probleem met afstandsbediening

Ester

New Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
53
Geachte dames en heren,

Ik heb al een poosje problemen met de afstandsbediening. Hij reageert namelijk heel raar, sommige dagen prima, meestal is het een gok of ik de zender krijg die ik aangeef. Zo is ook het volume niet te regelen (dat doe ik dus met de tv, niet met de ontvanger, zodat de tv staat te brommen omdat het volume zo hoog moet staan :sad: ) Soms doe ik ch+ en dan gaat de ontvanger het geluid uitschakelen.... of ik moet wel 4x op bv 1 drukken voordat ik ook daadwerkelijk zender 1 te zien krijg en niet 3, of 6 of .... nou ja. Op deze site al een reset gevonden, en uitgevoerd, maar niet het gewenste resultaat.

Wie o wie?

Groeten, Ester

PS vrienden van ons met dezelfde ontvanger hebben ook problemen. Algemene klacht en niets aan te te doen ??

Hoi Ester en allereerst welkom op Satellite Fun.

Jammer dat je er niet bij verteld hebt welke ontvanger het is want dat is wel interessant om te weten. Mijn vermoeden is een Dreambox. Maar betreft het dan een originele of een clone ontvanger?

Ik neem aan dat je al eens nieuwe batterijen geprobeerd hebt? Het kan overigens ook aan het infrarood ontvangertje in de ontvanger liggen.

Indien het een Dreambox is, welke firmware staat er dan op?

gevalletje koffie / cola?

Ik heb een Philips Pace, DSR 7141/22

Met name de volume + en - weigert de dienst, de andere, bv ch + en - doen vaak gek, maar werken wel.

Nieuwe batterijen, stekkers er in en uit, opnieuw ingesteld voor deze ontvanger.... niets helpt...:neenee:

---------- Post added 17-03-2013 at 20:28 ----------

Bedankt Black Tiger, voor het warme welkom! Ik ben hier thuis voor de technische problems, dus ben blij met jullie:cool:

Er is voor zulke afstandsbedieningen wel iets wat je kunt proberen als volgt:

Op afstandbediening het volgende doen:

stb+ok tegelijk indrukken tot het stb lampje tweemaal knippert

dan 9 in drukken en daarna 1 gevolgd door ok.

Lampje STB gaat twee maal knipperen en dan doet hij het weer...

Hopelijk is het daarmee opgelost.

ik heb dit probleem ook al eens vaker meegemaakt maar dan met een ontvanger van kpn met interactieve tv wat later het probleem bleek te zijn was de videorecorder die voeding resoneerde en stoorde het signaal van de afstandsbediening

kortom de video van de stroom en de problemen waren opgelost

video is ook de deur uitgegaan werd toch niet meer gebruikt stond eigelijk alleen maar aan de stroom

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan