priva wedcontrol 5.1

H

hatz

weet iemand waar ik dit program kan dauwnloaden het is voor een machienekamer op je pc te controleren temp, ph enzo
en het werkt onder win 98 se

vr gr hatz

Het is een zakelijk pakket, met name voor de kassenboeren, gekoppeld aan inlezen van weerinformatie wordt de temperatuur geregeld in kassen.
Het werkt ook onder XP hoor!
Denk dat het erg moeilijk is om zo?n specifieke toepassing bijv. bij Kazaa te vinden.

Rolo

Denk het ook, anders gewoon even een temperatuurmeter bij je planten hangen en een ph metertje kopen of lenen, of het moet natuurlijk zo zijn dat je een erg grote ruimte vol met wiet gaat zetten.:biggrin:

in dit geval gaat het om een grote poel met water het word ook wel zwembad genoemt ,
ik denk als iemand het heeft liggen kan ik het bestuderen ?

gr hatz

Nee helaas, ik heb geen zwembad voor je liggen.:biggrin::biggrin::biggrin:

Wist niet dat je in een zwembad ook al ph moest meten maar al doende leert men, weet ik dat ook weer voor als ik eens rijk ben of de lotto win of zoiets.

Ik hoop dat iemand het voor je heeft, mocht ik het toevallig tegenkomen bij mijn omzwervingen haal ik het wel af voor je.

in een zwembad meet men het volgende

cloor (gebonden en vrijcloor)
ph
temp
soms ozon maar dat ligt aan welk type zwembad(om bakterien te doden in het water)
urine
enz,enz

dit programaatje werd gebruikt op een zwembad waar ik een rond leiding kreeg het leek me mooi om het eens nader te bestuderen?

gr hatz

nooit te oud om te leren.

Nee dat bedoel ik ook, nooit te oud om te leren, vandaar dat ik even doorvraag.:)
Dat ze die andere waarden wat je opgeeft meten, daar kan ik me wat bij voorstellen, je moet namelijk ook weten wat en hoe je moet filteren en i.v.m. urine en andere bacterien hoeveel chloor er in moet enzo.

Maar die ph waarde, ik hoor van ph in wiet, ik hoor van ph waarde in je mond voor het al dan niet beter werken van een verdoving bijv.
Maar wat meet die ph waarde nu precies c.q. wat kun je er bij meting in een zwembad bijv. uit afleiden?
Dat je nieuw water erin moet doen of weer andere soorten chemische middelen, meet je er bacterien mee of wat?

ph in zwembad waarde tussen 6.9 en de 7.6 wettelijk dus normaal probeer je hem rond de 7.2 te houden

ph is zuurgraad dat vindt je in allerhande produkten rond 7 is basis.

in een zwembad moet een balans zijn in het water tussen hco3 en de co2

hco3 = bicarbonaat
co2 = vrij coolzuurgehalte
in die balans vindt je een zuurgraat en die moet dicht bij de 7 liggen soms is dat moeilijk omdat het water van de waterleiding
niet overal gelijk is friesland veenwater het westen revierwater veel toevoegingen enz enz
en dan nog wat er allemaal in het watergebeurt schoonmaakmiddelen,
niet een ieder is even schoon die het water in gaat .

een kleine uitleg van een groot probleem en dit is nog lang niet alles.

dat program heeft veel mogelijkheden.

gr hatz

Oke hartstikke bedankt voor je duidelijke uitleg, heb er weer iets van kunnen opsteken!
Nogmaals succes met de zoektocht en als ik het tegen kom dan haal ik het wel binnen voor je.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan