probleem met ontvangers

W

werver

Hallo allemaal

Allereerst wil ik mij een beetje voorstellen, ik ben met pensioen en woonachtig in een klein boerderijtje in belgie samen met mijn vrouw.

Ik rijdt met een camper rond, gebouwd op een oude MB 608.

Nu ben ik over gegaan van kabel TV naar sattellite ontvangst, dit is allemaal nieuw voor mij.

Nu had ik het eerst een schotel op mijn camper ( ontvanger KAON 570)met een card van TV Vlaanderen. Nu heb ik het ook in huis(DIGIT MF4-S), dat werkt allemaal goed.

Nu heb ik nog een zelfde KAON 570 en een DIGIT MF4-S aangeschaft voor boven en in de keuken. Deze 2 laatste ontvangers hebben het probleem dat ze op de card van TV Vlaanderen alle twee alleen Ned 1,2 en 3 ontvangen, de rest van de gecodeerde zender(''eén,ketnet,enz.):bier: staan wel in de lijst maar doen het niet.

Wie kan mij helpen, ik ben al een tijdje bezeg, maar ik vindt hier geen oplossing voor. Graag niet al te technisch, ik zie dat jullie woorden gebruiken waar ik niets van begrijp.

Bij voorbaad mijn hartelijke dank

met vriendelijke groet

wever

Hoi werver, welkom op het Satellite FUN Board !

Je vertelde dat je eerst 1 ontvanger had, daarna een tweede erbij en nu weer 2 erbij zodat je op een totaal van 4 stuks uitkomt.

Ook vertelde je dat je dat je met het kaartje van TV Vlaanderen, slechts een paar kanalen kunt ontvangen op die laatste twee ontvangers.

Wat je niet vertelde, is of je maar 1 kaartje in bezit hebt, want dat zou men zo kunnen lezen.

Als dat wel zo is (je hebt dus maar 1 kaart), dan ligt je probleem in de ontvangers of in de ontvangst.

Dat is wel opmerkelijk (en onwaarschijnlijk), want het gaat om 2 verschillende nieuwe ontvangers.

wanneer het gaat om extra kaarten, dan kun je natuurlijk eens proberen of het wel werkt met een kaartje uit de andere ontvanger.

Als het dan wel werkt, dan ligt je probleem dus in die twee kaartjes.

In eerste instantie dacht ik aan het volgende:

Stel dat ik in een winkel werkte waar je bij mij die spullen zou komen halen.

Dan zou ik je adviseren om 1 kaartje met een uitgebreider abonnement te nemen, zodat je een met de kabel vergelijkbaar pakket ontvangt.

In .nl heet dat het basis pakket (ik heb even gekeken, en in Vlaanderen heet het ook zo, maar daar is het wel de echte basis en dus het "laagste" pakket dat je nemen kunt).

In Vlaanderen kun je er dan een abonnement bij nemen waarmee alleen de Vlaamse zenders te ontvangen zijn.

In .nl kun je tegen gereduceerd tarief een tweede abonnement nemen.

Maar dat is voor jou dus niet van toepassing en komt bovendien niet overeen met de klacht.

Dus doe even die test met het verwisselen van de kaartjes (wanneer van toepassing), en als dat geen verschil maakt, vertel dan meer over de installatie.

Hoe heb je de zaken aangesloten (en is dat zelf aangelegd of door een monteur gedaan), welke kabel is daarvoor gebruikt en dat soort zaken (schotel, LNBs (ontvangst koppen), verdeling door het huis) dus.

Aangezien we hier niet kunnen zien wat er bij jullie thuis fout zit, zul je zoveel mogelijk informatie moeten geven zodat we daar een beeld van kunnen vormen.

Overigens, alles wat ik bedenken kan aan uitleg over wat welke term betekent is op het board terug te vinden.

Maar mocht er met een term gesmeten worden die je niet thuis kunt brengen, moet je gewoon vragen wat er bedoeld word.

Domme vragen bestaan niet, niet vragen is wel dom.

En bij ons ben je niet snel een zeur die afgepoeierd word hoor.

Nu heb ik nog een zelfde KAON 570 en een DIGIT MF4-S aangeschaft voor boven en in de keuken. Deze 2 laatste ontvangers hebben het probleem dat ze op de card van TV Vlaanderen alle twee alleen Ned 1,2 en 3 ontvangen
Hoi werver!

Toen ik je bericht las viel bovenstaande mij op.

Ik heb zelf een Irdeto2 kaart waarvoor ik niet betaal bij CanalDigitaal, hierop ontvang ik ook alleen maar Ned 1, 2 en 3. Volgens mij is dat wettelijk geregeld dat je in NEDERLAND recht hebt om deze zenders Free to view te kunnen ontvangen ivm als er een ramp gebeurt o.i.d. Met Free to view bedoel ik dat je dus wel een smartcard nodig hebt om deze 3 zenders te kunnen bekijken, maar je betaald gewoon geen abonnementskosten.

Ik begrijp dat jij in Belgie woont, want je hebt het over TV Vlaanderen.

Dus ik aan het brainstormen....

Ik zag op internet dat het om Common Interface ontvangers gaat.

Wat ik zit te denken kan helemaal fout zijn hoor, dus neem me niet kwalijk.

Kan het zijn dat je in die 2 ontvangers misschien een Common Interface hebt zitten van CanalDigitaal ipv TV Vlaanderen?

Nogmaals, ik kan het helemaal fout hebben want ik heb dit zelf nooit uitgeprobeerd.

(De Common Interface is de module -een soort pcmcia kaart- waar je je kaart in doet).

Groetjes,

Bones.

Hallo

Bedankt voor de reactie.

Het zit zo, ik heb 1 kabel naar binnen op een single LBN, daar heb ik splitter die naar 3 ontvangers gaat.

Ik heb 1 card die ik in de ontvanger plaatst waar ik zit te kijken (de andere ontvangers staan uit).

De camper staat op zijn eigen schotel.

Ik heb de ontvangers uitgewisseld en het was hetzelfde probleem.

Ik denk dat het de ontvangers zijn,misschien de software of de instellingen, dit is maar een gedachte omdat de ontvangers dezelfde zijn.

met vriendelijke groet

werver

Hmm.

Die splitter vertrouw ik niet.

Vertel daar eens wat meer over.

(merk, type, zit er een 220 volt stekker aan ?)

Een gewone splitter voor tv is niet geschikt voor satelliet signalen.

Bij sommigen daarvan kun je mazzel hebben omdat die een voedingsspanning voor de LNB doorlaten op slechts 1 uitgang (en dus niet op de rest).

Anderen zijn juist prima geschikt voor satelliet signalen, maar niet voor een single LNB.

Kijk anders even of het wel werkt als je de betreffende kabels bij de splitter direct met elkaar doorverbind.

Als de splitter er tussenuit is dan heb ik het zelfde probleem.

Gr

werver

----- Added 29/11/2008 at 05:09:00 -----

Hallo

Het is opgelost, nog bedankt voor het meedenken.

Er zat nog een oude frequentie lijst van TV Vlaanderen in de decoder,dat heb ik veranderd, en ik heb de zenders uit Belgie.

Laatst bewerkt:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan