Probleem met branden cd

jack

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Ik heb weer eens een probleem.

Als ik een CD wil branden krijg ik soms de volgende error:

Power calibration failed.

Weet iemand waar dit aan ligt,, aan de brander of pc of misschien aan de Arita schijfjes.

Met een DVD heb ik haast nooit dit probleem maar brand die wel meestal met DVD decrypter.

als ik het goed heb, is de powercalibratie-zone een gebied waar de laser een soort proef van branden doet met een lineaire groeiende intensiteit. als je weet dat de recording gebeurt op basis van het chemisch effect dat lang branden de datalayer vloeibaar maakt en dus wist; dat kort laser belichten gewoon leest; dat een specifieke duurtijd van verhitten (juiste intensiteit tov de duurtijd ook) de datalaag in een kristalfase plaatst en dus data vastlegd. ..
gegeven dat er verschillende fabrikanten van schijfjes bestaan met elk hun specifieke eigenschappen of afwijkingen. moet er dus een soort brandtest gebeuren zoals eerst omschreven zodat de brander weet met welke instellingen hij een specifieke schijf moet aanpakken om met succes te kunnen branden later.
het testgebied noemt dan power-calibratie-zone.

ik zou een paar schijfjes proberen, en ook de software en drivers eens nagaan, ook de firmware checken en zo. en als dat allemaal niet helpt zal het een RMA worden.

Hai Jack dit heb ik van http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/811516

Dus daar staat dat je een ander CD'je moet testen, dus kan het zijn dat een DVD goed gaat.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan