst af.
Omdat kleuren patronen voor dit ding gewoon veels te duur zijn.
En ik heb ook vaak overwogen om een zwart/wit laser printer te kopen.
Omdat de Canon zowel in windowz als in linux het nog goed doet, heb ik dat nog niet gedaan.

Je blijft echter met de vraag zitten of je thuis ook niet goed een kleuren afdruk kunt maken.
Dat kan met de nieuwe generatie printers wel.
Echter volgens dit (Duits) tv programma kost dat van 10 tot 20 cent per afdruk.
Ik neem aan met inkt patronen van de printer fabrikant.

Maar omdat ik ervan uit ga dat velen thuis toch kleuren afdrukken vraag ik er eens naar.
Tenslotte hangen al die inkt patronen niet in de winkels om niet verkocht te worden.

Grtz.

heb zelf altijd canon gehad beviel prima tot dat hij overleed toen een epson gekocht was ook goed maar duur in de cardrigde ben nu weer terug naar canon pixma mp 520 alles in een bevalt prima heb wel altijd gescheide kleuren is van canon spot goedkoop heb nu het nieuwste erop zitten een cis systeem wertkt prima dit zijn cardrigde met slangtjes eraan deze gaan naar een fles van 100 ml kun je zo de flesjes bij vullen zit een aansluiting voor op je moet alleen de chip even over zetten(complete set met inkt 65 euro deze is er nu ook voor de epson moet je alleen even op het type letten)
gr frans

@Kilroy

Ik heb een gewone ouderwetse printer: HP Deskjet 3940 (zit geen scanner op)

Hiervoor heb ik de cartridges HP21 (zwart) en HP22 (kleur) voor nodig.
Het vreemde zijn de prijsverschillen per winkel.

Bij Block betaal ik voor deHP21 ?16,99 en voor de HP22 ?19,99

Ga je naar Gebroeders Winter betaal je voor dezelfde cartridges veel minder (dat bonnetje heb ik helaas niet meer dus hoeveel het verschil precies is kan ik niet vertellen)

Laatst heb ik bij de plaatselijke sigarenboer 2 equivalenten (voor de HP21 en HP22) gekocht van het merk Wecare; ik was toen tezamen ?42 kwijt.

Ik vind beiden even goed dus ik had net zo goed de originele HP cartridges kunnen kopen.

Groetjes,
Bones

Tegenwoordig kan men kosten van printers en ook van navullingen voor allerlei merken en typen lekker zelf vergelijken.

Een of ander bedrijf heeft het domein printer.com voor 800.000 euro gekocht en je mag raden wat daar nu te vinden is.
Super handige site.

Alleen jammer dat ik dat domein niet een jaar of x geleden geregistreerd heb, dan was ik nu bijna miljonair.;)

Thuis gebruik ik altijd inktjet printers, helaas had ik de verkeerde gekozen een Epson met 4 cartridg. Deze zijn aan de dure kant, heb dus nu een nieuwe printer gekocht voor 59 euro, kan er nu ook mee scannen.
Als in deze de inktpatronen leeg zijn koop iki weer een nieuwe,

Ben lui aangelegt.

Wij gebruiken momenteel drie inktjetprinters n.l. een HP, Brother
en een Canon.
De HP wordt weinig gebruikt maar de andere vrij intensief.

De HP is een oudje, de Brother en Canon zijn twee jaar oud.
Over de Canon ben ik zeer te spreken kan op CD/DVD?s en
dubbelzijdig printen. Zijn opties die ik echter zelden gebruik.

Originele cartridges koop ik niet meer, veel te duur, ik koop bij
Kwantum navulsets zowel kleur als zwart.

De Brother en de Canon hebben een vaste printkop terwijl bij HP
de inktcartridge tevens de printkop is.

Risico van navullen is dat de printkoppen het voor gezien kunnen
houden althans volgens de producenten van deze printers.

Tot nu toe geen problemen ondervonden en mochten deze printers
de geest geven koop ik gewoon nieuwe printers.

Multicopy(speed):biggrin:

Het is me wat met die printers moet ik zeggen.
Maar eerst dank voor alle reakties.

Ik heb eens wat rondgekeken en de conclusies waren:
Er zijn enkele zwart/wit laser printers van rond de 100 euro.
Maar de meeste zijn veel duurder vooral die van hp.
Echter printers met netwerk aansluiting zijn zeldzaam, en juist die moet ik hebben.
Ook zijn de toners nogal duur.

Inkjet printers zijn er erg veel.
Maar ook hier zeer weinig met netwerk aansluiting.
Ook de cartridges zijn erg verschillend in prijs.
Hier zie je door de bomen het bos bijna niet meer wat betreft printkosten.
Welk type printer je dus moet kiezen.
Ook zijn veel printers nogal grote bakken.

Het zou daarom handig zijn als de printer een netwerk aansluiting heeft.
Zodat je hem op een gunstige plaats kunt wegzetten.
Echter de meeste hebben alleen een USB aansluiting, merkwaardig!
Ik heb dus nog geen idee wat te doen.

Grtz.

Netwerk printers zijn over het algemeen wat duurder. Ik zag een vrij goedkope Brother en HP laserprinter als ik me niet vergis, waarvan de cardtridges iets van rond de 50 euro waren. Ligt er ook een beetje aan waar je ze koopt uiteraard.

Maar met netwerk is inderdaad een wat groter probleempje. Was ik hier ook naar aan het kijken. Ik heb er eentje staan, maar da's een antieke, die mag je hebben, heb ik nog een nieuwe doos toner bij. De toner is wel een jaar of 7 oud maar niet geopend.
Deze laserprinter kan via het netwerk maar zoals gezegd is ie erg antiek en zal je dus ook het nodige aan stroom kosten, bovendien ruik je hem, zoals dat bij antieke laserprinters het geval was.

Ben zelf ook op zoek naar een netwerkprinter, vandaar dat ik weet dat het lastig is eentje te vinden waarbij de prijs ook nog enigszins leuk is. Maar dan zit je toch al heel vlug op 250 a 300 euro.

Er is echter ook nog een andere optie. Je zou een printerservertje kunnen kopen, en als dat te duur is zijn er ook nog een paar routers voor een tientje of 3 a 4, die een ingebouwde printserver hebben.
Daar kun je dan een usb printer op hangen en op deze manier via het netwerk toch sharen. Het is een alternatief, i know, maar het is een mogeijkheid.

Dank je BT voor het aanbod.
Maar ik denk dat ik het nog een tijdje aanzie.

Toevallig was vanavond op de tv in kassa ook een item over die verwenste printers.
En er was een woordvoerder van die printer site meen ik.
Het kwam er weer op neer dat printerfabrikanten hun printers goedkoop aanbieden.
En de winst halen uit hun cartridges, of toners.
En allerlei trukjes uithalen zodat B-merk navullingen niet goed werken, of refill kits ofzo.
In elk geval fluktueren de printkosten ook met de originele cartridges aanzienlijk tussen de diverse modellen.
Ze maken het ons niet makkelijk die printerfabrikanten!

Grtz.

Ik heb nu een Canon MP510 werken na eerst een HP deskjet 690C printer gehad te hebben. Hij print zuinig en de cardridges zijn betaalbaar. Van HP waren ze echt onbetaalbaar en een nieuwe printer kopen was toch echt voordeliger dan de 3 cardridges te vervangen, bij elkaar zo'n 115,00 Euro! De Canon cardridges zijn ongeveer 14,95 p/st en het zijn er 4. Maar voor zwart (de meest gebruikte) is 14,95 vind ik niet duur.
Die Canon MP510 is 3-1, scannen, kopieeren, en printen. En de software besturing is makkelijk moet ik zeggen en alles kan eventueel ook zonder de computer als je niks op hoeft te slaan of te verzenden. Zelfs dan nog kan een hoop via het display bediend worden. En voor de foto's is hij ook zeer vriendelijk.

Grt. Parabolica.

Klopt, daarom print een kennis van me ook met Canon.
En dan is 14,95 voor een zwarte cartridge niet duur, maar voor kleur is het dan toch wel weer de normale prijs want 3x 14,95 is toch bijna 45 euro en ik betaal 32 euro voor een kleurencartridge.
Van de andere kant is het ook wel fijn als je kleuren los kan kopen, want soms gebruik je meer rood, de andere keer meer blauw, da's wel te doen.

Maar of het dus echt goedkoper is, daar twijfel ik aan. Hoeveel inhoud hebben die cartridges? Ik hoor nu vaak van 5 en 7 ml in die alles-in-1 printers.

Mijn 880c heeft er nog van 38 ml max. of zoiets. Gaan we dat delen door 3 kleuren zit je toch nog op pak hem beet 12 ml per kleur. Dat is dan nog altijd de helft goedkoper dan 2 cartridges van 5 ml a 14,95 per stuk.

Dus 14,95 is theoretisch gezien niet duur, maar om te weten of het daadwerkelijk niet duur is zou je ook de inhoud er even bij moeten zetten.

Klopt BT, die cardridges zijn kleiner maar zij printen wel zuiniger. Die van HP waren wel groter maar wel 34,95 p/st en er moesten er 3 in en zuinig was ie niet.
Bij de aanschaf van die Canon waren ze maar halfvol maar ik heb er feitelijk wel veel mee kunnen printen. En omdat de fabrikant de boel wel ontwikkeld wil ik hun wel steunen door ook de originele cardridges van ze te kopen ;)

Grt. Parabolica.

Die cartridges (=patroon) zijn dus de ziekmakers!
We kunnen ze dus ook inkt-patronen noemen.
Het is wel erg weinig wat er dus in kan.
Geen wonder dat de printerfabrikanten er goud mee verdienen.
Heb hier nog zo'n half flesje canon zwart liggen (100 ml).
Maar die patronen zit ook de printkop in.
En dat werkt niet altijd even goed.

Je zit met inktjet printers toch ook nog met het probleem dat de afdrukken niet waterbestendig zijn.
Een natte vinger en je hebt strepen erop.
Of is dat veranderd?
Ook zouden printers elektronisch beveiligd zijn tegen b-merken en refill?

Je hebt inderdaad ook nog een optie voor de 3 in 1 printers.
Dat maakt de keuze nog ingewikkelder.
En ik hoor hier dat het inktverbruik sterk kan verschillen tussen de merken.
Maar hoeveel A-4 tjes druk je bv in kleur met 1 patroon?

Grtz.

Als het goed is staan er her en der wel test berichten op het net.
Ik heb net als jou ook zo lopen dubben over het aanschaffen van zo'n ding. Maar goed het goedkoopste blijft natuurlijk een pen en kleurpotloden :)
Ik moet nu ook de patronen vervangen maar wacht nog even en ik print dus duidelijk minder de laatste tijd.

Grt. Parabolica.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan