probleem armada v300 geen pcmcia driver?

J

jaco1

Ik zit hier met een probleem.
heb een comaq armada v300,van mijn buurvrouw.
er staat xp pro op,maar het pcmcia-slot wordt niet gezien in config?
kom er op de compaq site niet uit,welke softpac daarvoor nodig is.
heb opnieuw xp pro er opgezet maar helaas.
begrijp uit google dat er meer zijn met dit prob.
maar een oplossing heb ik nergens kunnen vinden?
wie weet hoe het moet,zodat zij ook op internet kan.

Geen idee, ik zie ook niets op de Compaq site. Normaliter moet Windows zelf reageren zo gauw je iets in dat pcmcia slot duwt.
Als dat niet het geval is vermoed ik dat er hardwarematig iets mis is met deze pcmcia slots of misschien disabled in de bios ofzoiets?

klopt dacht ik eerst ook aan.
maar als ik op google zoek,blijkt het een probleem te zijn van compaq.
meer mensen hebben de zelfde vraag als ik.
als ik een pcmcia controler instaleer via hardware toevoegen.
krijg je de melding,apperaat start niet.
denk dat de xp niet met deze (oude P1) laptop overweg kan.
wel jammer dat hp-compaq hier geen xp driver voor heeft.
zal ik mischien 98 moeten instaleren,ik wacht nog ff op replay van div
voor dat ik dit ga proberen.

dus hij ziet het hele slot niet? of de kaart niet, in een pentium1 moet je wel 16 bit kaarten gebruiken, anders win2000 erop is toch weer iets nieuwer als 98 en werkt bij mij op toshiba laptop pentium2 perfect.
gr blokker

Goede tip blokker. Misschien dat ie daar nog geluk mee heeft.

Tja als het een p1 is, die zijn eigenlijk ook totaal niet geschikt voor XP dus vind het dan ook niet zo vreemd dat er geen driver voor beschikbaar is. Waarschijnlijk wel voor 98 dan. Maar daar heb ik niet gekeken.

klopt hij ziet het slot niet.
okay w2000,maar zij is 68 en heeft een lesboek voor xp.
tevens is dit haar ??rste pc,gekregen van haar dochter.
dus w2000 is net ff anders voor haar,geeft weer probs helaas.
maar xp loopt verder okay op dit topje.
mischien dat ik er een converter aan kan hangen?
upt/usb ?
of anders een usb adsl modum.

een usb adsl modem kan ik je niet aanbevelen met een P1 die komt dan echt niet meer vooruit.
En op een P1 xp installeren phuuuuuu das een misdaad dus gewoon wintendo 2000 of 98 erop.

Tja een boek van XP tja ik zeg niks maar beter effe omruilen voor een boek over 2000 of 98.

Ik denk dat BIG_G het met mee eens is als ik zeg zet er linux op suse 8 of 9 zal daar wel goed op werken ook het pcmcia slot word dan ook wel herkend en dan een realtek ethernet kaart erin en internetten maar die kaart werkt ook met wintendo 2000 en 98 en enger nog windows ME

xp installeren phuuuuuu das een misdaad dus gewoon wintendo 2000
Nou nee, tussen XP en 2K zit zoveel verschil niet, dus als 2k gaat, dan kan xp ook. Op zo'n antieke doos moet je het bij 98se houden.

Een Suse 9 met KDE zou ik daar zeker ook niet op draaien, daar is ie te traag voor. Wel als server zonder X, of anders een oudere en kleinere linux versie, RH7 of 8 misschien en dan liever Gnome.:)

BT ik bedoelde het dan ook als het echt moet dan 2000 maar xp ahummmm inderdaad 98 is eigenlijk het enigste goede voor die doos.

Ik heb nog even gekeken wat voor iets het is en ik moet zeggen dat is lang geleden maar onverslijtbaar dat zie je nu maar weer.

JA suse 8 & 9 is wel wat zwaar ahummmm 7 zou er goed op kunnen draaien of ja nog gekker Corel linux moet goed gaan.

Wel heb een usb/utp adaptor gehaald.
buurvrouw zit inmiddels op internet.
Xp pro draaid perfect,is dus een p2 en geen p1 (sorry).
mag op slot.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan