Probleem met branden!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.288
Punten
113
Leeftijd
61
Beste mensen.

Momenteel heb ik een probleem met branden maar het is wel een heel raar probleem eigenlijk.
Ik heb een DVD brander van Pioneer (DVD a106) en een Plextor cd/rw brander (48x10 of zoiets).

Tot nu toe was branden op beiden geen probleem.
Toen kwam SP2 erop en DVD's branden geen probleem, maar CD's branden gaf een probleem met Nero. Dat scheen bekend te zijn dus Nero geupdate.
Nero wilde nog niet echt altijd even lekker maar Alcohol120% brandde dacht ik wel goed, weet dit echter niet meer zeker.

Nu het probleem.
Bij het branden van DVD's op de Pioneer 0 problemen en bij Alcohol ook cpu tijd maar 1 a 3%.
Bij het branden van CD's echter op de Plextor, schiet de cputijd volledig vol.

Als ik dan brand Nero kan het wel eens problemen geven, ondanks de buffer underrun protectie.
Met Alcohol idem.

Alleen als ik met 16speed brandt, blijft de cputijd (makkelijk te zien in alcohol) onder de 90% maar zit wel continue op 86 a 87% en dat is gewoon enorm veel voor het branden van een cd op 16-speed.

Eerst deed ik cd's branden op 24 en 48 speed en dan kwam ie nog niet eens boven de 20% uit.

Heeft iemand enig idee wat dit hoog cpu gebruik veroorzaakt bij het branden van cd's? Want bij DVD's doet ie het niet.
En het zou fijn zijn als er ook een oplossing voor te vinden was zodat ie weer gaat branden als voorheen.

Ohja... defragmenteren heeft er niets mee te maken want dan zou ie het bij dvd's ook moeten doen, daarnaast doet het probleem zich ook voor bij net gedefragmenteerde en ook bij pas geformatteerde schijven dus dat is het ook niet.
Het is ook geen optie om SP2 er af te gooien, deze draait hier verder prima en heeft de nodige problemen gefixed.
Virusscanner uitschakelen heb ik ook al geprobeerd (panda titanium) maar helpt ook niet.
Ben voorzien van Nero 6.3.1.25 en Alcohol 120% v.1.9.2. build 1705 dus dat zijn de nieuwste versies zo'n beetje.
(En KK.... nee ik wil ook geen linux op deze machine, wil alleen het probleem onder windows opgelost hebben). :)

had het zelfde probleem met clone cd of clone dvd gaat het beter
heb sp 2 verwijderd en alles opnieuw geinstaleerd sp 2 schijnt nog niet optimaal tezijn heeft mij +/-20 dvd s gekost
groetjes frans

Ik denk dat het TOCH een SP2 probleem is.
Ik lees je verhaal, en lees nog een keer... en het begon NA dat je SP2 hebt geinstalled.

Vroegah.... Was er bij M$ een site waarop know problemen waren, met status en oplossingen....

Meer hulp heb ik niet voor je....

Sorry,

G

Ja het zou best aan SP2 kunnen liggen maarja, om het nu weer te uninstallen heb ik eerlijk gezegd geen zin in het systeem loopt voor de rest te goed en met DVD's branden totaal geen probleem en zoveel cd's brand ik niet meer dus die wat ik nog doe kunnen nog wel op 16 speed dan.

Blijft echter wel vaag.
Maarja, vaagheid is inderdaad wel weer typisch iets M$.:)

gebeurd dit ook in je DVD brander als je daar een CD in brand???

Kijk eens even of je de firmware wan de plextor kan upgraden. Dat kan een hoop schelen.

Na installatie van SP2 kan ik met NeoDVD geen dvd?s meer branden. Ik kan alleen nog maar een image naar de harde schijf maken.
Het lijkt erop dat dit programma (nog) niet overweg kan met SP2. Op de site van de makers kunt u vast wel iets vinden over SP2. Het kan zijn dat er een update beschikbaar is. Misschien helpt het ook als u het programma, na installatie van SP2, nog eens opnieuw installeert.

er zijn veel problemen mee dit bovenste werdt ook besproken bij rtv noord de harde schijf zaterdags van 12 tot 1 of 14 tot 15 uur weet niet zo precies dit is nog maar een geval het regent klachten over het niet meer goed draaien van programma.s

mvg sath.

Het is niet de oplossing wat ik ga zeggen Black Tiger, en ik heb eerlijk gezegd deze keer er ook geen zin in om er op te gaan zoeken en diverse sites door te gaan spitten naar mensen die dezelfde problemen hebben. ;)

Maar het begint er mij steeds meer op te lijken dat Microsoft helemaal wil gaan bepalen wat wij hier thuis doen... Ook wil jij daar blijkbaar niet aan?

Kijk ik heb hier ook al hele rare problemen gehad sinds dat ik sp2 hier heb ge?nstaleerd, zeer zeker het probleem wat ik heb gehad met Adaware, het nu vele malen meer vast lopen van mijn pc, het ineens niet meer kunnen bezoeken van bepaalde sites, na de install van sp2, terwijl deze bij anderen die ik ken (collega's) waar het nog wel werkt maar die geen sp2 hebben want ze draaien geen "XP"!

Het vreemde vindt ik wel dat de sites die ik niet meer kan bezoeken dat die te maken hebben met het downloaden van muziek en films e.d....

Programma's die niet meer werken, te maken hebben met het bijvoorbeeld branden van... (zoals Nero?)

Kortom ik weet het niet zo zeker meer? Hopelijk heb ik binnenkort hier een nieuw systeem staan, en ik denk dan toch echt dat ik dan met mijn ouwe eens een oudere versie van MS ga proberen, of anders beter gezegd KK en BiG_G eens blij ga maken ;) ( maar dat laat ik hun dan nog wel weten ;) )

Ohja na mijn install van die SP2 Werkte mijn digitale camera nadien ook niet meer! Ik weet het niet meer....

@Freggel1: Bij heel veel mensen zijn er diverse problemen met diverse programma's die niet of onfatsoenlijk werken na installatie van SP2. Hiervoor is wel veelvuldig gewaarschuwt doch waarschijnlijk hebben mensen gedacht dat het toch zo'n heel erge vaart niet zou lopen.
Dat heeft het echter wel gedaan en daar komt men dan op deze manier achter en dan regent het klachten.
Logisch ook, want M$ wil teveel wat wij inderdaad niet willen.
Dit had ik al door in de tijd van win3.x naar 95.
Ben een van de weinigen misschien wel, die gewoon in DOS is blijven werken totdat het echt niet meer anders kon (bepaalde games die dus absoluut niet meer in DOS draaien wilden).

Nadat ik die film gezien heb "pirates of sillicon valley" waarin je precies kunt zien hoe Gates is en wat ie wil en op welke manier, wens ik al helemaaaaal niet meer dat ie bepaald wat ik op mijn pc doe.
Grotendeels doet ie dat toch, maar hoe meer klachten hoe meer vreugd, zien of ie dan toch tot de benodigde "fixes" gedwongen word.:)

@The Matrix: Dacht ik gisteren ook net aan, nog niet geprobeerd eerlijk gezegd omdat ik al ten tijde van SP1 vond dat de DVD brander toch niet zo lekker stabiel en snel cd's brandde als de cdbrander. Maar gaan we wel nog eens proberen! Ik hou je op de hoogte.

@Stephopper: Nja, dat is bij mij niet het geval. De nieuwste Nero is voor SP2 wel geschikt. Herinstallatie na installatie van SP2 heeft ook niet geholpen.

@Kerstkonijn: Zal nog eens kijken, maar had tot nu toe al 2x gekeken en er was nog geen nieuwere firmware dan die wat er nu al in zit.:(

B.Tiger heb je ook gegeken of de Primaire en Secundaire IDE kanalen wel op DMA staan in plaats van PIO.Zo niet pas die aan als DMA.

Dat kan ook wel helpen dat had ik zelf handmatig gezet en na dat probleem was mijn probleem opgelost.

Ik gebruik zelf ook een Plextor dvd brander van de ene laatste writer van 8 speed DVD.
Na dat aanpassing was mijn probleem opgelost misschien is dit ook wel een TIP voor je B.Tiger.

Groetjes,
Deliyurek007

@deliyurek007: Dank je voor de tip. Ik weet wel dat ik altijd zorgde dat het in win98 aan stond.
Maarreuh.... ik wil er nog wel eens naar kijken, doch waar kan ik dit vinden in windows XP PRO?

B.Tiger die optie kan je vinden onder de Apparaatbeheer.
En daaronder de optie IDE ATA/ATAPI controllers.

Sucecs B.Tiger.

Groetjes,
Deliyurek007

Heeej... stom he.. daar heb ik naar lopen zoeken in apparatenbeheer vanmiddag maar ik zag het gewoon niet, de HD's zelf zag ik wel, heel vaag. Zal wel door de griep komen. Thanks.

Maar zou wel apart zijn als SP2 dit opeens verandert heeft.
Anyway, de primare controller (de HD's) staat in UDMA mode 5 momenteel.
Bij de secundairy controller is ook aangegeven dat ie DMA moet gebruiken indien beschikbaar, en gebruikt UDMA2 voor apparaat 1 maar nu komt ie.... ingesteld als alleen PIO mode gebruiken voor apparaat 0 en die staat dus in PIO mode.

Een van de beide schrijvers staat dus inderdaad in PIO mode.
Nu effe opzoeken welke in PIO mode staat want dat zou de master moeten zijn.
En volgens mij hangt de cd-schrijver als master wat zou betekenen dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben.

Bedankt voor de tip, ik hou je op de hoogte!

Helaas, heeft niet mogen helpen.
Heb de setting omgezet naar "gebruik dma indien mogelijk" en die setting zie ik ook weer terug maar de huidige modus blijft toch op PIO Modus staan.
Het is overigens een Plextor 48/24/48A.

Straks of morgen zal eens een testen wat ie doet bij het branden van een gewone cd in de dvdschrijver.

Heeeel raar. Ik weet vrijwel zeker dat ik de 1.06 firmware er al in had. Hoe dan ook, er stond nu 1.05 in en heb er de 1.06 firmware in gezet.

Deze gaf bij het overzicht niet aan dat hij dit probleem zou oplossen, dit stond in de changelog:
Fixed Bugs:
Hangup during the writing of the lead-out area, using DAO on CD media at a low speed.
Copying CD-Extra failure in some application.
Unrecognized in some cases during PC boot.

Volgens de zipfile is deze firmware van 26-08-2004.

Hartelijk dank voor al jullie tips, met name Kerstkonijn voor de firmwaretip, alhoewel ik verleden keer geen nieuwere kon vinden, nu dus wel, des te beter! :)

Geen dank B.Tiger daar zijn we juist om elkaar tegaan helpen denk ik en van elkaar aantal dingen tegaan leren.

Het is wel jammer dat het niet geholpen heeft.

Succes.

groetjes,
Deliyurek007

Jawel, de firmware update heeft uiteindelijk geholpen.
Maar inderdaad jammer dat de schrijver niet om te zetten was naar DMA want dat had ik eigenlijk ook wel fijner gevonden.
Valt me beetje tegen van Plextor eigenlijk.

Maarja, van de andere kant.... heb nooit problemen gehad met Plextor branders, dus dan mag ie best ook op PIO draaien. Alleen was DMA mode wel mooier geweest qua professionaliteit.:)

Alhoewel.......

Heb nu nog even gekeken... dus toch SP2. Want met de firmware update staat ie nu opeens WEL in DMA mode.
Vond het al vreemd... ik meende me al te kunnen herinneren dat ie in 98se ook altijd in DMA mode draaide.:)

Dus toch goed nieuws dan. Probleem is opgelost en hij draait ook weer in DMA mode. :biggrin:

ik heb plextor 708a en is wel in dma of pio te zetten, heb na het bovenste te hebben gelezen direkt na gekeken of hij op dma stond wel dus en de lition ook..

gr hatz,

sp2 bleeeee

Ja nu na de firmware upgrade kan het met deze ook weer.
Maar na installatie van SP2 wilde XP pro alleen nog maar PIO toen ik nog geen firmware geupgrade had.

Het verschil ligt dus niet zozeer in de brander maar eerder in de software c.q. operating system.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan