Prive netwerk

M

maveric

Hoi,

Het lukt mij niet om via mijn router een verbinding te maken tussen twee computers. Pingen en printen lukt wel. Maar als ik via ftp://ipadres wil ftpen lukt dit niet. Krijg dan de melding kan geen verbinding maken met de server. Ik werk met XP prof.

groetjes

Je moet natuurlijk wel een ftp server draaien op de computer waar je op wil connecten anders kan je niet ftp'en..

Wat je wel kan is de gedeelde dingen bekijken op de andere computer door \\ipadres in te tikken in een internet explorer of windows explorer scherm

ik kan van alle twee pingen, vanaf mijn laptop zie ik mijn pc, maar anders om niet

Dan werkt de netbios waarschijnlijk niet helemaal lekker.
Als vanaf beide kanten pingen werkt, dan zit je op tcp niveau goed, je zou op beiden eventueel ook ipx/spx kunnen installeren dan is het probleem ook over.

Onder windows XP is dat eigenlijk niet nodig, maar dan zou je bij de geavanceerde settings ofzo... ergens in elk geval wat dieper bij de eigenschappen van het netwerk, moeten aangeven dat netbios via tcp/ip gebruikt moet worden.
Standaard staat dit in XP ingesteld dat het via DHCP werkt. Als je geen DHCP of router met DHCP hebt draaien maar bijv. alleen een netwerkje met een hubje er tussen dan is dat wel iets wat dus even gewijzigd moet worden.

Lukt het dan nog niet kun je altijd nog ipx/spx installeren dan werkt het geheid.

Of natuurlijk je hostfile aanpassen, maarja da's ook alweer zoiets, protocolletje installeren is makkelijker.:)

Het is me eindelijk gelukt door ipx/spx te installeren.
Bedant voor de reacties

gr Maveric

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan