prive

K

keymaker

hallo weet ook iemand een programma om bijv. de map mijn documenten te beveiligen, volgens mij is er iets voor maar weet zo de naam niet meer.

Mijn Documenten, is een onderdeel van jou profile. Normaal gesproken is jou profile alleen voor jou toegankelijk en e administrator.

Maar als oedereen op jou computer administrator rechten heeft, kan jij jou documenetn niet beschermen of beveiligen.

Groetjes Bert

ja klopt bert weet ik maar het is voor iemand anders maar het gaat om een aantal dingen waar niet iedereen bij mag komen. de computer mag wel gebruikt worden door iedereen maar een aantal dingen moeten niet te lezen zijn.

Het geeft zich programma'tjes waarbij je mappen kunt encrypten.
Die kun je dan alleen bekijken als je het wachtwoord weet.

Als het om zaken gaat die in Mijn Documenten staan, zou ik die sowieso al eens verplaatsen naar een andere map.

Je kunt in XP ook een map beveiligen door hem persoonlijk te maken, dan kun je er alleen bij als je ingelogt bent met je eigen gebruikersaccount en wachtwoord.

U kunt in Windows XP ook een map als 'priv?' markeren. Op die manier voorkomt u dat iedere gebruiker van dezelfde computer in uw mappen kan neuzen. Alleen door in te loggen met uw gebruikersaccount, kunt u deze mappen dan nog bereiken. Selecteer de map die u wilt afschermen, klik er met de rechtermuisknop op en selecteer Eigenschappen. Vink op het tabblad Delen de optie 'van deze map een persoonlijke map maken' aan. Deze oplossing werkt natuurlijk alleen als aan uw gebruikersaccount een wachtwoord verbonden is.

En dan nog programma's ervoor:
Voorbeelden zijn My Private Files (Acrom Corporation), Folder Lock (New Softwares) en Lock it and Protect Pro (Sane Group).

Dat klopt, keymaker.
Je hebt gelijk dat daar een toepassing voor bedacht is.
Door M$.
Het ding, private folder genoemd, is begin juli geïntroduceerd maar het werd binnen 1 maand alweer van de servers weggehaald.
Als ik het me goed herinner kon een niet geauthoriseerde gebruiker namelijk een folder waar ie niet in mog, wel gewoon weggooien.
En dat is nou niet een staaltje van sterke beveiliging lijkt me...

Als je goed zoekt kun je het nog wel terugvinden op sites die het programmaatje onafhankelijk van M$ ter download aanbieden..

Toepassing voor bedacht door M$?
Afgekeken c.q. nageaapt zul je bedoelen, want die andere toepassingen (programma's) wat ik net noemde waren er toch al eerder dan die private Folder van Microsoft.
En ook nog slecht afgekeken als ik lees dat M$ er zo snel weer mee gestopt is.:)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan