Probleem met Clarke-Tech 2100 plus

S

sander11

ik vraag uw hulp voor de volgende probleem:ik heb satalliet ontvanger van het merk Clarke-Tech 2100 plus en heb ik de nieuwe software opgehaald van de site Clark-Tech ,na updaten via usb stick zie ik vreemde letters op de informatie balk van ontvanger.daarom heb ik besluiten om de vorige versie van software te terug te doen in de ontvanger en na update van vorige versie, doet de ontvanger niet meer en ik zie alleen 4 groene puntjes gaat knipperen.

mijn vraag wat moet ik doen om de ontvanger aan het praat te krijgen?

alvast bedankt voor uw steun.

Het probleem is bekend, de oplossing is er ook heb je een nulmodem kabel???

Zo ja de software er nog een keer inzetten maar dan niet met de usb stick maar met de nulmodemkabel.

aart44 added 14 Minutes and 45 Seconds later...

Even de handleiding opgezocht, het zal wel samengevoegd worden

Probeer eens het volgende:

Zet de C Tech uit met de schakelaar aan de achterzijde. Sluit deze via de rs232 aan op de pc/laptop en start stbtool op.

Kies de door jouw gewenste firmware versie en connect met de receiver. Stbtool zal een melding geven en vragen de receiver aan te zetten.

Schakel nu pas de receiver in met de schakelaar aan de achterzijde.

Normaliter zou de receiver meteen moeten worden overschreven met een clean install van de firmware.

Als dit niet werkt probeer dan eens of je in het diagnostic menu kan komen? (channel up ingedrukt houden terwijl je de receiver inschakelt) met de knop op de receiver.

Daar is ook een nvram clear functie aanwezig.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb nulmodem kabel,maar wat zijn de stappen,ik heb de kabel aangesloten tussen de pc en de ontvanger maar gebeurd niks, ik zie geen menu op tv of ites op de pc.

hoe moet ik de software inzetten van de pc naar de ontvanger..?moet ik een programma gebruiken of iets anders?

Aart44 heeft goed beschreven hoe je te werk moet gaan.

Hij noemt daarbij het programma Stbtool (klik!) dat je dan dus wel moet downloaden en installeren.

Dit is weliswaar voor een apparaat waar een ander merk op staat, maar feitelijk gaat het om dezelfde hardware.

Verder dus aart44 's stappenplan volgen.

het is gelukt,ik krijg de ontvanger aan het praat dankzij jullie hulp,ik was van plan om de ontvanger naar de leverancier op te sturen.

salut allemaal,

ik heb een clarke-tech 2100 plus ,en ik wil hem aansluiten met PC maar lukte niet ,omdat heb ik geen soft. maar ik heb de kabel voor ?

kan imande de soft.nnar mij sturen met uitleeg hoe moet doen ?

merci ,

merci, aart 44

ik heb nog een vraag: kan ik via USB ingaan nieuw firmware of key tps

majidg74 added 266 Minutes and 33 Seconds later...

salut aart44,

via de rs232 aan op de pc/laptop lukte niet bij mij ,ik heb alls grprobeert maar zicht

(COM1 anvalide).met USB lukt ok niet .

alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Hallo majidg74, welkom op het satellite FUN board!

Zo te zien gaat je de Franse taal beter af dan de Nederlandse.

Daarom de vraag: heb je onderstaande goed begrepen ?

Probeer eens het volgende:
Zet de C Tech uit met de schakelaar aan de achterzijde. Sluit deze via de rs232 aan op de pc/laptop en start stbtool op.

Kies de door jouw gewenste firmware versie en connect met de receiver. Stbtool zal een melding geven en vragen de receiver aan te zetten.

Schakel nu pas de receiver in met de schakelaar aan de achterzijde.

Normaliter zou de receiver meteen moeten worden overschreven met een clean install van de firmware.

Als dit niet werkt probeer dan eens of je in het diagnostic menu kan komen? (channel up ingedrukt houden terwijl je de receiver inschakelt) met de knop op de receiver.

Daar is ook een nvram clear functie aanwezig.

Heb je deze procedure exact gevolgd ?

Wanneer COM1 niet beschikbaar is zoals je beschrijft, start dan de PC eens opnieuw op.

Soms houd een programma die COM1 bezet en word deze pas vrijgegeven bij herstarten van de PC.

Natuurlijk moet dan COM1 niet bezet zijn door een ander apparaat.

De USB aansluiting van een pc gebruiken in plaats van de comport, is voor dit soort zaken sterk af te raden, niet doen dus!

Wanneer de ontvanger ook een USB aansluiting heeft, dan is het niet waarschijnlijk dat deze voor dit doel gebruikt kan worden, want dan is de seriële (com) aansluiting overbodig.

dag MAS3,

dankje voor je tip, is gelukt met (COM1)maar ik ben op zoek naar firmwer dat kan TPS + duts canal open ?

alvast bedankt

majidg74 added 377 Minutes and 42 Seconds later...

hoy,

ik heb deze mesage bij mij clarke-tech 2100 plus usb (version 0.00 detected)?

mij is kapote of niet?

graag helup?

merci

Laatst bewerkt:
Het best kun je zoeken met Google naar de "Clarke tech maxplus toolbox 1.0" daar staan alle handleidingen in het is wel in het Duits.

Alle progs die je nodig hebt zitten er in het is wel 21 mb of zo iets.

Vermoedelijk is er (nog) niets kapot maar als je zo door gaat kan dat nog komen.

Ook firmware voor je C tech kun je door een beetje te Googlen vinden.

merci mon ami AART44,

is gelukt door je tip,maar TpS is nog niet open met D+ bij me

bedankt,

TPS werkt als volgt ga naar France4 of 5 of een andere zender op transponder 10873 V 27500 laat hem even staan tot je beeld hebt en dan werkt het voor die dag.

Dat moet je iedere dag doen om beeld te houden, ook de transponder mag niet afwijken dus als je ze met blindscan ingelezen hebt kan hij er wel eens iets naast zitten dus precies die freqentie aanhouden.

Wat je met D+ bedoelt weet ik niet maar die werkt al maanden niet meer er is in Spanje een kaartwissel geweest.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan